Toon posts:

Wordt draadloos netwerk een probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We willen de servercomputer waar op dit moment 4 computers aanhangen gaan verplaatsen, maar omdat de netwerkkabels dan te kort zijn, willen we overgaan op een draadloos netwerk. Is dit te doen? Als servercomputer draait een Windows XP home edition en dit is hetzelfde geval op drie van de clients, op de laatste client zit Windows '98.

Is het moeilijk om een dergelijk netwerk aan te leggen? Ik heb er namelijk veel negatieve en positieve verhalen over gehoord? Wat kan ik het beste aanschaffen, in alle computers zit een RealTek netwerkkaart.

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:43

cold45

101101

Als ik jou was zou ik even -=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=- doornemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nice! :D.. Maar het is niet moeilijk om vier of meer computers eraan te hangen?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

Sick Nick

Drop the top!

Meer dan 4 is zeker mogelijk mits je maar genoeg wireless netwerkdingen hebt voor die pc's :)

[edit]

Vergeet niet dat je met wireless wel een flink trager netwerk krijgt, weet niet hoe belangrijk hoge doorvoersnelheden zijn binnen je netwerk.

[ Voor 47% gewijzigd door Sick Nick op 26-12-2003 12:35 ]

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Nee, is niet moeilijk. Wel duur.

Je hebt een accespoint en 4 wireless PCI kaarten nodig.
Of zit er ook een laptop tussen? Zoja, kijk dan us op
http://www.routershop.nl die hebben nu een goede aanbieden.
Heb er zelf ook 1 besteld, alleen dan de gateway.

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

Verwijderd

Met een accesspoint ligt je limiet op 127 clients. Met een kaartje een ad-hoc verbinding opzetten voor meer dan één à twee clients is niet te doen. Dat wordt dus een AP aanschaffen :)

Neem zoals gezegd even de diverse FAQ's en topics over WLAN door, je vindt ze hier: http://gathering.tweakers...list_messages/642065//#20

Succes :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.