Toon posts:

asp code of een include file code vanuit database?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie advies nodig, hoe zouden jullie dit volgend probleem oplossen:
www.jeroendezwart.nl/nieuw

Op mijn .asp site heb ik een connectie naar een access database dmv includes, de menu items en de daarbij behorende text worden uit deze database uitgelezen.

Nu wil ik de text die in het midden staat via een include vanaf een andere site halen bijvoorbeeld vanaf de movies.asp
(dit heb ik ook zo gedaan met de menu items maar die includes komen niet vanuit de database, en dit moet met de midden text wel)
Het lukt volgens mij ook niet om asp code "<% %>" vanuit de database te laten komen zodat ik op die manier connectie kan maken naar een andere tabel.
Ik heb al lopen zoeken om de include file variabel te maken maar dit schijnt ook niet mogelijk te zijn.

Een oplossing is om voor elke menu link een hele site te maken/dupliceren maar dit is juist wat ik niet wil.

Ik hoop dat mn verhaal een beetje duidelijk is.
Iemand een andere mooie oplossing hiervoor??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 16:37 ]

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 13:03

Not Pingu

Dumbass ex machina

Dynamische includes zijn niet mogelijk in ASP, en stuff die je uit de database haalt wordt ook nooit uitgevoerd, zelfs als er gewoon VBScript instaat.

Wat je wel kunt doen is de tekst die uit de database komt, door een functie halen die naar aanleiding van bepaalde trefwoorden iets uitvoert.

Bijv. je bepaalt dat die trefwoorden (of commando's) er zo uitzien: [commando:argument].
Dan zet je in je database in een tekstveld het volgende als je bijv. een query wilt ophalen uit de database:
[query:SELECT * FROM tabel1]

Dan maak je een functie die dmv. een regular expression alle commando's eruithaalt en die uitvoert, dit kun je dan het beste doen door een case statement voor elk commando.

Zoiets dus:
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
'arrCommands is een array waar alle commandos in komen
Dim arrCommands

Dim rexRegExp

'regular expression om alle commando's uit de tekst te filteren
Set rexRegExp = New RegExp
With rexRegExp
    .Pattern = "\\[(.*?)\\["
    .IgnoreCase = True
    .Global = True
End With

Set arrCommands = rexRegExp.Execute(strTemplate)

'De functie waar je dan de arrCommands doorheen haalt om ze uit te voeren
Function ExecCommand(strCommand)
    'Splits de tekst in het commando voor de : en de argument(en) erna)
    arrCommandspecs = Split(strCommand, ":")

Select Case CStr(arrCommandspecs(0))
    Case "query"
        c_Data = DBQuery(arrCommandspecs(1))

Case Else
        ExecCommand = "Unknown Command"
    End Select
End Function

[edit]
Re: Server.Execute
Hm, dit wist ik niet eens. Ik ben al een tijdje geleden overgestapt naar ASP.Net

Damn, alles voor niks getypt :P

[ Voor 37% gewijzigd door Not Pingu op 26-12-2003 16:44 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 09:01

klinz

weet van NIETS

Gunp01nt schreef op 26 december 2003 @ 16:33:
Dynamische includes zijn niet mogelijk in ASP, en stuff die je uit de database haalt wordt ook nooit uitgevoerd, zelfs als er gewoon VBScript instaat.
Toch wel, met Server.Execute kun je wat fiebelen.

Overigens: http://www.4guysfromrolla.com/webtech/080199-1.3.shtml

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 16:24:
Nu wil ik de text die in het midden staat via een include vanaf een andere site halen bijvoorbeeld vanaf de movies.asp
Wat bedoel je hier precies mee? Dat je data van een andere server wilt weergeven?
Kijk dan eens naar XMLHTTPRequest
(dit heb ik ook zo gedaan met de menu items maar die includes komen niet vanuit de database, en dit moet met de midden text wel)
Het lukt volgens mij ook niet om asp code "<% %>" vanuit de database te laten komen zodat ik op die manier connectie kan maken naar een andere tabel.
Ik heb al lopen zoeken om de include file variabel te maken maar dit schijnt ook niet mogelijk te zijn.
Het volgende topic is dan wellicht interessant: [rml][ ASP] ASP code uit database[/rml]
Gunp01nt schreef op 26 december 2003 @ 16:33:
Met Server.Execute() is dit wel mogelijk. ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones