Toon posts:

help bij bios flash !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers, kan iemand duidelijkheid geven over het bios flashen ? Vast wel toch ? Ik wil mijn bios flashen (Abit BX 6 naar laatste bios) maar hoe doe ik dat precies. Nu las ik weer ergens dat je HDD's niet in diverse partities opgedeeld mogen zijn. Heeft iemand ervaring met het flashen van een Abit BX 6 rev 1 ? Geef even de stappen aan. Ik vindt Abit nou niet direkt uitblinken in duidelijkheid. Graag jullie reacties.
mvg Luuk

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
naar de site gaan, laatste awdflash utility downloaden en bios, en dan gewoon de flash instructies van de site volgen, moet duidelijk zat zijn.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Let er wel op, dat je het beste een dos 6.0 bootdisk zonder drivers of memory managers kan gebruiken

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Dus floppy nemen, vanuit windows verkenner formatteren als msdos opstartdisk (via dos, typ "format a:/ -s")

En dan de flash utility erop zetten evenals de nieuwe Bios.

Reboot met flop erin

Dos star6t nu vanaf flop

Typ de naam van de bios utility (awdflash.exe of iets dergelijkt)

En volg de stappen in het scherm.

Loopt ie vast of valt de stroom uit tijdens het flaschen? Jammer, dan heb je je bios verneukt en kan je terug naar de winkel om m te laten herprogrammeren :7

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OCE->PMG

Verwijderd

Anders ff op www.bootdisk.com een bootdisk van dos 6.0 zoeken en daar mee flashen. :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Zo, dit was wel een heel oud topic. >:)
Pagina: 1