Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] ir ontvanger doet het niet omdat poort -10V geeft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IR ontvanger gebouwd volgens dit plaatje
maar hij deed het niet (wanneer wel)
toen heb ik multi-meter gepakt en ben ik eens alles gaan doormeten.
Het blijkt dat er op de RTS -10 volt staat, en dan houdt de diode natuurlijk alles tegen en zit de schakeling zonder stroom

Ter vergelijking had ik ook gelijk ff de parallelle poort gemeten, hier stond wel gewoon 5 Volt op.
Ik weet zeker dat de diode goed om zit en dat ik ook de pennetjes juist om had bij het meten
Op mijn andere pc kwam er -11 Volt uit de seriele poort
hier op de site van tweakers staan wel veel voorbeelden van IR receivers maar daar zit overal zo'n diode en krijgt de schakeling geen stroom als er een negatieve spanning uit de seriele poort komt.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zodra je die poort goed initialiseert met je software staat er ineens +10volt op.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
hey bart, ik ben precies met het zelfde bezig ;)
naja beetje anders maar het komt op het zelfde neer
"Infrarood" op asus A7N8X werkt niet

bij mij zat er dus om een of andere vage reden enorme ruis op me RTS.

http://www.bb-elec.com/pr...p?sku=COMTEST&dept_id=128

die moet je eens proberen (kan je RTS aan en uit zetten en resultaat bekijken enzo, op die lampjes daaronder)

Verwijderd

-10v is normaal hoor.

In rust staat er -10v op, bji het verzenden +10v. Waarom is dit zo gedaan?? Als er een kabelbreuk is opgetreden of een stekker wordt eruit getrokken dan staat er 0v op de leiding, zo kun je dus fouten detecteren.

Verwijderd

Topicstarter
het klopte inderdaad dat als ik de rts aan zette dat er +10 op kwam, in ieder geval bedankt
hij doet het nog niet maar ik zie nu dat ik 2 draadjes in de verkeerde baan heb gesoldeerd (ik weet het, ik ben scheel 8)7 ) dus dat ga ik later wel ff fiksen
jullie zullen nog wel horen of het dan gelukt is

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
oehhhh mijnes werkt :D
alleen als ik video en audio aansluit (op dat vage draadloze ding, zie link in men reply hierboven) dan doet hij het niet meer 8)7
heel raar, misschien dat de uitgang waar normaal die IR ledjes opzitten hoger/lager wordt als ik die dingen aansluit, morgen nog maar even scoop eraan hangen. :?
Pagina: 1