Toon posts:

1e generatie Asus K7 voor Athlon heet...?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

eerste post en gelijk een lekkere abstracte vraag. Ik heb in mijn pc een moederbord van Asus zitten, de K7 en wel de eerste versie die speciaal is gebouwd voor AMD Athlon processoren. Hij stamt dus uit 1998.
Normaal check je gewoon je specs, maar ik zit momenteel in andere stad dan mijn pc (oftewel het ouderlijk huis) en wil morgen graag een snellere processor kopen (zit nu een 550 Mhz in).

Weet iemand met bovenstaande gegevens de juiste specificaties, zodat ik de juiste processor erbij kan kopen? Of misschien weet je uit je hoofd tot max hoeveel Mhz dit ouwe beestje gepushed kan worden? Ik wil er een 900 of 1 Gig Athlon op klikken, maar betwijfel of dat uberhaupt wel zin heeft met die versie van de K7. btw: heb 256 MB Ram, 20 gig HD, 32 Mb TNT2 NVidia. 't is allemaal wat ouder, maar draait nog prima.

Alvast onwijs bedankt!!!

Verwijderd

Als het een a7v133 (lijkt me wel) is kun je tot de 1400 (thunderbird)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56

JWO

hij bedoelt denk ik de slot A versie ;)

Verwijderd

Ja TS, is het een socket of slot A :?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 14:54:
Ja TS, is het een socket of slot A :?
Asus K7 mobo's zijn altijd slot a
Mits geen converter ofiets is gebruikt :P

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tjah, maar als er een IronGate chipset van AMD in zit, kun je maar tot 1 GHz....

Toen waren beige computers heel gewoon.

• JWO

JWO

het is een slot A, want de thunderbird (socket A) is er nooit geweest in 550mhz uitvoering.

Dus max 1ghz, heeft het zin?

Alleen als het spot goedkoop is, anders nieuw moederbord + XP cpu, is meer snelheid voor minder geld

Verwijderd

is een slot a, socket a is pas vanaf de 650 mhz

edit: damn net te laat

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 14:58 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En waar denk je die snellere processor vandaan te halen? Ik denk dat 99,9% van de computerzaken niet meer aan zulk 'oud' spul kunnen komen. Dan moet je al op de 2dehands markt gaan zoeken. Misschien is het wel zo rendabel om meteen een nieuw (sdram) moederbordje + cpu te kopen.

• JWO

JWO

overigens moet er niet aan beginnen als je zo'n via chipset hebt, die was geloof ik onstabiel boven de 800mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Damn, da's snel. Ja, zit nu ff op wat shopsites en ik kan wel wat sneller willen, maar zo'n bescheiden stap omhoog kan helemaal niet, want die onderdelen zijn niet te koop heb ik het idee.

Is mijn volgende vraag:
heeft het zin om in een pc van 5 jaar oud een nieuw mobo met processor te hangen die 5 keer zo snel zijn als de originele configuratie?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Asrock K7S8XE en een Athlon XP 2600+ of 2400+ erin, heb je meer waar voor je geld dan dat je dat oude kreng nog gaat proberen op te waarderen met die paar schamele MHz'tjes erbij. Sowieso denk ik niet eens dat een Slot A Thunderbird in dat ding gaat werken, dus je bent sowieso al aangewezen op de allereerste Slot A CPUs.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 14:58:
is een slot a, socket a is pas vanaf de 650 mhz

edit: damn net te laat
vanaf de 600 (duronnetje)

http://balusc.xs4all.nl/Ned/Har-CPU-AMD.html

SLOT A cpus zijn zeldzaam en daarom DUUR (evenals de slot1 P!!!s).

Ik denk dat mobo + cpu verkopen een beter plan is en dan zelf een athlon XP nemen (evt eentje met SDR en DDR zodat je neit gelijk ook je mem moet vervangen, hoewel dat tegenwoordig ook niet vele meer uit maakt).

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ik heb jaren slot-a gedraaid. Heb er momenteel nog 2 thuis tuffen. Die slot-a processoren ga je denk ik nergens meer vinden. 2e hands misschien nog een kans.

De K7V series van asus gaat tot 1 ghz (rapper kwamen die slot-a's gewoonweg niet), de K7V-T kan ook de thunderbird slot-a's aan.
(en ja, die bestaan, ik heb er hier een draaien). Mijn slot-a 800 TB hield het vol tot 1100 mhz dus boven de 800 mhz heb je echt geen probs ;) .

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Pagina: 1