Toon posts:

GIGABYTE GA-BX2000 verkeerd bios geflashed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vanochtend bij een vriend van me die vroeg of ik zijn bios kon updaten dus ik ging naar http://tw.giga-byte.com/ en downloade biosflash1.08w.exe.
Dus ik start het programma en kies ervoor dat hij zelf het nieuwste bios van internet zoekt. ik selecteer het mobo type kies een server uit waar ik het bios wil laten downlaoden en het programma deed de rest. Echter wou hij niet meer opstarten dus ff stroom eraf en hij deed het weer enkel stond er nu een bios op van het datum 07/01/1999 en daarvoor stond het bios met de datum 08/26/1999 het programma had dus een oudere bios erop gezet :? .Dus ik herhaalde het enkel nu vanaf een server in china i.p.v. taiwan hij vraagt mij opnieuw op te starten net als eerst en ik klik ja pc wou weer niet opstarten stroom er maar weer afgehaald en weer aan weer niks fuck d8 ik. Dus ik heb het bios gereset maar ook zonder enige vooruitgang met het laatste beetje hoop toen nog de batterij eruit gehaald en nog een paar keer het bios gereset maar zonder resultaat alles gaat dus aan (kwa fans enz.) enkel hoor je geen windows meer laden en blijft de lamp orangje. Mijn vraag dus in hoeverre kan ik dit nog oplossen en is gigabyte aansprakelijk voor dit aangezien (als het idd het verkeerde bios is) het door hun is uitgekozen en niet door mij.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
wtf dat is klote m8t ,

uhm ja denk bios terug sturen enigste optie :'(

Verwijderd

Topicstarter
Gipsy King schreef op 26 december 2003 @ 14:22:
wtf dat is klote m8t ,

uhm ja denk bios terug sturen enigste optie :'(
heb al gekeken en volgens mij is de chip niet los te krijgen omdat alle pootjes vast gesoldeerd zijn (this een P3 500mhz van 4 jaar oud he :O )

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Check deze eens: http://gathering.tweakers...17919687#biosflashmislukt

En wat betreft de aansprakelijkheid van GigaByte, forget it. Je bent zelf aansprakelijk voor BIOS flashes, dit staat geloof ik ook wel op elke mobo site. Volgende keer gewoon zélf de juiste BIOS downen, op floppy zetten (bestandsnaam verifiëren) en old skool flashen. Klinkt misschien zeikerig maar alleen dan weet je zeker wat je hebt (iig een stuk meer zekerheid dan zo'n auto download die 'het wel ff voor je uitzoekt').

Iig kan het kwaad er een mail aan te wagen dat de zooi mislukt is mede dankzij het niet goed werken van die GigaByte tool, you just never know :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.