Toon posts:

[XP]Systeem werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb de volgende systeem specs:

Pentium (R) 4 1.7 GHz
Intel 845 chipset
FSB 400 MHz
256 KB Cache
640 MB SDRAM PC133
60 GB Ultra DMA Hard Drive
GeForce FX5200 128 MB
Integrated AC'97 sound solution
AA off
Refresh rate 60 hz
Latest video drivers

Nu zou ik denken dat ik wel lagless bf1942 zou kunnen spelen, maar met Desert Combat is dit bijvoorbeeld echt niet te spelen, terwijl ik volop aan de systeemeisen voldoe. Ik heb alles al zowat geprobeerd, geluid uit, want ik hoorde dat het aan de geluids kaart zou kunnen liggen. En ik heb dus geen hardware acceleration dus heb ik getest als ik het geluid uit heb -> geen effect.

Nu zat ik te denken om een nieuw moederbord te kopen met hierbij sneller geheugen, is dit een oplossing hiervoor of hoort dit systeem gewoon dit spel super te draaien?

Alvast bedankt

Verwijderd

Het is altijd een beetje schutteren met de oude Pentium-4 (de Willamette). Als er op een spel staat: 'recommended system specs Intel P4-1.7 GHz or AMD 1700' of zoiets, wordt daar vrijwel altijd de nieuwe P4 mee bedoeld. Een oude P4 heeft maar 256KB interne cache en is écht niet snel.

Ik heb zelf een oude P4-Willamette 1.5 GHz staan. Die is op CPU-kracht te vergelijken met een Athlon 1100. Gelukkig zit er wel Rambus DRAM in, maar in jouw geval heb je 'ouderwets' SDRAM (single-datarate). Dat is écht enorm langzaam, zeker omdat die oudere chipsets van Intel een allerbelabberdste aansturing van SDRAM hebben (ze zijn ontworpen in de tijd dat Intel nog alle kaarten op Rambus wilde zetten).

Het kan dus best dat je systeem gewoon te langzaam is (hoewel ik het spel niet ken, dus ik weet niet hoe het hoort te draaien ;)). Wat je gewoon moet onthouden is dat een oude P4 Willamette met SDR SDRAM verraderlijk traag kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nja de system requirements zijn

Recommended
- 800 MHz CPU
- 256 Megabytes of RAM
- 3D accelerated 64 MB video card or equivalent with HTL and a 24-bit z-buffer
- 160 MB free hard disk space plus space for saved games
- 16X Speed CD-ROM/DVD-ROM
- DirectX 8 Compatible Sound Card
- MS compatible mouse
- Keyboard

dus op zich zou mijn computer dit toch op zich moeten kunnen handlen?

Verwijderd

kan misschien ook zijn dat AGP slot maar 4X speed ondersteunt en je videokaart is wel 8X denk ik of is die ook 4X ? als de videokaart 8X en je AGP slot maar 4X dan word je videokaart niet optimaal gebruikt , je kan ook je BIOS Flashen naar de laatste versie (maar ik denk niet dat dat zoveel oplost)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 13:24 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

Shunt

Boe

die min specs zeggen niets
dan kan je het spel opstarten
meer niet ;)

minimaal speelbare specs zijn tog wel
alles op 800 640 16 bit alles low
en dan zou jouw pc ongeveer genoeg zijn ;)
ik weet niet hoe jij het hebt ingesteld ?
maar dit is ongeveer de max voor je pc

mijn tip
spaar even door en ga voor een totale sys upgrade want die vidkaart is ook niets
dat is de meest buget fx kaart en is op alle vlakken nog langzamer dan een geforce 4 TI 4200 ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zit zeer ruim boven de minimale specs. Heb je het probleem ook op lagere resoluties?

Schoon anders je pc een beetje op, onnodige opstartitems enzo, misschien helpt dat.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Dit is geen PMG verhaal. Let er wel op dat je een erg trage grafische kaart hebt (voor een recent uitgebrachte kaart that is). Voor tips om games sneller te laten draaien o.i.d. verwijs ik je door naar Spielerij - Problemen & Vragen

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.