Toon posts:

Windows XP en .dll fouten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.. allemaal leuke kerst? Het volgende....

Ik heb bij het opstarten vaak last van .DLL fouten ook explorer.exe of iexplorer.exe geven vaak ongeldige bewerkingen. Nou denken jullie misschien, hij moet maar eerst een search doen. Maar die .DLL fouten komen steeds bij mijn firewall en mijn virusscanner, ONGEACHT welke OS ik gebruik en welke virusscanner ik gebruik. Format C:\ helpt dus ook helemaal niks. Nu dacht ik zelf dus dat het aan het geheugen ligt of aan de CPU?? ik weet mij geen raad meer.:r Ohw jah. heb ook vaak nog dat hij zomaar de driver van mijn GFX card eruit gooit. dus 256 kleuren. Opnieuw opstarten en hij is weer terug... wat kan dit zijn?? :?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Strikie

Athletics

http://www.memtest86.com/

"even" je geheugen testen

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dan heb ik ook een nieuwe voor je lijstje : je hd ;)
test deze eens of die geen fouten heeft met een tooltje van de makers.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Jah heb dus al een nieuwe HD gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag.. niet dus!! 8)7

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 12:01:
Jah heb dus al een nieuwe HD gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag.. niet dus!! 8)7
dan weet je in ieder geval dat dat het niet is ;)

heb je zoals aangegeven je geheugen al getest ?
je hebt trouwens niet iets ge-oc ?
en je geheugen niet te stark afgesteld ?

Verwijderd

Topicstarter
Jah ben nu het schijfje aan het maken.. Het geheugen is gewoon standaard.. niet getweaked verder.. en overclocken doe ik ook verder niet :)

Verwijderd

MHmm, wat voor een Geforce FX heb je?? Probeer eens een andere Detonator/Forceware driver, heb nl. ook het probleem gehad dat hij onstabiel ging draaien. (Vastlopen bij het opstarten, 256 kl weergeven, etc etc....)

Verwijderd

Topicstarter
Jah zal ik eens proberen maar ik denk dat ik het al heb, want bij dat proggie (memtest 3.0) krijg ik bij test #5 Block Move : 27.000 errors ofzo haha en hij is nou nog bezig...dit lijkt me nie echt normaal ....

pfff heb ik dit..

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij is gestopt bij 454.107 errors.. en hij gaat nu verder met test #6 hoeveel testjes zijn er eigelijk??

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 12:35:
Nou hij is gestopt bij 454.107 errors.. en hij gaat nu verder met test #6 hoeveel testjes zijn er eigelijk??
als je zoveel errors hebt kan je nu wel stoppen hoor, hij blijft doorgaan tot jij hem uitzet dacht ik ;)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 22:11

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 11:55:
Ik heb bij het opstarten vaak last van .DLL fouten ook explorer.exe of iexplorer.exe geven vaak ongeldige bewerkingen.
Als je echt het proces iexplorer.exe hebt draaien dan heb je waarschijnlijk ook e.o.a. trojan in je computer...

Klik hier

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
ohw ok :) maar ik weet nu tenminste wel waar het aan ligt.. test uitlaten draaien heeft geen zin dus?

In ieder geval bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 26 december 2003 @ 12:37:
[...]

Als je echt het proces iexplorer.exe hebt draaien dan heb je waarschijnlijk ook e.o.a. trojan in je computer...

Klik hier
Jah zou kunnen alleen heb ik al eens format c:\ gedaan (meerdere keren zelfs) en toch iedere keer meteen in het begin alweer die foutmelding kreeg.. dan zou het tpch geen trojan kunnen zijn??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 12:40:
[...]

Jah zou kunnen alleen heb ik al eens format c:\ gedaan (meerdere keren zelfs) en toch iedere keer meteen in het begin alweer die foutmelding kreeg.. dan zou het tpch geen trojan kunnen zijn??
Patch je je windows?
Draai je een firewall?
Gebruik je een (sterk) wachtwoord?
If not is het echt heel easy om een backdoor op je bak te krijgen.

Maar het is dus iexploreR.exe en niet iexplore.exe?
If so, stuur die iexplorer.exe eens naar me toe aub en dan kijk ik welk virus/backdoor het is.(Zie sig voor mail).

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 12:38:
ohw ok :) maar ik weet nu tenminste wel waar het aan ligt.. test uitlaten draaien heeft geen zin dus?

In ieder geval bedankt!
np , maar we willen natuurlijk wel weten welk merk geheugen je hebt en hoe oud het is ;)

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
jah heb 2 bankjes erin en haal er nu 1 uit en dan weer die test draaien.. als ik weet welke van de 2 het is laat ik het weten!

Verwijderd

Topicstarter
HELP ik heb nou elk bankje er apart in gedaan maar hij geeft op het zelfde punt de dezelfde errors!!! :( hoe kan dit?? alle 2 de bankjes stuk?? HELP

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 13:37:
HELP ik heb nou elk bankje er apart in gedaan maar hij geeft op het zelfde punt de dezelfde errors!!! :( hoe kan dit?? alle 2 de bankjes stuk?? HELP
probeer ook eens de reepjes 1 voor 1 in een ander slot.
dus niet alleen slot 1 proberen want mischien geeft die juist wel de fout :?

Verwijderd

Topicstarter
een derde bankje geprobeerd... zelfde verhaal.. probeer nu ander slot en anders??? ligt het aan het proggie ??? dat memtest? of aan mijn moederbord???

:S:S

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 13:53:
een derde bankje geprobeerd... zelfde verhaal.. probeer nu ander slot en anders??? ligt het aan het proggie ??? dat memtest? of aan mijn moederbord???

:S:S
als het in een ander slot ook zo is.
zou ik maar eens een ander geheugen reepje proberen.
ken je iemand waar je het van kan lenen?
of in de winkel overeenkomen dat als het niet werkt dat je het dan weer terug kan brengen.

Verwijderd

Ik weet niet wat je spec. zijn van je mobo maar kan het zijn dat je geheugen te hoog staat geklokt in je bios. Het gaat niet zomaar kapot en dat je met allebei dezelfde banken dezelfde foutmeldingen hebt wil volgens mij zeggen dat je het probleem ergens anders moet zoeken. Ik denk dat het wel geheugen is maar dat het in je bios verkeerd staat gemeld.

Kijk eens in je bios setup naar turbosettings of in die geest. Zet alles eens op default en run dan die test eens.

Formatteren heeft geen zin want die melding blijft toch wel komen als het aan je hardware ligt ( eigen ervaring ;) ). Dit is puur hardware matig. Staan alle jumpers op je mobo goed etc. Vertel eens wat meer wat vor hardware cpu, mobo etc. je hebt..

Jasper....

Verwijderd

Topicstarter
CPU : XP 2000+
MOBO : Abit XP ready.. weet nie precies welk type..

Ik heb nu 4 verschillende bankjes gebruikt en op andere plekken maar steeds de zelde fout! in mijn BIOS staat ook niks van dat soort dingen.. ik tweak nooit dus ook niet met geheugen. maar mijn MOBO kan toch neit zomaar kaopt gaan??

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je hier nu al naar gekeken??

Schouw schreef
Patch je je windows?
Draai je een firewall?
Gebruik je een (sterk) wachtwoord?
If not is het echt heel easy om een backdoor op je bak te krijgen.

Maar het is dus iexploreR.exe en niet iexplore.exe?
If so, stuur die iexplorer.exe eens naar me toe aub en dan kijk ik welk virus/backdoor het is.(Zie sig voor mail).

[ Voor 35% gewijzigd door Br@m op 26-12-2003 14:24 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
als mijn geheugen kapot is zal het daar wel niet aan liggen denk ik toch???

Verwijderd

Misschien zit je mobo in een soort van spanningslus als je begrijpt wat ik bedoel.

Kan je je bios eens resetten misschien help dat. Iik denk idd dat het niet aan je software instellingen ligt omdat je het probleem ook hebt nadat je geformateerd hebt.

Volgens mij moet je dit in je hardware settings zoeken. Bios resetten, bios op defaultsettings zetten, boot ook eens zonder cd rom spelers, of probeer eens een andere videokaart, misschien zelfs een pci kaart ipv agp. Usb apparaten ontkoppelen of uitzetten. Gewoon dingen proberen, je weet nooit waar je geheugen wel en niet mee overweg kan. Heb je de juise kabels voor je harde schijfen etc.

Jasper...

Verwijderd

Topicstarter
Ok breaking news : heb de BIOS op fail-safe gezet en de test gedraaid.. resultaat het werkt! alleen nu de vraag.. kan het aan mijn Bios- flashen liggen??/

Alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 14:28:
als mijn geheugen kapot is zal het daar wel niet aan liggen denk ik toch???
Mja ok, maar ik neem aan dat je niet graag een virus op je bak hebt.
Het is ook niet echt veel werk om te checken of het om iexplore.exe of iexplorer.exe gaat.

Verwijderd

Hmm, misschien kan je nog een nieuwere bios downen of anders een stappei terug qwa bios. Kijk een wat de veranderingen zijn van je mobofabrikant vanaf alle biosversies.

Misschien kan je terug alhoewel dat niet aan te raden is maar je weet nooit.

nieuwer is niet altijd beter, maar goed het valt te proberen.

Jasper...

Verwijderd

Topicstarter
Jah jasper dat ga ik dus nu ook doen.. kon niet eerder reageren in verband met de verplichte kerst etentjes :) maar nu probeer ik dat wel.. ik laat het weten!

Verwijderd

Ok suc6.

Ik hoor het wel.

Jasper...
Pagina: 1