TV kaart wil alleen maar NTSC

Pagina: 1
Acties:

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met de kerstdagen dacht ik fijn allerlei leuke films op te gaan nemen met mijn fijne tv kaartje, maar ach... probleem.....

Het lukt me niet om welk programma goed te laten samen werken met mijn tv-kaart. Probleem is het volgende. Bijvoorbeeld in ATV2000, een programma dat ik nog wel redelijk goed vond, wil ik alles instellen, krijg ik de keuze uit VfW en WDM drivers. VfW doet het de ene keer wel en de andere keer niet (vastlopen). Dus ik kies WDM drivers. Dit werkt op zich wel, maar kijk ik nu bij het gedeelte om de zenders in te stellen (Tuner) dan staat daar NTSC_M terwijl hier PAL B moet staan :( Dit kan ik ook niet veranderen.

Deze zelfde tuner duikt ook op in bijvoorbeeld VirtualDub en hier hetzelfde probleem. In de directory van VirtualDubVCR staan allerlei bestandjes die het een en ander toevoegen aan het register, om dit goed in te stellen, zo begrijp ik uit de readme, maar deze bestandjes hebben geen effect.

Nu heb ik de drivers geprobeerd die aanbevolen worden op de site van ATV2000 en deze kennen mijn tv-kaart niet. Alles ingesteld en opnieuw opstarten. Nu staat er wel PAL B als ik kijk bij de tuner van ATV2000 en VirtualDub, maar nu werkt het programma niet meer dat standaard meegeleverd wordt bij de tv kaart. Dat programma moet wel werken, want voor het tv kijken is ie ideaal en bovendien werkt ie ook samen met de afstandsbediening.

Is er een of andere manier hoe ik dat NTSC_M in de tuner kan veranderen in PAL B?

TV kaart: JetWay TV-878
http://www.jetway.com.tw/evisn/product/lcd-tv/878.htm

ATV2000:
http://mikecrash.wz.cz/atv2000/atv2000.htm

Computer:
CPU: AMD 2400+
MB: AMD KT3

Besturing:
Windows XP SP1 met DirectX 9

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Heb je de lokale Windows instellingen wel op nederlands staan?

• wolly_a
  • Niet online
Jep :) Dat staat goed...

• wolly_a
  • Niet online
Hmmm.... Echt lukken wil het nog steeds niet! Wat gebruiken jullie voor Drivers en wat ik eigenlijk het verschil tussen VfW en WDM?