Toon posts:

[Adsl] Lijn meting aanvragen hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een lijn meting aanvragen voor adsl, maar ik weet niet hoe?

Volgens de postcode check kan ik maar 2 van de 3 KPN adsl abo's nemen namelijk: Lite en Basic.
Echter ik wil graag Extra omdat dit abo het meeste overeen komt met de snelheid met mijn huidige abo: Chello+.
BBned en versatel zijn helaas niet verkrijgbaar hier.

Huizen die 100 meter verderop liggen kunnen vreemd genoeg wel alle 3 de abo's nemen. (volgens routeplanner zit ik 3.1km van de centrale)

Ik heb de KPN al gebeld echter deze wil of kan me geen antwoord geven.
(antwoord meestal: de postcode check zegt nee, helaas gaat niet)

Heb al diverse ISP's gevraagd of zei geen lijn meting kunnen aanvragen voor mij maar deze verwijzen me allemaal terug naar de KPN.

Dus iemand enig idee of het mogelijk is om een lijn test aan te vragen voor Adsl extra?
Of andere mogelijkheden om toch aan dat "Extra" te komen?

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

De onderstaande info heb ik uit het Demon ervaringen topic gequote voor je. Lees het door vanwege je afstand en de daarbij theoretische maximale snelheden. Hoop dat je er wat aan hebt. Want aangezien je +/- 3.1 KM van de centrale af zit kan je niet je theoretische max halen.

Verder tja over andere lijntesten ik zou zeggen probeer de postcode checks eens van andere ISP's zoals Demon, Zonnet, Wannadoo. Misschien dat je hetzelfde terug ziet in de zin van dat bepaalde abbo's niet te krijgen zijn op jouw adres.
Probeer anders deze sites eens misschien dat je daar ook wijzer van wordt:
http://www.internetten.nl (bij access providers kijken)
http://www.speedtest.nl

Succes.
:? Welke snelheden kan ik halen :?
Hou er rekening mee dat de downloadsnelheden van het 2-8 mbit abonnement afhankelijk zijn van de afstand van je huis tot de telefooncentrale. Het is dus niet gegarandeerd dat je de 8 mbit haalt. Hetzelfde geldt voor de 1024 kbit/s upload. Onderstaande tabel laat zien welke snelheden in theorie mogelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!

Wil je weten wat voor snelheid andere mensen in jouw buurt halen, kijk dan bij je eigen postcode

:? Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale? :?
Heel simpel: door hier je postcode en huisnummer in te vullen. De uitkomst geeft een goede indicatie van de lijnlengte naar de centrale. Houd er wel rekening mee dat lijnlengte wel iets maar niet alles zegt over de maximaal te behalen snelheid. Zaken als de lijnkwaliteit spelen ook een belangrijke rol.

[ Voor 15% gewijzigd door FongWan op 26-12-2003 16:12 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Topicstarter
FongWan schreef op 26 december 2003 @ 16:04:
De onderstaande info heb ik uit het Demon ervaringen topic gequote voor je. Lees het door vanwege je afstand en de daarbij theoretische maximale snelheden. Hoop dat je er wat aan hebt. Want aangezien je +/- 3.1 KM van de centrale af zit kan je niet je theoretische max halen.
[...]
Bedankt.

Echter volgens dat lijstje kan ik dus wel de maximale snelheid halen!

Ik heb het over adsl via kpn, niet bbned.
Maximaal haalbare is vanaf 15 januari 4bmbit (dus NA upgrade zelf) en volgens dat lijstje kun je tot 3.6km (ik zit op 3.1km) 6mbit halen!

Ik zit er dus ruim onder, vandaar ook de vraag hoe ik dus wel dat extra kan krijgen, technisch moet dat namelijk makkelijk gaan.

Ik heb bijna elke ISP al geprobeert en overal het zelfde resultaat bij de postcode check, niet gek daar iedereen natuurlijk checked in dezelfde KPN database.

Misschien iemand weet wat er gebeurd als je bv basix aanvraagd en als je het eenmaal hebt upgrade naar Extra, wat doen ze dan?
Checken ze dan ook weer via de postcode?