Toon posts:

2 geluidskaarten voor verschillende doeleinden

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een geluidskaart zitten op mijn moederbord en heb er nu een 2e bijgezet, ik heb me headset op de 2e geluidskaart aangesloten zodat ik wil dat die microfoon en het geluid wat ik terugkrijg via Advanced Voice Client door me headset komt, en de rest (muziek, spellen etc) door me boxen.

Maar alles gaat door me boxen en ik kan in AVC dus ook niet een andere geluidsoptie selecteren maar ik zou niet weten wat voor geluidskaart het is en hoe dat dus op een manier toe te voegen.

Iemand?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57
Je kan geen twee geluidskaarten tegelijk gebruiken, sterker nog, als je onboard geluid hebt en je stopt een echte geluidskaart in je moederbord, dan wordt je onboard geluid meestal gelijk gedisabled. Je zult dus een andere manier moeten vinden om het geluid van één bepaalde applicatie door je headset te krijgen :)

Ok, was blijkbaar onzin :+

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 26-12-2003 16:02 ]

The devil is in the details.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

Je kan wel twee geluidskaarten gebruiken, maar er zijn maar weining programma's die de twee tegelijk kunnen gebruiken.
Wat je kan doen is bijvoorbeeld het spel via de koptelefoon, en ondertussen Winamp gebruiken om muziek te spelen via de boxen.
Je moet dan in windows de koptelefoon als standaard geluidskaart instellen. In winamp kan je zelf een geluidskaart kiezen

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:40

Shunt

Boe

MaRc0 schreef op 26 december 2003 @ 12:17:
Je kan geen twee geluidskaarten tegelijk gebruiken, sterker nog, als je onboard geluid hebt en je stopt een echte geluidskaart in je moederbord, dan wordt je onboard geluid meestal gelijk gedisabled. Je zult dus een andere manier moeten vinden om het geluid van één bepaalde applicatie door je headset te krijgen :)
pure onzin
ik draai met een onboard soundkaart van mijn mobo lekker samen met mijn creative live 5.1 kaartje
op mijn creative heb ik mijn mic staan en mijn koptelefoon
de mic kan je bij windows xp gewoon instellen bij :
geluiden en audioapparaten > audio > en daar kan je instellen welke soundkaart je wil voor opname van geluid en weergave van geluid
dan ga je naar spraak > en daar kan je instellen waar spraak afgespeeld moet worden en waar het door opgenenomen moet worden ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
MaRcO dat slaat nergens op, ik heb hier al jaren lang 2 en soms zelfs 3 geluidskaarten in me pc gehad

ik heb daarvoor met behulp van een splitter bijde kaarten naar me koptelefoonuitgang gelust, en 1tje naar me versterker.

je gaat naar windowsconfiguratiescherm-->geluiden (of audio ofzo) en daar is een pull down menutje met de mogenlijkheid om je primairy kaart te kiezen.
in winamp kan je dit ook, en zo kan je dus door je secundairy kaart ook geluid laten hooren terwijl games/websites etc. geluid door je primairy laten komen

je zou dus je 1ste geluidskaart als primairy kunnen maken voor spelletjes en muziek, maar je kan blijkbaar in AVC geen geluidskaart selecteren (ik ken het programma niet verder)
probeerd dan iets te fixen dat je een ander programma vind ofzo dat die mogenlijkheid wel heeft

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
MaRc0 schreef op 26 december 2003 @ 12:17:
Waar baseer je dat verhaal op? Ik heb 2 geluidskarten Soundblaster 5.1 en on board tegelijk aan staan. Daarmee kan ik muziek via het onboard afspelen en msn skype en andere chatprogrammas via mijn soundblaster gebruiken. Onzin dat het niet kan i.m.o. Wat voor O.S. heb je? Ik heb Win2k en werkt prima.

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 26 december 2003 @ 12:22:
MaRcO dat slaat nergens op, ik heb hier al jaren lang 2 en soms zelfs 3 geluidskaarten in me pc gehad

ik heb daarvoor met behulp van een splitter bijde kaarten naar me koptelefoonuitgang gelust, en 1tje naar me versterker.

je gaat naar windowsconfiguratiescherm-->geluiden (of audio ofzo) en daar is een pull down menutje met de mogenlijkheid om je primairy kaart te kiezen.
in winamp kan je dit ook, en zo kan je dus door je secundairy kaart ook geluid laten hooren terwijl games/websites etc. geluid door je primairy laten komen

je zou dus je 1ste geluidskaart als primairy kunnen maken voor spelletjes en muziek, maar je kan blijkbaar in AVC geen geluidskaart selecteren (ik ken het programma niet verder)
probeerd dan iets te fixen dat je een ander programma vind ofzo dat die mogenlijkheid wel heeft
Ja je kan er wel wat selecteren, ik heb een onboard geluidskaart en een losse sinds gister, en in AVC heb ik nog steeds alleen de keuze uit: WAVE - VIA Audio (WAVE) en DirectSound - VIA Audio (WAVE), maar dat had ik ook al voor die 2e geluidskaart en ik weet niet wat voor een het is :( Maar niet een van die 2 iig.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 19:51
Zorg er eerst voor dat de geluidskaart correct is geinstalleerd in Windows.

heb je geen melding gekregen: Nieuwe hardware gevonden?
Pagina: 1