Beste tweakmensjes,
Zoals ik in het verleden op tweakers heb voorgestelt voor een wireless netwerk Wil ik hier opnieuw aan beginnen.
Ik heb dit idee toen op tweakers helemaal voorgestelt en een of andere grapjas heeft toen het domein geregisteerd (erg leuk idd).
Wegens omstandig heden ben ik naar Delft verhuist en woon hier op de grens van Delft -> Rijswijk en ik kan van af hier een link leggen naar Denhaag -> Nooddorp.
Met andere woorden: Weer een groot draadloos netwerk in Delft, en indien mogelijk andere plaatsen mee nemen.
hoe wil ik gaan werken.
Ik wil gaan werken Met apparatuur van: D-link (iedereen die er niet mee eens is heeft pech
of je moet een erg goede reden hebben waarom geen D-Link)
Ik wil in het begin gaan werken met de 900AP+, 520+ en 650+ serie. dit is 22mbit / 44mbit, en de Accesspoints beschikken over een Powerhack.
Het is dus mogelijk om meer vermogen te verzenden (dit is alleen voor test) en wil dit niet gaan gebruiken, misschien op 1 punt waar net te weinig is, maar niet het hele netwerk.
Later wil ik de accesspoints, de centrales, de nodes en alle andere server apparatuur die beschikt over de oude D-Link serie vervangen met de nieuwe Air Extreme G van dlink, deze is 54Mbit en 108Mbit in D-Link modes. (Dlink kennende maken ze er ook nog wel een 4x mode voor)
Verder wil ik gaan werken met VPN.
En iedereen MOET geregistreerd zijn.
Hier wil ik dus beveiligen dat geen 'onbekende' mensen gebruik maken van het netwerk. (Dit blijkt nodig te zijn, like: internet provider, dit leek me een goede manier van logfiles bewaren).
Je krijgt ook gewoon een DHCP van elke Accesspoint, deze DHCP rank is heel anders als die van VPN, de bedoeling is ook dat je NIET met de rank van VPN (als je die instelt op je kaart) bij een Accesspoint kan komen, en andersom natuurlijk ook niet.
VPN uitleg
Ik zat te denken aan 1 Centrale server, die uitgerust is met 1Gbit Ethernet card, DUAL CPU, veel geheugen en Linux, (hier komt geen wireless kaart in) daar gebruik ik gewoon een Accesspoint voor.
Elke (node/hulp server/nep centrale) forward VPN naar de hoofd centrale (zie boven), dus dat je niet VPN op elke server hoeft in te stellen.
Diensten
Verder wil ik een 5/8 ports Gbit switch aanschaffen.
Het doel hier van is dat ik een local (iedereen op wlan) Gameserver wil draaien.
Bv: Half-Life II, Couterstrike II, UT2k3, UT2k4, halo (Als die MP kan), Unreal II MP.
EN nog veel meer bekende games.
Verder wil ik een 'leech' server / local ftp server draaien.
Daar mag je ALLES uploaden. Iedereen krijgt dus een eigen login.
Er is een aparte dir die iedereen kan zien.
Dus als je wat kwijt wil kun je dat daar neerzetten.
Ja, maar ikke wil internet
Dat mag
Ik ga (heeeeeeeeeeel misschien) 2 diensten nemen: 1. Internet toegang voor iedereen gratis, alleen om te surfen, je mail te checken, ircen, msnen enz (like: 10k/20k per sec down).
Én een huurlijn of wat in die richting (en daar mag je fijn voor betalen
)
Maar dat is nog niet zeker enz.. moet ik nog even kijken.
Overige onzin
Verder: D-Link heeft een DWL 800AP en DWL 810AP,
met de 810 kun je met een playstation, XBOX, en andere zooi tegen elkaar gamen. DMV het wireless netwerk.
Dit leek mij ook wel leuk voor de mensen die het niet zo op computers hebben.
De kosten
Het gebruik van het netwerk is 100% gratis (exc de speciale diensten)
Setup kosten: ik zat te denken aan 10 euro éénmalig? zodat we dat geld weer kunnen steken in apparatuur enz.
Natuurlijk mag je elke maand geld overmaken, (dat moet je zelf weten) al het geld gaat naar de bouw van het netwerk, enz
De website
Aangezien ik vorige keer een grote fout heb gemaakt doe ik het nu goed
eerst het domein registreren en daarna pas voorstellen op GoT.
Aangezien de website nog niet af is etc.. ben er gewoon beetje mee begonnen enz.. zijn tips welkom.
Als iemand gewoon de hele website wil doen mag ook
Verder: het aanbieden van je eigen internet connectie is TOEGESTAAN
Wil je je eigen connectie aanbieden voor geld, moet je een gedeelte afstaan aan wireless-delft. like: 25% ofzo..
Als ik wat ben vergeten te melden, gewoon even zeggen.
Is iemand het er niet mee eens: gewoon even zeggen.
Heb je niks zinnigs te melden: gewoon even op het kruisje rechts boven in klikken
Wij zoeken
Gratis personeel
DIE: Verstand hebben van linux
DIE: Wireless Antennes kunnen maken
DIE: Niet zeuren van ik sta voorlul met die antenne in mn hand
Antennes wil ik ook wel kopen van die persoon (voor normale prijs)
Contact
irc: irc.wireless-delft.nl @ #noudan
msn: asmooh@wireless-delft.nl
Asmooh
Zoals ik in het verleden op tweakers heb voorgestelt voor een wireless netwerk Wil ik hier opnieuw aan beginnen.
Ik heb dit idee toen op tweakers helemaal voorgestelt en een of andere grapjas heeft toen het domein geregisteerd (erg leuk idd).
Wegens omstandig heden ben ik naar Delft verhuist en woon hier op de grens van Delft -> Rijswijk en ik kan van af hier een link leggen naar Denhaag -> Nooddorp.
Met andere woorden: Weer een groot draadloos netwerk in Delft, en indien mogelijk andere plaatsen mee nemen.
hoe wil ik gaan werken.
Ik wil gaan werken Met apparatuur van: D-link (iedereen die er niet mee eens is heeft pech
Ik wil in het begin gaan werken met de 900AP+, 520+ en 650+ serie. dit is 22mbit / 44mbit, en de Accesspoints beschikken over een Powerhack.
Het is dus mogelijk om meer vermogen te verzenden (dit is alleen voor test) en wil dit niet gaan gebruiken, misschien op 1 punt waar net te weinig is, maar niet het hele netwerk.
Later wil ik de accesspoints, de centrales, de nodes en alle andere server apparatuur die beschikt over de oude D-Link serie vervangen met de nieuwe Air Extreme G van dlink, deze is 54Mbit en 108Mbit in D-Link modes. (Dlink kennende maken ze er ook nog wel een 4x mode voor)
Verder wil ik gaan werken met VPN.
En iedereen MOET geregistreerd zijn.
Hier wil ik dus beveiligen dat geen 'onbekende' mensen gebruik maken van het netwerk. (Dit blijkt nodig te zijn, like: internet provider, dit leek me een goede manier van logfiles bewaren).
Je krijgt ook gewoon een DHCP van elke Accesspoint, deze DHCP rank is heel anders als die van VPN, de bedoeling is ook dat je NIET met de rank van VPN (als je die instelt op je kaart) bij een Accesspoint kan komen, en andersom natuurlijk ook niet.
VPN uitleg
Ik zat te denken aan 1 Centrale server, die uitgerust is met 1Gbit Ethernet card, DUAL CPU, veel geheugen en Linux, (hier komt geen wireless kaart in) daar gebruik ik gewoon een Accesspoint voor.
Elke (node/hulp server/nep centrale) forward VPN naar de hoofd centrale (zie boven), dus dat je niet VPN op elke server hoeft in te stellen.
Diensten
Verder wil ik een 5/8 ports Gbit switch aanschaffen.
Het doel hier van is dat ik een local (iedereen op wlan) Gameserver wil draaien.
Bv: Half-Life II, Couterstrike II, UT2k3, UT2k4, halo (Als die MP kan), Unreal II MP.
EN nog veel meer bekende games.
Verder wil ik een 'leech' server / local ftp server draaien.
Daar mag je ALLES uploaden. Iedereen krijgt dus een eigen login.
Er is een aparte dir die iedereen kan zien.
Dus als je wat kwijt wil kun je dat daar neerzetten.
Ja, maar ikke wil internet
Dat mag
Ik ga (heeeeeeeeeeel misschien) 2 diensten nemen: 1. Internet toegang voor iedereen gratis, alleen om te surfen, je mail te checken, ircen, msnen enz (like: 10k/20k per sec down).
Én een huurlijn of wat in die richting (en daar mag je fijn voor betalen
Maar dat is nog niet zeker enz.. moet ik nog even kijken.
Overige onzin
Verder: D-Link heeft een DWL 800AP en DWL 810AP,
met de 810 kun je met een playstation, XBOX, en andere zooi tegen elkaar gamen. DMV het wireless netwerk.
Dit leek mij ook wel leuk voor de mensen die het niet zo op computers hebben.
De kosten
Het gebruik van het netwerk is 100% gratis (exc de speciale diensten)
Setup kosten: ik zat te denken aan 10 euro éénmalig? zodat we dat geld weer kunnen steken in apparatuur enz.
Natuurlijk mag je elke maand geld overmaken, (dat moet je zelf weten) al het geld gaat naar de bouw van het netwerk, enz
De website
Aangezien ik vorige keer een grote fout heb gemaakt doe ik het nu goed
eerst het domein registreren en daarna pas voorstellen op GoT.
Aangezien de website nog niet af is etc.. ben er gewoon beetje mee begonnen enz.. zijn tips welkom.
Als iemand gewoon de hele website wil doen mag ook

Verder: het aanbieden van je eigen internet connectie is TOEGESTAAN
Wil je je eigen connectie aanbieden voor geld, moet je een gedeelte afstaan aan wireless-delft. like: 25% ofzo..
Als ik wat ben vergeten te melden, gewoon even zeggen.
Is iemand het er niet mee eens: gewoon even zeggen.
Heb je niks zinnigs te melden: gewoon even op het kruisje rechts boven in klikken

Wij zoeken
Gratis personeel
DIE: Verstand hebben van linux
DIE: Wireless Antennes kunnen maken
DIE: Niet zeuren van ik sta voorlul met die antenne in mn hand
Antennes wil ik ook wel kopen van die persoon (voor normale prijs)
Contact
irc: irc.wireless-delft.nl @ #noudan
msn: asmooh@wireless-delft.nl
Asmooh
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 13:11 ]