Toon posts:

[Win2K] CD-rom leest niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem. Sinds een aantal dagen willen mijn CD-roms geen CD's meer lezen. Ik krijg als foutmelding: "deze CD is niet geformatteerd". Ik heb het probleem zowel bij zelf gebrande CDs als bij "officiele"cd's en ook bij audio. Het gekste is dat ik wel cd's kan branden!! die cd's kan ik alleen vervolgens niet meer lezen :X

Ik heb zeld het idee dat er een probleem is met het lezen van bestandssystemen ofzo, want als ik via het netwerk een andere computer wil benaderen dan krijg ik als foutmelding "volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem"
Het is overigens wel mogelijk om vanuit een andere (XP-)bak deze pc op het netwerk te zien en er van en naar te kopieren...
Mijn harde schijven en flashcard readers doen het trouwens wel gewoon...

heeft iemand een idee???

de configuratie is:
P4 2.3ghz (dell)
win2k
1x seagate hdd met 2 partities
1x nec cd-romdrive
1x nec dvd-rewriter

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Kom je geen rare dingen tegen in de logboeken?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

adaware gedraaid ?
op virussen gezocht ?
en gooi de cdrom drives eens uit hardware en laat ze eens opnieuw vinden.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
tis niet mijn eigen pc, en ik ben idd bang dat er wel wat spyware te vinden is, dus ik ga eens op jacht. Virussen kan ik met norton 2003 niet vinden.

In mijn toepassingen-logboek kom ik deze fout tegen:
"Kan de prestatiegegevens van de Redirector-service niet lezen. Er zullen in dit voorbeeld geen prestatiegegevens van de redirector worden geretourneerd. De geretourneerde foutcode is een DWORD 0-waarde. "

In het systeemlogboek kom ik dit tegen:
"Kan geen transport laden." (bron: workstation)

doet dit bij iemand een belletje rinkelen? de foutmeldingen treed idd op van af het moment dat de problemen begonnen....

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 14:01 ]