K heb dan een paar dagen geleden een Sata hdd gekocht voor mn peecee.
Een van de redenen was omdat ik nog maar 1 pata poort vrij heb, en dan is al sneller gekozen voor sata, als het dan toch op je mamaplank zit.
K heb een epox 8kra2+
en daar dan een maxtor 120GB Sata hdd aan gehangen.
in de bios sata op auto gezet, en hij vindt mn hdd niet.
Ik heb wel de normale molex gebruikt om er stroom aan te hangen, maar dat zou normaal geen probleem moeten geven. De kabel die ik had gekregen bij het moederbord zit fout aan elkaar, ...
Als ik de controller op auto zet, dan vindt windows de controller, maar ik krijg hem gewoon niet geinstalleert. en als ik dan toch een half gelukte install heb, dan herkent hij maar 40GB van mn hdd.
De driver heb ik dus van de site afgehaalt. Dit zou normaal de goede moeten zijn, ...
K heb de aansluitingen gecheckt, en die zitten toch goed inelkaar.
Hier op got heb k al verschillende topics gelezen over een sata chip die niet goed zn werk doet, maar nog niet hoe ze dit soort probleem hebben opgelost.
Voeding is een superflower 520W voeding
athlonXP 2400+
radeon 9700 pro
1 * barracuda 5 60GB (pata)
2 * ibm deskstar 40 GB (pata)
1 * maxtor 120Gb (pata)
1 * maxtor 120GB Sata (die niet wordt gedetecteert)
1 * dvd rom
1 * cd-rw\dvd combo drive
1 * 56X cd rom
1 * soundblaster 1024 player
1 * 10/100mbit ethernet kaart
1 * hauppauge tv kaart
2 * 512MB DDR/333
Een van de redenen was omdat ik nog maar 1 pata poort vrij heb, en dan is al sneller gekozen voor sata, als het dan toch op je mamaplank zit.
K heb een epox 8kra2+
en daar dan een maxtor 120GB Sata hdd aan gehangen.
in de bios sata op auto gezet, en hij vindt mn hdd niet.
Ik heb wel de normale molex gebruikt om er stroom aan te hangen, maar dat zou normaal geen probleem moeten geven. De kabel die ik had gekregen bij het moederbord zit fout aan elkaar, ...
Als ik de controller op auto zet, dan vindt windows de controller, maar ik krijg hem gewoon niet geinstalleert. en als ik dan toch een half gelukte install heb, dan herkent hij maar 40GB van mn hdd.
De driver heb ik dus van de site afgehaalt. Dit zou normaal de goede moeten zijn, ...
K heb de aansluitingen gecheckt, en die zitten toch goed inelkaar.
Hier op got heb k al verschillende topics gelezen over een sata chip die niet goed zn werk doet, maar nog niet hoe ze dit soort probleem hebben opgelost.
Voeding is een superflower 520W voeding
athlonXP 2400+
radeon 9700 pro
1 * barracuda 5 60GB (pata)
2 * ibm deskstar 40 GB (pata)
1 * maxtor 120Gb (pata)
1 * maxtor 120GB Sata (die niet wordt gedetecteert)
1 * dvd rom
1 * cd-rw\dvd combo drive
1 * 56X cd rom
1 * soundblaster 1024 player
1 * 10/100mbit ethernet kaart
1 * hauppauge tv kaart
2 * 512MB DDR/333
regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional