[Overclock] In bios wel maar bij opstarten niet

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Ik heb een PIII 550 en een moederbord type ECS P6BXT-A+...

Nu wil ik in de bios mijn processor overclocken, wat hij prima aangeeft en bewaard. Alleen als ik hem dan opsla en opnieuw opstart zie ik mijn het opstarten nog steeds braaf PIII 550Mhz staan. En ook als ik in Windows kijk staat hij nog op 550Mhz. Dus hij verandert het niet.

Nu valt me op dat hij ook niet aan het begin een memory check doet, heeft dat er iets mee te maken?

Heeft iemand een tip voor mij zodat mijn computer wel naar de bios luistert en braaf op een hogere snelheid gaat draaien?

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Downlaod eens CPU-Z en kijk wat die aangeeft. De namestring van een Intel veranderd namelijk niet, ook al verhoog je de snelheid ;) .

• Bernaar
Syzzer schreef op 26 december 2003 @ 14:52:
Downlaod eens CPU-Z en kijk wat die aangeeft. De namestring van een Intel veranderd namelijk niet, ook al verhoog je de snelheid ;) .
Ook deze geeft aan:

Core speed: 551.3 Mhz
Multiplier: x 5.5

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 14:47
Als je nu ook eens aangeeft of je met de FSB of de multiplier wat probeert ... Te zien aan je verhaal is de multiplier en dat is onmogelijk met de processor die je hebt ( Search gebruikt ?! )

-

• Bernaar
Juicy schreef op 26 december 2003 @ 15:14:
Als je nu ook eens aangeeft of je met de FSB of de multiplier wat probeert ... Te zien aan je verhaal is de multiplier en dat is onmogelijk met de processor die je hebt ( Search gebruikt ?! )
In de bios kan je zowel kiezen op de clocksnelheid zelf op bijv. 600Mhz te zetten. Maar je kan ook 'manual' kiezen en vervolgens met de multiplier aan de slag. Maar dit heb ik dus ook gedaan en levert hetzelfde resultaat op.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
multiplier kan je niet veranderen bij INTEL :?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 14:47
Wat ik dus al reeds heb gezegd, de multiplier is gelocked bij de p3, p4 en alle andere processoren van Intel ( sommige modellen van de p2 ook ).

De enige mogelijkheid die je hebt is de FSB te verhogen. Gebruik de search aub.

-

Pagina: 1