Hallo,
Ik ben bezig met een cms systeem. Nu heb ik het simpel voor elkaar dat alle pagina titels onder elkaar gezet worden (zegmaar als menu) dit dmv een While lus.
Nu heb ik alleen natuurlijk ook subpagina's, die niet in het menu komen, maar zegmaar wel bij een bepaald onderdeel horen.
Die pagina's wil ik graag in een overzicht krijgen (voor de admin) tussengevoegd bij de bijbehorende hoofdpagina.
Zegmaar zoiets:
Home
Info
Meer info1
Meer info 2
Bedrijf
Uitgebreide info
Contact
Dus dat de subpagina's op de goede plaats bij de hoofdpagina's komen te staan.
Ik heb daarvoor 2 tabellen in MySQL, met allebei een kolom die Linknaam heet.
Hier dan mijn script:
MAAR, dit werkt niet, hij voegt alleen de eerste subpagina's onder de eerste bijhorende hoofdpagina bij.
Ik krijg dus dit:
Home
Info
Meer info1
Meer info 2
Bedrijf
Contact
Ik denk dat het hier mee te maken heeft:
Dat hij hier alleen het eerste record pakt, en daardoor de rest als "niet overeenkomstig" bestempeld.
Weet iemand hier een oplossing voor? graag net zoiets doodsimpels als hierboven, want ik heb mijn vraag al eerder gepost op phpfreakz en daar werd ik niet echt wijzer van het ingewikkelde script dat daar gepost werd.
Ik ben bezig met een cms systeem. Nu heb ik het simpel voor elkaar dat alle pagina titels onder elkaar gezet worden (zegmaar als menu) dit dmv een While lus.
Nu heb ik alleen natuurlijk ook subpagina's, die niet in het menu komen, maar zegmaar wel bij een bepaald onderdeel horen.
Die pagina's wil ik graag in een overzicht krijgen (voor de admin) tussengevoegd bij de bijbehorende hoofdpagina.
Zegmaar zoiets:
Home
Info
Meer info1
Meer info 2
Bedrijf
Uitgebreide info
Contact
Dus dat de subpagina's op de goede plaats bij de hoofdpagina's komen te staan.
Ik heb daarvoor 2 tabellen in MySQL, met allebei een kolom die Linknaam heet.
Hier dan mijn script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <?php $opdracht = "SELECT id,linknaam FROM $table_name ORDER BY linknr ASC"; $resultaat = mysql_query ($opdracht); $opdracht2 = "SELECT id,linknaam,sublinknaam FROM $table_name2 ORDER BY linknr ASC"; $resultaat2 = mysql_query ($opdracht2); while ($rij = mysql_fetch_array ($resultaat)) { $id = $rij["id"]; $linknaam = $rij["linknaam"]; print ("<b>$linknaam</b><br>"); while ($rij2 = mysql_fetch_array ($resultaat2)) { $id2 = $rij2["id"]; $linknaam2 = $rij2["linknaam"]; $sublinknaam2 = $rij2["sublinknaam"]; if ($linknaam == $linknaam2) { print (" $linknaam2 : $sublinknaam2<br>"); } else {} } } ?> |
MAAR, dit werkt niet, hij voegt alleen de eerste subpagina's onder de eerste bijhorende hoofdpagina bij.
Ik krijg dus dit:
Home
Info
Meer info1
Meer info 2
Bedrijf
Contact
Ik denk dat het hier mee te maken heeft:
code:
1
| <?php if ($linknaam == $linknaam2) ?> |
Dat hij hier alleen het eerste record pakt, en daardoor de rest als "niet overeenkomstig" bestempeld.
Weet iemand hier een oplossing voor? graag net zoiets doodsimpels als hierboven, want ik heb mijn vraag al eerder gepost op phpfreakz en daar werd ik niet echt wijzer van het ingewikkelde script dat daar gepost werd.