[98/XP] windows map 98 verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
nou ik heb het volgende probleem ik had windows xp er al voor langere tijd opstaan op de C schijf

en nou had ik er gister windows 98 bij gezet maar omdat ik het zo vlug had gedaan had ik een fout gemaakt khad windows 98 op de E schijf gezet en hij moest eigenlijk op de D schijf staan.

in windows 98 is nog helemaal niks geinstalleerd
nou is dus de vraag hoe kan ik die windows map het beste en makkelijkste verplaatsen en als ik dat doe blijft dan mij dual boot nog gewoon goed?

Verwijderd

Volgens mij: verplaats alles van E:\ naar D:\ (inclusief hidden/archive/read-only files). Dan even met een bootflop van Win98 een FDISK /mbr uitvoeren op je D: En dan in C:\boot.ini eventjes het pad-naam aanpassen van E:\ naar D:\

• Avvd
  • Niet online
met dat fdisk /mbr gaat er dan niks verloren?

Verwijderd

Niet dat ik weet, zolang je maar de goede schijf fdisk't...

Verwijderd

minimaal dan nog het XP herstel uitvoeren, want met fdisk /mbr ben je het multiboot menu van XP kwijt... een klein maar niet onbelangrijk detail als je multi booten wilt...

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 14:37:
Volgens mij: verplaats alles van E:\ naar D:\ (inclusief hidden/archive/read-only files). Dan even met een bootflop van Win98 een FDISK /mbr uitvoeren op je D: En dan in C:\boot.ini eventjes het pad-naam aanpassen van E:\ naar D:\
totaal fout
fdisk /mbr is totaal zinloos hier

eerst moet je wel eens zeggen op welke manier je 98 na xp hebt geinstalleerd

met of zonder hidden partitie ; met een of twee actieve partities...., of de c: nfts of fat is....

als je niets speciaals met partities gedaan hebt, dan staat in boot.ini de windows 98 als c:\ want win 98 boot ook van de c:
win 98 laat zich niet zomaar verplaatsen , als onder win98 zelf de drive letters veranderd zijn, MOET je herinstalleren

[ Voor 35% gewijzigd door ajouin op 27-12-2003 11:08 ]

• Avvd
  • Niet online
alle schijfen zijn bij mij fat 32
en toen had ik windows 98 gewoon geinstalleerd en het bootmenu wat gewoon meteen goed.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
wordt dus ff opnieuw installeren
Pagina: 1