Mobo LED brandt niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• rezjeh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 13:37
M'n mobo led brandt niet (goh), maar het lijkt wel of het mobo stroom krijgt (hoge piep?)...

Asus P4P800, P4 2,6 GHz HT en 2x512MB DDR RAM PC3200. Geforce 4 MX440
en een 200 watt voeding

Wanneer ik de stroom inschakel van mijn voeding naar mijn mobo hoor ik niets anders dan een hele hoge toon, ook wanneer ik probeer de computer in te schakelen gebeurt er niets, geen ventilator die beweegt, geen ledje dat aangaat... Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik denk zelf dat mijn voeding niet sterk genoeg is...

Bij voorbaat dank,
- rezjeh

[ Voor 51% gewijzigd door rezjeh op 26-12-2003 16:02 ]

Verwijderd

Stekkertje al omgedraait ?

• rezjeh
Aangezien die er maar op een manier in past hoeft dat niet :P:P

Verwijderd

details op aanvraag? denk meer aan slotje op aanvraag.....

Verwijderd

Ik dacht dat je het power-on ledje van je case bedoelde. Daar zit een 2-draads stekkertje aan die er zomaar verkeerd om in gestoken kan worden. Laat maar.

Je geeft trouwens wel bitter weinig info. Denk je dat we een glazen bol hebben of zo ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 15:57 ]

• rezjeh
Een slotje omdat? Ik weet niet welke info hier van toepassing is dus geef ik het liever op aanvraag

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

rezjeh schreef op 26 december 2003 @ 15:57:
Een slotje omdat? Ik weet niet welke info hier van toepassing is dus geef ik het liever op aanvraag
Je hebt de fibulator niet geepibreerd. Een en ander staat in de FAQ

[ Voor 12% gewijzigd door burne op 26-12-2003 16:00 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Burne schreef op 26 december 2003 @ 15:59:
Je hebt de fibulator niet geepibreerd. Een en ander staat in de FAQ
OMG :+

De laatste tijd begint PMG steeds meer een verzamelbak van algemene PC problemen te worden met als koploper "M'n PC doet 't niet, help!". Om je probleem zo snel mogelijk te verhelpen hier een paar regels:

Gebruik de search. Jij bent vast niet de eerste met een probleem en veel is hier al aan bod geweest.

Lees de Hangen en opstartproblemen troubleshooter waar de Technische PMG FAQ naar verwijst; deze staat boordevol handige tips. Doe er je voordeel mee.

Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

:Y)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 16:18 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:52
Ach, zolang de pc het maar doet, wat interesseert je dan een ledje op je mobo?

• rezjeh
zetje01 schreef op 26 december 2003 @ 16:02:
Ach, zolang de pc het maar doet, wat interesseert je dan een ledje op je mobo?
hihi, die doet het dus niet :(

en btw, ik heb meer info toegevoegd bovenin het bericht

en ik zal nu even het hele forum af gaan zoeken :)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:06

_Ernst_

Mark It Zero!

Nieuwe voeding. 200 watt is nogal aan de krappe kant voor een p4 systeem. Grote kans dat de spanningen te laag zijn en dat daarom het mobo aangeeft power niet ok

Last.fm

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
200 watt Voeding is wel een beetje weinig voor een powerhungry Pentium 4 met Hyperthreading. Ik denk dat je een voeding nodig hebt van minimaal 300 watt. Je hebt wel goede 200 watt voedingen (Shuttle voeding) maar die zijn daar speciaal voor gemaakt. 200 Watt is naar mn gevoel echt te weinig.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Verwijderd

affijn 200 is echt te weinig. minimaal 300 liefst hoger, als je toch al een nieuwe voeding gaat kopen denk gelijk aan stille voeding te kopen zoals enermax, zalman, en nog wat andere stille merken zodat je later niet nog 1 keer een nieuwe voeding koopt omdat je gek wordt van de luidruchtige goedkope voedingen, verder moet je je niet laten misleiden door goedkope merken met hoge wattage, das meestal stuk lager dan ze beweren.....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 16:11 ]

• rezjeh
Bedankt voor die replies, ik ga morgen meteen een nieuwe kast + voeding halen :)

http://silverapp1.mycom.n...uctID=38818&productType=1

Die bijvoorbeeld :)

• rezjeh
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 16:10:
waar lezen jullie dat van die 200 watt :|

affijn 200 is echt te weinig. minimaal 300 liefst hoger, als je toch al een nieuwe voeding gaat kopen denk gelijk aan stille voeding te kopen zoals enermax, zalman, en nog wat andere stille merken zodat je later niet nog 1 keer een nieuwe voeding koopt omdat je gek wordt van de luidruchtige goedkope voedingen, verder moet je je niet laten misleiden door goedkope merken met hoge wattage, das meestal stuk lager dan ze beweren.....
Bedankt voor de tip! Maar ik ben op het moment een beetje blut dus ik denk dat ik m'n muziek maar wat harder ga zetten de komende tijd :)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Swandertj schreef op 26 december 2003 @ 16:06:
200 Watt is naar mn gevoel echt te weinig.
Een voeding die door z'n knieen gaat tikt, ongeveer eens per seconde. Tik. Tik. Tik. enzovoort. Verder zie je LED's en dergelijke in hetzelfde tempo knipperen, en in ieder geval een deel van je fans steeds een beetje bewegen.

Een voeding maakt een 'zachte' start. Begint met 0 volt, en regelt dat op. Op een gegeven moment wordt de stroom te hoog, grijpt er een beveiliging in, en schakelt de voeding uit. Da's het moment van de tik. Vervolgens wacht 'ie een paar honderd milliseconden, en probeert het nogmaals.

TS beschrijft een ander effect, en ik heb geen idee wat.

Je zou om te beginnen de voeding kunnen testen met enkel het moederbord, zonder CPU, RAM of kaarten. De voeding moet dan zeker normaal starten, en je moederbordledje moet gaan branden of knipperen. Vervolgens CPU erop en speaker eraan. Die moet dan gaan piepen (want je RAM ontbreekt..). Enzovoort.

Systematisch zoeken is de enige oplossing. Altijd.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• rezjeh
Het is een zelfde geluid als wanneer je de TV op videokanaal zet zonder dat er beeld afspeelt, een heel zachte hoge piep. Ik hoop voor mezelf dat een nieuwe kast en voeding het probleem oplossen :)

Verwijderd

Burne schreef op 26 december 2003 @ 16:12:
Een voeding die door z'n knieen gaat tikt, ongeveer eens per seconde. Tik. Tik. Tik. enzovoort. Verder zie je LED's en dergelijke in hetzelfde tempo knipperen, en in ieder geval een deel van je fans steeds een beetje bewegen.

Een voeding maakt een 'zachte' start. Begint met 0 volt, en regelt dat op. Op een gegeven moment wordt de stroom te hoog, grijpt er een beveiliging in, en schakelt de voeding uit. Da's het moment van de tik. Vervolgens wacht 'ie een paar honderd milliseconden, en probeert het nogmaals.

TS beschrijft een ander effect, en ik heb geen idee wat.

Je zou om te beginnen de voeding kunnen testen met enkel het moederbord, zonder CPU, RAM of kaarten. De voeding moet dan zeker normaal starten, en je moederbordledje moet gaan branden of knipperen. Vervolgens CPU erop en speaker eraan. Die moet dan gaan piepen (want je RAM ontbreekt..). Enzovoort.

Systematisch zoeken is de enige oplossing. Altijd.
daar heb je helemaal gelijk in, maar zeg nou zelf 200 watt voor p4 2.6? hij doet er sowiezo goed aan alvast een nieuwe krachtigere voeding aan te schaffen? er zullen vast wel andere problemen zijn nu maar dat lossen we dan wel weer op ...

• rezjeh
Die voeding is nog van 4 jaar geleden, zat op een p3 600 MHz... Ben niet zo up-to-date gebleven met hardware, simpelweg geen geld voor :-P

In ieder geval iedereen bedankt :)

Verwijderd

zeg eeeeeeeeeh? een 200 watt voeding met 1 atx stekker en 1 p4 powerstekkertje ?

bestaat dat :| ?

Verwijderd

je kan losse verloop stekkertjes krijgen voor aan de molex.
maare ik denk dat de voeding exit is, dus ga die eens vervangen door een andere.
en er bestaan echt veel topics al hierover dus en beetje zoeken kan geen kwaad, want dit komt ongeveer een keer per week zowat voorbij ???
ufts mensen utfs, het kost je niks meer als wat moeite.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle tips staan gewoon in de troubleshooter die je via de FAQ en het beleid van dit subforum had kunnen vinden :)

Hiermee toon je overigens aan de [faq]registratievoorwaarden[/] helemaal niet te hebben doorgenomen. Doe dat alsnog en dan met name het forumgedrag gedeelte. Zodoende krijg je een beter beeld van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.