Toon posts:

[XP] van Home naar Pro -> nu problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar maanden geleden een pc gekocht bij dell. Hier zat ook een printer bij die niet werkte met xp home (die ik erbij had gekocht), dus zette ik Pro erop. Na een paar dagen deed internet het niet meer (problemen met mn router denk ik), windows loopt traag, afsluiten gaat moeilijk (vaak werkt alleen power knop paar seconden indrukken om hem uit te zetten), startbalk is niet meer "aan te klikken", windows loopt vaak vast.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Verwijderd

Voordat je het probleem zoekt in de upgrade van XP naar Pro.... er zijn aardig wat nieuwe virusjes ontstaan de afgelopen maanden. heb je hier ook een recente virusscanner voor geinstalleerd? Vooral de Blaster en Welchia serie kunnen voor aardig wat vertragingen zorgen op je PC/netwerk door hoge aantallen externe scans..
Wanneer je hier op de Home versie al een patch voor geinstalleerd had, dan is de kans groot dat deze patch door de upgrade weer inactive is gemaakt.
Ook windows updates die worden geinstalleerd na de handmatig geinstalleerd patch kunnen deze weer inactive maken
en al gekeken naar de ingebouwde firewall van WinXP? Staat die aan? of uit?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 12:40 ]

Verwijderd

Heb je al bij Dell gekeken voor drivers enzo; had toch de indruk dat ze voor Home en Pro soms andere dingen releasen...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24
Home en pro hebben dezelfde engine en software hoort op beide goed te draaien.
De pro versie heeft alleen wat extra functies en een iets beter filesystem tegen crashes dan de home versie.
Voor drivers hoort dit alles niets uit te maken. En als dell een printer mee leverd bij een OS dan zullen ze de werking er mee wel getest hebben om de helpdesk te ontlasten ;)

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier maar eens, veel mensen hebben problemen met deze printer + xp home. De klantenservice van Dell is te slecht voor woorden, dus daar kwam ik niet veel verder mee.
Die firewall heb ik trouwens uit staan.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 17:35 ]

Verwijderd

TS: vertel eens iets over je Windows Updates. Welke updates staan op je systeem? SP1 al geinstalleerd? Heb je een virus scanner geinstallleerd( up todate)?Iets meer info aub.
Pagina: 1