Toon posts:

SATA + XP installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem dat me al de hele kerst dwars zit: Ik heb een ASUS A7v600 mobo met een maxtor SATA HD. Nadat ik geprobeerd had een netwerkkaart te installeren start winXP niet meer op: hij blijft haken in het laadscherm. De netwerkkaart is er inmiddels alweer uit, maar dat verandert niks. Nu wil ik de XP-installatie repareren of overdoen, maar ook dit lukt niet. Nadat ik met F6 een SATA stuurprogramma heb gekozen (VIA serial ATA RAID controller (winXP) en/of VIA serial ATA Host controller (winXP)) kom ik in het 'welkom bij setup-scherm' en vervolgens enter indruk. Dan krijg ik een windows-setup scherm met onderin de tekst: bezig met onderzoeken van schijf van 78160 MB, 0 met ID 0 op bus 0 (viasraid) en daar blijft hij op staan. Ik heb elke SATA driver die ik kon vinden geprobeerd, maar verder dan dit scherm kom ik nooit. Heeft iemand een idee?

Verwijderd

'Operate Mode' moet op enhanced staan in de BIOS, check dat even.

Picje:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.cn/service/faq/images/030815/image001.jpg
Uitleg staat rechts op de foto

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
<deleted>

[ Voor 247% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... ik kan dat scherm niet vinden. Heb bios versie 1006. Hoe ben jij in dat scherm gekomen? :?

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:39
zit er geen jumpertje ofzo op 't mobo dat je op on moet zetten om sata aan te zetten?

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
ik had dat probleem ook gehad, met als gevolg dat ik de schijf terug heb gebracht, want ik had hem in mijn ander systeem gehangen en toen bleef die hangen als ie de SATA schijf aansprak..
Het ergste aan dat SATA gebeuren vind ik dat je verplicht bent om er een floppy aan te hangen met installeren. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar had ik ook al aan gedacht, maar hij heeft al een keer gewerkt, dus je zou zeggen dat dat goed moet staan, maar ik zal het voor de zekerheid nog eens checken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 15:59:
hmmm.... ik kan dat scherm niet vinden. Heb bios versie 1006. Hoe ben jij in dat scherm gekomen? :?
Het is de BIOS van de P4C800 en P4P800 (Deluxe) en ik dacht dat die wel gelijkaardig zouden zijn.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
QSYS schreef op 26 december 2003 @ 16:04:
ik had dat probleem ook gehad, met als gevolg dat ik de schijf terug heb gebracht, want ik had hem in mijn ander systeem gehangen en toen bleef die hangen als ie de SATA schijf aansprak..
Het ergste aan dat SATA gebeuren vind ik dat je verplicht bent om er een floppy aan te hangen met installeren. :(
Ja, ik snap ook echt niet dat je daar niet gewoon een cd-rom voor kan gebruiken. In welke tijd leven ze bij Microsoft? :?

Verwijderd

TimMer schreef op 26 december 2003 @ 16:23:
[...]

Ja, ik snap ook echt niet dat je daar niet gewoon een cd-rom voor kan gebruiken. In welke tijd leven ze bij Microsoft? :?
Ja, vind ik ook, mijn diskettestation ligt er al jaren uit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 16:21:
[...]

Het is de BIOS van de P4C800 en P4P800 (Deluxe) en ik dacht dat die wel gelijkaardig zouden zijn.
Niet dus :| , maar bedankt voor de moeite!

• paulebappie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10-2025
Je hebt Raid geaktiveerd maar toch maar 1 HD? Als dat zo is dan moet Raid uit staan.
Pagina: 1