Toon posts:

Brander(Aopen 32x12x48) maakt steeds brand fouten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb probleme met me brander.
Ik zat namelijk een svcd te branden met nero en op de helft kreegt die een write erro (brande deedt ik op 8x zonder justspeed).
Toen ik met een nieuwe CDr het op nieuw ging proberen (8x met justlink) toen ging het weer fout toen die nog maar op 20% was.
DMA van de brander staat aan.

Ik vind het maar vreemd, technische gezien zou die helemaal geen fouten kunne maken want hij heeft juistlink en justspeed.
Weten jullie mischien hoe ik hem aan de gang kan krijgen ?

Verwijderd

Nieuwe firmware al geprobeerd?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:49

DSK

boeiend...

Heb je het ook met een andere file?
Want die file kan beschadigd zijn enzo.

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
mmh, ik zal de file wel even naar een andere partitie kopieren. Hopelijk helpt dat.

De firmware die ik op me brander heb staan is nog steeds de nieuwste versie, en ik heb er ook geen probleme mee gehad.

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

zuur, misschien is ie kapot :(

AOpen CDRW - troep?

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan nog wel goed CD-R's lezen.

Bij simulatie liept me computer vast toen die bij 100% was en daarna weer waneer ik een rw zat te wissen en een programma wou opstarten om tv te gaan kijken. Ik ga zo wel even de dma uitzetten om te kijken of dat helpt.

Maar eerst moet ik even een programma opneme van tv.

Jullie horen het wel rond 22:00.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

welke software gebruik je? ik heb namelijk gehoord dat nero 6 een bug heeft maar wat deze bug is weet ik niet!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nero 5, alleen toen net was me computer tijden het opneme ook vast gelopen :'( . Ik vermoed dat er wat anders aan de hand is, ik ga wel even mem test downloaden.

Het lag dus aan de brander,
Nu waneer ik een simulatie doe ongeacht welk betstand ik wil branden loopt het zaakje vast waneer die bij de 66 procent is.

Ik zit nu even VCDeasy te downloaden met de goede hoop.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef de hoop op, hij is gewoon kapot. Zondag ga ik wel me oude 4x yamaha brander ophalen, met die brander heb ik nog nooit probleme mee gehad :*) .

A-open is dus id verotte prut, hij is nu alleen nog bruikbaar als cdrom drive.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Hij doet het weer perfect met CDr's en RW's.

Wat ik gedaan heb,
1)De brander opengemaakt,
2)Hard op de laser geblazen voor het geval dat er wat stof in zit.
3)Er zit in de brander een chip die erg heet wordt, er zat op die chip een soort kwaugum die de warmt moest transporteren naar de beheuzingen van de brander. Die kwaugum heb ik met water schoongemaak en opnieuw geplaats. (Koelpasta ging niet werken omdat de ruimte tussen de chip en de metalen wande ongeveer 3 mm is. Het beste zou je een stuk je metaal kunne plaatsen van 3mm met wat koelpasta er op.

4)Het hele zaakje dicht geschroeft en aangesloten.

En hij doet het weer helemaal perfect _/-\o_, het kwam dus door dat aopen die ene chip erg slecht heeft gekoelt.
Pagina: 1