[NEC ND-1x00] Platinum 4x branden na herinstal max 2,4x?

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik kon met mijn NEC 1100 en Platinum 4x altijd op 4x branden. Op zich logisch en niks mis mee dus.
Na een herinstallatie van Windows en opnieuw installeren van Nero (5.5.10.54) kan ik niet sneller dan 2,4x branden terwijl het DVD's uit dezelfde spindle zijn?!?
Wat moet ik doen/laten om toch weer op 4x te kunnen branden?
In de grote topics over de brander kon ik het antwoord niet (direct) vinden.

• hemiparo
  • Niet online
Niemand die een oplossing/verklaring heeft? Heb ondertussen ook nog eens SP 1 en alle update losgelaten maar ook dat heeft (zoals ik eigenlijk verwacht had) niet geholpen...

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Nero 5.5 is outdated. Ik zou 6.3.0.0 erop gooien! Kan je ook geen 4x selecteren?

webOS all the way!

• hemiparo
  • Niet online
kan geen 4x selecteren idd. Kan zijn dat 5.5 outdated is maar het werkt verder goed. En het HEEFT gewerkt.

Verwijderd

zelfde probleem bij mij .... heb je firmware update gedaan?

• Hermanvh

Hermanvh

hemiparo schreef op 28 december 2003 @ 00:33:
kan geen 4x selecteren idd. Kan zijn dat 5.5 outdated is maar het werkt verder goed. En het HEEFT gewerkt.
Wat is de mediacode?

webOS all the way!

Verwijderd

ik gebruik nero 6.0.0.11. en daar kan ik met Platinum DVD+R 4x ook alleen maar 2.4x kiezen.
Ik heb ook Imation DVD+R 4x geprobeerd en daar wil 4x wel :'(

en ik heb net 2 spindels platinum gekocht :'(

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 13:23:
ik gebruik nero 6.0.0.11. en daar kan ik met Platinum DVD+R 4x ook alleen maar 2.4x kiezen.
Ik heb ook Imation DVD+R 4x geprobeerd en daar wil 4x wel :'(

en ik heb net 2 spindels platinum gekocht :'(
Mediacode?

webOS all the way!

• hemiparo
  • Niet online
Heb ik even wat hulp bij nodig... ik dacht dat ik dit met DVDInfoPro kon uitlezen maar ik heb geen flauw idee hoe... hoe lees ik de code?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 21:57
Waarschijnlijk heb je media gekocht met : "ritek". Je hebt ook media met "ritek R02". Uit eigen ervaring weet ik dat ritek brandbaar is op 2,4X en ritek R02 brandbaar is op 4x :+.

Verwijderd

ik heb ze vorige week bij cdrwinkel.com gekocht... en kan niet vinden welk mediacode het is (de site is nou ook niet toegankelijk vanwege hun vakantie)
En in dvdinfopro kan ik ook de mediacode niet zien...

ik heb ff op de site van opus supplies gekeken (http://www.cdr-winkel.com) en daar zie ik bij platinum 4x staan dat ie vanaf firmware NEC 1100 fw v1.a1 het wel zou moeten doen? en ik heb net de firmware geupdate van v1.a0 naar v1.a1 en nou doet ie het nog maar op 2.4

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:15
Ik heb mijn Platinum DVD's ook bij cdrwinkel gekocht, de oude batch brandt op 4 speed, de nieuwe batch brandt idd op 2.4 speed, terwijl op de verpakking 4 speed staat.

Maar als je een firmware update van herrie doet, dan kan er zonder problemen op 4 speed gebrand worden.

Hier te downloaden: http://www.herrie.org/

• Hermanvh

Hermanvh

sagara schreef op 28 december 2003 @ 15:18:
Ik heb mijn Platinum DVD's ook bij cdrwinkel gekocht, de oude batch brandt op 4 speed, de nieuwe batch brandt idd op 2.4 speed, terwijl op de verpakking 4 speed staat.

Maar als je een firmware update van herrie doet, dan kan er zonder problemen op 4 speed gebrand worden.

Hier te downloaden: http://www.herrie.org/
Je kan de code uitlezen met DVDInfoPro, maar alleen op GEBRANDE SCHIJFJES!

webOS all the way!

• hemiparo
  • Niet online
en mijn dvd's zijn ook bij cdrwinkel gekocht... dvd's die van de beurs afkwamen deden het wel (en allebei zelfde opschrift en 4x vermelding)

• hemiparo
  • Niet online
RITEK R02 als Mediacode - kan dat kloppen?

Verwijderd

same here... ritek r02
en op herrie.org kan ik geen officiele firmware vinden van de 1100a:
No Downloads available for this Category

• hemiparo
  • Niet online
iemand nog wat oplossingen/verklaringen?

• Hermanvh

Hermanvh

hemiparo schreef op 30 december 2003 @ 07:36:
iemand nog wat oplossingen/verklaringen?
Probeer de 1.09 van NEC eens te flashen, misschien dat het helpt?

webOS all the way!

• hemiparo
  • Niet online
hmmm... kan ik doen maar heb het niet zo op flashen... weet ook niet waarom ;) (en vraag me nog steeds af wat de reden kan zijn dat het nu ineens niet meer werkt... is een 4x dus niet altijd dezelfde soort dvd, onlangs hetzelfde merk?)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 21:57
hemiparo schreef op 31 december 2003 @ 00:25:
hmmm... kan ik doen maar heb het niet zo op flashen... weet ook niet waarom ;) (en vraag me nog steeds af wat de reden kan zijn dat het nu ineens niet meer werkt... is een 4x dus niet altijd dezelfde soort dvd, onlangs hetzelfde merk?)
Platinum etc, die kopen gewoon bij ritek of ricoch gewoon dvd's in :). Alleen als de een goedkoper is dan de ander koop je daar.

Firmware flashen is echt niet leip, als mislukt flash je opnieuw :).
Pagina: 1