K7S5A post niet meer na installeren nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:52

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Omdat ik een GF2Ti over had nu upgrade van mijn PC, wilde ik deze in mijn tweede PC stoppen. Dus GF2MX eruit, Ti erin, opstarten. Niks dus. HD, CD, fans gaan allemaal aan, maar geen beeld en geen piepjes van het moederbord. MX kaart weer terug, zelfde resultaat. Geen kaart erin, zelfde resultaat. BIOS reset gedaan met jumpertje, BIOS reset met jumpertje en batterij er 10 minuten uit, allemaal hetzelfde: geen resultaat.

PC heeft het dus 2 jaar prima gedaan. Ik denk ik dat ik mijn mobo gemold heb, ik was zo stom om de stekker in de voeding te laten zitten terwijl ik de kaart verving... maar is het ook mogelijk dat (alleen) de CPU naar de haaien is? Wat voor remedies zijn er nog?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Stekker eruit, batterij eruit, een dag laten liggen, dan weer batterij erin, stekker erin, booten, en als hij dan niet werkt, scheelt er wel iets...

Maar probeer eens de kaart hard in je AGP slot te drukken, heb al veel van dit probleem gehoord, de K7S5A met brakke AGP-poort

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

CPU kan ook naar de haaien zijn, er blijft namelijk altijd spanning op je pc staan als die uit staat en dan nog maar niet te spreken over het risico van statische electriciteit. CPU zal je moeten testen in een andere pc of die het nog doet, dit geldt ook voor je geheugen want dat zal ook wel een flinke klap gehad hebben

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
waarom zou dat geheugen en de cpu een 'flinke klap' hebben gehad??? Voor zover ik het lees heeft ie alleen de videokaart eruit gehad...

Misschien dat je je agp slot kapot hebt gemaakt. Probeer het es met een pci videokaart. En zoals hierboven al iemand aangaf, probeer de kaart eerst nog es goed in het agp slot te zetten, want soms lijkt het bij dit moederbord dat ie er goed in zit, terwijl dat nog niet het geval is (maar ook geen dingen gaan forceren).

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 26-12-2003 11:59 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Palomar schreef op 26 december 2003 @ 11:56:
waarom zou dat geheugen en de cpu een 'flinke klap' hebben gehad??? Voor zover ik het lees heeft ie alleen de videokaart eruit gehad...

Misschien dat je je agp slot kapot hebt gemaakt. Probeer het es met een pci videokaart. En zoals hierboven al iemand aangaf, probeer de kaart eerst nog es goed in het agp slot te zetten, want soms lijkt het bij dit moederbord dat ie er goed in zit, terwijl dat nog niet het geval is (maar ook geen dingen gaan forceren).
Omdat hij in z'n pc heeft zitten sleutelen met z'n voeding er nog op aangesloten en de stekker in het stopcontact. Aangezien er altijd wat van spanningen en statische electriciteit is opgebouwd in bijvoorbeeld condensatoren en dergelijke die in principe niet lopen als hij uit staat. Als je deze situatie verstoort door er een kaart uit te halen en er een andere in te stoppen dan kan er van alles gebeuren met die stabiele situatie en er dus meer dan alleen je mobo kapot gaan

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
CPU heb ik getest in een andere PC, die is in orde. Ik heb nu ALLES behalve de CPU eruit gehaald, fan draait gewoon maar geen piepje(s). Ik zal de AGP kaart nog wat beter aandrukken, maar als die niet goed zit dan zou ik toch piepjes moeten horen van het moederbord?
Omdat hij in z'n pc heeft zitten sleutelen met z'n voeding er nog op aangesloten en de stekker in het stopcontact. Aangezien er altijd wat van spanningen en statische electriciteit is opgebouwd in bijvoorbeeld condensatoren en dergelijke die in principe niet lopen als hij uit staat. Als je deze situatie verstoort door er een kaart uit te halen en er een andere in te stoppen dan kan er van alles gebeuren met die stabiele situatie en er dus meer dan alleen je mobo kapot gaan
Ben ik ook bang voor... 10 jaar sleutelen aan PCs, ALTIJD stekker eruit gehaald, één moment van onoplettendheid en het wordt meteen afgestraft ;(

[ Voor 55% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-12-2003 12:04 ]

Verwijderd

zoals al eerder gemeld heeft dit bord wel eens last van een niet al te best AGP slot, je moet de video kaart echt goed aandrukken (moet zelfs een klik laten horen volgens mij) en dan nog eens proberen. Heb dit ook al eens gehad en kreeg ook geen piep of wat dan ook

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
You guys are the best.

De videokaart zat er inderdaad niet goed in. Ik moest ECHT hard drukken, maar toen klikte hij inderdaad op zijn plaats. Topic mag worden afgesloten en bedankt allemaal.

;(

Edit: te vroeg gejuichd... na hem weer uitgezet te hebben om alle IDE kabels e.d. er weer in te doen zit ik weer met hetzelfde probleem. Begrijp er geen moer van. AGP slot en connector schoongemaakt... niks.

[ Voor 37% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-12-2003 12:29 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Geheugen eruit en weer opnieuw erin doen, videokaart goed aandrukken, en je ATX connector ook maar eens. Heb wel es gehad met deze borden dat ze gewoon spontaan vastliepen met een zware videokaart, bleek dat de stekker van de PSU niet lekker aansluit soms.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Werkt allemaal helaas niet. Een PCI videokaart gaf hetzelfde resultaat.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Dr. Strangelove schreef op 27 december 2003 @ 00:14:
Werkt allemaal helaas niet. Een PCI videokaart gaf hetzelfde resultaat.
Dan koop je toch gewoon een nieuwe K7S5A.. Wat kosten die dingen tegenwoordig nou nog :P

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat ga ik ook doen, ik hoop alleen dat het echt aan het mobo ligt....

Edit: ik ga dus bijna zeker een nieuwe K7S5A kopen, vraag is alleen of ik er niet een Pro versie van zal maken. Deze heeft volgens mij support voor snellere procs dan mijn huidige K7S5A. Randvoorwaarde is alleen dat ik niet opnieuw Windows hoef te installeren. Daarom dus geen radicaal ander moederbord. Zou een upgraden naar de pro versie voor problemen zorgen? Drivers zijn in elk geval identiek volgens de site van ECS.

[ Voor 80% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-12-2003 11:26 ]

Pagina: 1