Toon posts:

WinXP geeft hard-/software wijzigingsfout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc start niet meer op!

's avonds uitgedaan, 's ochtends weer aan nu zegt windows xp dat ik in de tussentijd een hardware of softwarematige wijziging heb gemaakt, wat dus niet waar is.

veilige modus doet het niet, laatst bekende config werkt niet, normaal opstarten werkt niet.

wat er gebeurd is dat na 2 à 3 seconden het windows vlaggetje te zien de pc simpelweg gereset wordt.

ik heb werkelijk geen flauw idee wat te doen! ik wil echt geen data verliezen, formatteren heb ik al te vaak moeten doen :'(

help! please...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je een exacte foutmelding geven?

Verwijderd

Topicstarter
nee sorry, dat is het enige wat hij zegt.

ik kan wel vertellen dat ik laatst heel ff een blauw scherm zag opkomen voordat er gereset werd...

:?

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Probeer eens eens een reparatie van de bootsector met je XPcd

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de recovery geprobeerd, alleen snap ik niet zo hoe het werkt...

hij start heel veel op, dan kies je met 1 de C:\windows partitie en beland je in dos :?

nu keek ik bij help en ik typte FIXBOOT, na mij verteld te hebben dat de bootsector herschreven was startte ik m weer op en belandde in hetzelde cirkeltje :?

wat moet ik nou doen??

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 22:11

pistole

Frutter

is je XP "legaal"? Klinkt als een niet-geactiveerde installatie waarvan de grace-period over is...

Start anders de pc op (niet inloggen) en kijk vanaf een andere machine in het eventlog; wie weet dat daar nog wat meer info te vinden is

[ Voor 45% gewijzigd door pistole op 28-12-2003 13:41 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik kan mn pc niet opstarten, hij reset m gewoon alsof je op de reset knop zou drukken... dan kan ik toch ook niets opzoeken?

Verwijderd

Topicstarter
zou ik a.u.b. wat advies mogen krijgen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je PC blijft dus continue rebooten in een loop - of is de reboot pas nadat je probeert in te loggen?

Als het dat laatste is - is je configuratie vermoedelijk verpest, en za je niet anders kunnen doen dan proberen te herstellen - volg daarvoor even dit artikel: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545

[ Voor 54% gewijzigd door elevator op 30-12-2003 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij restart gewoon net nadat de windows vlag weggaat

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
probeer eens de veilige modus direct na het aanzetten van de pc de F10 of F8 toest indrukken.

Waarschijnlijk is er een driver conflict waardoor xp herstart.

[ Voor 27% gewijzigd door tstrik op 02-01-2004 18:11 ]

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

strip je PC eens naar de minima om te kunnen booten om te zien of je op die manier in ieder geval was hardware kan uitsluiten (daar Windows zegt dat je hardware configuratie is verandert kan het zijn dat je een kapot onderdeel hebt).

Dus hou alleen een cpu, mem, 1 hdd, monitor en een keyboard over. Verwijder extra hdds, alle optische schijven en pci kaarten (als je een systeem hebt dat onboard video heeft, en ook een agp slot waar je een kaart in hebt, verwijder die videokaart en gebruik de onboard video). Met het verwijderen van de schijven is het aan te raden om in ider geval (ook) de power cable te verwijderen. Als je met deze setup boot, probeer safe mode eerst.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Heb toevallig gister hetzelfde probleem gehad met een Packard Bell p4. Na updates geïnstalleerd te hebben via Windowsupdate, loopt ie alleen nog maar bij het booten. Heel vervelend, je kan echt niets doen.

Ik zag net als de TS heel kort een bsod, je kunt echter niet meer in winxp , om de instelling aan te passen dat ie moet wachten bij een bsod ipv rebooten ;)

Dus heb ik maar mijn WinXP professional geinstalleerd in een andere map op dezelfde partitie. Dit werkte goed, alleen de emails van outlook express waren weg.

Verder moet je er wel opletten dat je de gebruiker een andere naam geeft ivm behoud van de map mijn documenten.

Toen alles weer goed geïnstalleerd was een paar backup cd'tjes gebrand en vervolgens weer opnieuw WinXP geïnstalleerd en bij deze wel de hdd geformatteerd en eventueel nog partities ingevoerd.

Waarschijnlijk is het dus gèèn hardware probleem maar een software probleem. Probeer eerst maar bovenstaande werkwijze, alvorens je alles gaat strippen.

[ Voor 9% gewijzigd door AaroN op 02-01-2004 18:19 ]

JayGTeam (213177)

Pagina: 1