ATX Krachtknop (Powerbutton)

Pagina: 1
Acties:

• rezjeh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 13:37
Ik heb sinds kort (ja, sinds gister), een nieuw moederbord, processor, de hele reutemeteut. Maar nu blijkt dat de powerbutton van mijn huidige kast niet op dit moederbord past :(. Is er toevallig iemand die weet hoe ik een powerbutton kan simuleren op een niet al te ingewikkelde wijze zodat ik mijn hardware toch kan gebruiken alvorens ik een nieuwe kast koop?

Het betreft trouwens een Asus P4P800 met een P4 2,6 GHz HT en 2x512MB DDR PC3200 in Dual Channel.

Verwijderd

Heb je wat meer info over de stekker zoals misschien een fototje ??

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je bedoelt dat je een AT (niet ATX ;)) kast hebt?

Je kan dit modden, heb ik ook gedaan, maar je kan ook een nieuwe kast kopen.

ATX-powerknop werkt met het principe dat er even een stroomcirkel gecreëerd wordt, waardoor-ie aan gaat.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hoezo past het niet?
het gaat toch om de 2 pinnetjes of niet?
je kunt dit altijd oplossen door met een schroevedraaier deze 2 pinnetjes even aan te tikken en dan gaat het ding ook gewoon aan?

en nieuwe kast kopen? wat dacht je van een nieuwe aansluiting op het knopje, kost je waarschijnlijk 3 minuten knutselwerk :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Niet echt duidelijk

Waarom past die 'powerbutton' niet op je moederbord? Andere stekkers neem ik aan? Geef daar eens foto's van?

Verder is een powerbutton niets meer dan een ding wat even contact maakt. In principe kan je (als je een werkend systeem hebt) gewoon de 2 draden van de connector aftrekken en met elkaar contact laten maken (eventjes) en je pc moet al booten....

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WFvN schreef op 26 december 2003 @ 15:36:
Niet echt duidelijk

Waarom past die 'powerbutton' niet op je moederbord? Andere stekkers neem ik aan? Geef daar eens foto's van?

Verder is een powerbutton niets meer dan een ding wat even contact maakt. In principe kan je (als je een werkend systeem hebt) gewoon de 2 draden van de connector aftrekken en met elkaar contact laten maken (eventjes) en je pc moet al booten....
idd.

Gewoon met een schroevedraaier de twee pinnetjes op het moederbord contact laten maken is al genoeg :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• rezjeh
Het betreft een Dell kast, alles past NET niet, maar de krachtknop heeft een compleet andere aansluiting... Excuses voor de onduidelijkheden, maar ik denk dat Dell gewoon een leuk kunstje flikt waardoor alles alleen werkt met wat hun willen waarmee het werkt :P

• rezjeh
WFvN schreef op 26 december 2003 @ 15:36:
Niet echt duidelijk

Hopen dat er niets stuk gaat :P Even proberen :)

• rezjeh
Is 200 watt eigenlijk wel genoeg voor een P4? Vast niet :(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:01
rezjeh schreef op 26 december 2003 @ 15:40:
Is 200 watt eigenlijk wel genoeg voor een P4? Vast niet :(
Als je geen dikke videokaart er bij hebt hangen kan het wel. Anders zou ik toch eff een betere kast halen :+.

• rezjeh
GF4 MX440, niet dik, maar ik ga zowiezo andere kast halen :)

Hmm, het mobo ledje gaat niet eens branden :| hoor alleen een soort piep? *Schreeuwt om hulp*

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pak anders de reset knop als powerbutton, dat werkt ook namelijk. (2 pinnetjes).

• rezjeh
Terw_Dan schreef op 26 december 2003 @ 15:44:
pak anders de reset knop als powerbutton, dat werkt ook namelijk. (2 pinnetjes).
In m'n oude kast waren alle ledjes en buttons in 1 connector verbonden, deze past echter niet op dit mobo

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

rezjeh schreef op 26 december 2003 @ 15:45:
[...]

In m'n oude kast waren alle ledjes en buttons in 1 connector verbonden, deze past echter niet op dit mobo
dan knip je ze los en sluit je ze op die manier aan. Dat is heel makkelijk te doen.
koop je een losse voeding en hoef je ook geen geld uit te geven aan een nieuwe kast als je deze gewoon kunt gebruiken.

• rezjeh
hmm :) maar de kast is zeg maar zo gebouwd dat alles net niet past, Dell naaiers... En ik ben sowieso wel aan een nieuwe kast toe en dan kan ik die oude mooi gebruiken voor server pctje

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dell naaiers? Ja, dat is wel erg makkelijk gezegd :/ Een Ferrari motor past ook niet in een Mini Cooper.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Ow, en die 200W voeding gaat jouw P4 niet trekken. Niet dat die 200W te weinig is, maar Dell heeft ervoor gekozen om een standaard stekker te kiezen voor een non-standaard bedrading. Je voeding zal in eerste instantie niet aangaan omdat de PS_ON signalen op een andere pin zitten, maar als het je lukt is sowieso een moederbord of een PSU naar de eeuwige jachtvelden. Beide kan ook nog ;)
Pagina: 1