Toon posts:

hulp bij goed instellen alcatel 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan en wil mij helpen bij het volgende.

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Alcatel 510 ethernetmodem. Deze heb ik aangesloten op de onboard ethernetkaart van mijn Asus P4C800E- de luxe. Alles werkt goed, maar ...

Bij opstarten en afsluiten PC moet ik lang wachten. Volgens mij zoekt hij de netwerkkaart en die weer het modem. Dat moet volgens mij anders kunnen door IP-adressen toe te wijzen?

Ik heb hier helemaal geen verstand van. Wie helpt mij met een stap voor stap instructie B) ?

Alvast bedankt,

BD

Verwijderd

Kun je wat vollediger zijn misschien? Welk OS gebruik je? Die 510 kun je ahw. helemaal instellen (met KPN ADSL CD) voor ADSL en dan logt die modem voor je in. Op je computer hoef je alleen maar 'automatisch een ip adres toewijzen' in te voeren in je netwerkinstellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk onder XP prof. Wat je zegt klopt als een bus, met de CD kun je alles instellen. En dat is ook gebeurd want over de verbinding heb ik geen klagen. Dat zit dus prima.

De vraag is of ik niet met het toekennen van IP's moet werken om sneller mijn PC op te laten starten en af te sluiten. Nu start alles op met flinke vertraging (ca 30 sec), omdat het systeem de onboard netwerkkaart moet inschakelen en vervolgens moet zoeken naar de 510. Althans, dat is mijn verklaring voor de lange opstarttijd.

Bij afsluiten duurt alles ook lang. Netwerkkaart verbreekt eerst de verbinding, moet dan uitgeschakeld worden en dan pas systeem uit.

Ik hoop dat ik nu duidelijker ben geweest.

Graag advies.

BD

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

[mier] Een ST510 is een 'multi-pc modem', oftewel een router. Een ethernetmodem is heel anders qua instelling op de pc. ;) [/mier]
Als statisch IP kan je verder gewoon 10.0.0.150 of 10.0.0.201 (.202 voor 2e pc, .203 voor 3e, etc.) opgeven, met subnet 255.255.255.0
En evt 10.0.0.138 als gateway.

Voor meer info, kijk hier eens. :)

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 26-12-2003 17:42 ]