[Win2k] Corrupte Desktop/Graphics

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik had opeens toen ik na een nachtje downloaden het beeldscherm van me pc aanzette dit:

Afbeeldingslocatie: http://darkvater.no-ip.info/temp/desktop1.jpg
Toen ik een screenshot van me desktop wilde nemen en die toen pastte in Photoshop, was dit het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://darkvater.no-ip.info/temp/desktop2.jpg

Door in Settings->Troubleshooting "Hardware Acceleration" op 'None' te zetten, is al deze corrupte dingen weg, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Weet iemand wat dit veroorzaakt, en het belangrijkste, hoe ik het kan oplossen?

Ik heb Win2K SP4 op een AMD 1333MHz met 512MB geheugen.
D'er zit een Sapphire ATi 9500 128MB kaart erop, geklokt op 249 (core) en 252 (memory), tenminste dat is wat Rage3D zegt in de Overclock tab. Ik gebruik Catalyst 3.10. Verder heb ik nooit hitte problemen gehad, ook toen ik de videokaart voelde, was het gewoon lauw. Resolutie is 1280x960 32bit @85Hz, maar ook alle andere resoluties zijn net zo corrupt bij hardware acceleration niet op 'none'.

edit:
Als ik de 'hardware acceleration' ergens tussen 'none' en 'full' zet, dan krijg ik een zwart blokje overal waar me muis is geweest :?

[ Voor 16% gewijzigd door Darkvater op 26-12-2003 13:21 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Zet je vga-kaart eens op zijn default settings. Dus niet overclocken. Dat is het minste waarmee je kunt beginnen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Fire_escape schreef op 26 december 2003 @ 14:23:
Zet je vga-kaart eens op zijn default settings. Dus niet overclocken. Dat is het minste waarmee je kunt beginnen.
De kaart, onovergeklokt, dus uit de fabriek, is 275/270. Mijn kaart is al dus lager geklokt.

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Darkvater schreef op 26 december 2003 @ 14:40:
[...]

De kaart, onovergeklokt, dus uit de fabriek, is 275/270. Mijn kaart is al dus lager geklokt.
Zet hem dan eens op zijn fabrieksinstellingen. Lager klokken kan ook tot dit soort problemen leiden.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 21:29
Dat probleem heb ik dus ook maar dan onder XP. Ik weet echt niet hoe het komt, heb andere drivers al geprobeert maar het helpt niets. |:(

Icoons worden opeens gaar en vaag en net had ik zelfs dat het hele beeld verkleurde. :'( Ik heb er ook een screenshot van gemaakt toen was het opeens heel erg:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terencevanstraaten/naamloos1.JPG

Ik heb dus ook een onoverklokte videokaart en ook een ATI Radeon 9500 PRO. ;(

offtopic:
sry voor het verknoeien v/d layout. :X

Edit @ Pollewob: layout ff gered :P

[ Voor 16% gewijzigd door Pollewob op 26-12-2003 15:47 ]

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Fire_escape schreef op 26 december 2003 @ 15:00:
[...]

Zet hem dan eens op zijn fabrieksinstellingen. Lager klokken kan ook tot dit soort problemen leiden.
Ik heb het teruggezet op de fabrieksinstellingen, maar het heeft niks geholpen. Nog andere ideeen?

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
xtreme_lunatic schreef op 26 december 2003 @ 15:22:
Dat probleem heb ik dus ook maar dan onder XP. Ik weet echt niet hoe het komt, heb andere drivers al geprobeert maar het helpt niets. |:(

Icoons worden opeens gaar en vaag en net had ik zelfs dat het hele beeld verkleurde. :'( Ik heb er ook een screenshot van gemaakt toen was het opeens heel erg:

[afbeelding]

Ik heb dus ook een onoverklokte videokaart en ook een ATI Radeon 9500 PRO. ;(
Dat ziet eruit alsof het geheugen van de kaart naar de klote is! Terug sturen die kaart.

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 21:29
xabre16v schreef op 26 december 2003 @ 15:27:
[...]

Dat ziet eruit alsof het geheugen van de kaart naar de klote is! Terug sturen die kaart.
Maar ik heb er niet altijd last van hè. Eerst zelfs nooit. Maar zo af en toe, en juist op de momenten als je het niet wilt. 8)7

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Zo'n plaatje had ik ook ongeveer eerst op me kaart (non-pro), maar dan alsof er overal schaduwen van iconen met lijntjes waren. Gelukkig niet zo erg als bij jou. Maar zoals het er nu bij mij is, kan ik er niet mee werken. Met alle acceleratie uit zijn alle windows tergend langzaam, en gamen kan niet eens ter sprake komen. Ik hoop dat dit oplosbaar is en dus de kaart niet kapot is :(

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb het met geen mogelijkheid kunnen oplossen, dus toen maar een reinstall van Win2k gedaan (had ik toch al willen doen). En de artifacts zijn weg :? Ik snap niet hoe, maar nu helemaal geen problemen. Echt vreemd.

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
Zou je een link naar die wallpaper willen doorgeven?

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter

Verwijderd

Darkvater schreef op 28 december 2003 @ 11:56:
Ik heb het met geen mogelijkheid kunnen oplossen, dus toen maar een reinstall van Win2k gedaan (had ik toch al willen doen). En de artifacts zijn weg :? Ik snap niet hoe, maar nu helemaal geen problemen. Echt vreemd.
Ik dacht ook dat het aan windows lag hoor. Een clear install kan soms wonderen doen.

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

Pagina: 1