ghost terug zetten op andere computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
als je bijv een ghost op een computer heb gemaakt met alleen maaar de install van windows kan je die dan zomaar op iedere computer zetten? zonder dat er problemen optreden?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
denk niet dat dat goed gaat, want je hebt dan wel heel andere hardware. Is denk ik niet aan te bevelen.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Antwoord: Nee

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:31
Nee dat gaat niet, omdat die windows installatie in de image dan volledig ingestelt staat op de hardware van de computer waar je het op gemaakt hebt. :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je de image remote opgeslagen hebt wel... Maar dat is dan met GhostCast gedaan of gewoon erheen gekopieerd.
Dat kan wel...

Maar een image, van een PC zomaar op een andere zetten, gaat niet. Of de PC moet precies dezelfde hardware in zich hebben.

Verwijderd

ThePerfectCell schreef op 26 december 2003 @ 13:30:
Als je de image remote opgeslagen hebt wel... Maar dat is dan met GhostCast gedaan of gewoon erheen gekopieerd.
Dat kan wel...

Maar een image, van een PC zomaar op een andere zetten, gaat niet. Of de PC moet precies dezelfde hardware in zich hebben
onzin... op mijn werk hebben we bijna ongeveer 6 verschillende moederborden ( intel en asus mobo's ) daar zitten andere chipsets op, videokaarten, netwerkkaarten etc.

die image die we hebben kan je op elk type zetten. bij de ene moet je wel wat meer drivers installeren als bij de andere maar het werkt als een trein... nou wil het bij sommige installaties wel eens foutgaan maar zelfs met win 2000/xp installaties kun je gewoon moederborden wisselen.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ja hoor, dat gaat wel prima.

Ik heb zo afgelopen maand nog een dual-boot win98/winxp overgezet naar een volstrekt anders systeem. Zowel windows98 als windows XP zijn een behoorlijke tijd zoet met "new hardware detected" meldingen en bijbehorende reboots, maar verder was het geen probleem. Natuurlijk moet je windows-XP opnieuw registreren (en office XP ook als je die hebt), maar het scheelt een dag software installen en inregelen.

Er bestaat natuurlijk een kans dat het niet werkt, maar ik heb alleen maar positieve ervaringen.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30
Ik heb ook wel eens een Harddisk met een windows XP installatie aan een compleet andere PC gehangen (van DivX-VCR in mijn signature naar mijn Workstation) werkte perfect, maar *alle* hardware gaat hij detecten, wat hij normaal tijdens de setup doet. dus dat kan even duren.

ik weet niet hoe het met andere OS'en gaat zoals Windows 98

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het hangt ervan af > soms wel en soms niet met XP (en dus ook 2k denk ik). XP Pro heeft nog een soort van PnP installatie die je kan gebruiken, XP Home heeft dat niet, dus zal het aankomen op bijna dezelfde hardware, of geluk/toeval. Bij 98 is het van belang dat je vooral dezelfde chipset hebt.

Mijn tip: probeer het gewoon, met zo weinig mogelijk drivers in je installatie, dat vergroot de kans op slagen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 13:39:
[...]

onzin... op mijn werk hebben we bijna ongeveer 6 verschillende moederborden ( intel en asus mobo's ) daar zitten andere chipsets op, videokaarten, netwerkkaarten etc.
Ik zeg toch ook precies hetzelfde... Dus ook moederbord... Alles moet dan precies hetzelfde zijn. Heb het op me werk (lees: stage) vaak zat gedaan :)
Maar dat is eigenlijk ook wel erg logisch, bij een image ;)

Verwijderd

ik heb afgelopen dinsdag en nieuwe mobo en proc gekocht, ik heb dat in mijn pc overgezet en kwam amper in de boot van windows.
ik kreeg gelijk en blauw scherm, ik save mode wilde hij ook niet opstarten.
met win2000 en server2003 gaat het en stuk beter, maar niet alle hardware wordt dan goed omgezet.
ik kon het dus opnieuw gaan installeren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de machines een andere chipset hebben dan zal hij hem wel gaan installeren, maar stabiel is anders. Dit is zowel met 9x als met NT. Heb het wel eens geprobeerd om gewoon een hdd met windows in een andere bak te hangen (98 en 2000) maar dat werte niet echt geweldig.

Verder is het ook zo dat als je van een single cpu naar een dual cpu gaat je toch je windows zal moeten herinstalleren omdat er maar 1 cpu herkend wordt.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:38

DDX

moeilijkste is met ander ide/scsi controller
dan kan windows (2k/xp/2003) de bootdrive niet vinden..

of je moet voordat je ghost gaat maken even alle mogelijke ide/scsi drivers installeren...

https://www.strava.com/athletes/2323035

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Sja sorry hoor. Maar iets meer zelf proberen en uitzoeken is toch echt wel de bedoeling op Gathering of Tweakers: er is heel erg veel over te vinden op het web en hier op GoT. Even een vraag droppen zonder zelf even te zoeken is niet de bedoeling - zeker als je er niet eens bij zegt wat voor Windows etc.

Al zou ik een beetje discussie zeker helemaal geen probleem vinden, maar niet met deze otpicstart :o
Check FAQ topicstart even ajb :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.