Probleem met monitor kabel op oude computer.

Pagina: 1
Acties:

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-08 14:20
Het broertje van m'n vriendin heeft een oude 486/DX66. Ik had nog een scherm voor hem staan, maar geen monitorkabel. We hebben nu een monitorkabel gekocht maar hebben het volgende probleem:
De kabel past wel in het scherm maar niet (helemaal) op de computer...
op de kabel zit er een pinnetje meer dan op de ingang van de computer. Ziehier wat ik bedoel (het is het 2de pinnetje/gaatje op de 2de rij van links te beginnen):

http://users.pandora.be/tralala/Rommel/monitorkabel.jpg

Er ontbreekt dus een opening in de connector van de computer. Er zit wel een kleine inkeping in de plastic van de connector. Nu vroeg ik me af: zou het kwaad kunnen als je dat gaatje er gewoon bijprikt of is dit niet te doen (kwestie van de computer niet om zeep te helpen)? Enige andere ideeën om dit probleem op te lossen?

Ik heb al op google gezocht maar heb niets gevonden.

Wel rot want die monitorkabels zijn niet van de goedkoopste... Even voor alle duidelijkheid: Het is een monitor waar je de kabel moet insteken en niet waar de kabel in vast zit 'gegoten'.

Alvast bedankt!!!

"If it works, don't fix it"

Verwijderd

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan het geen kwaad, dit kon nog wel eens de dcc/vesa data pin zijn om gegevens van de monitor naar de computer te sturen ivm goede drivers, maar aangezien dit een 486 is zal dat er wel niet inzitten... maar ik zeg nogeens... ik weet het niet zeker!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:22
Lijkt mij 100% de juiste aansluiting. Je 486 heeft waarschijnlijk die pinnen dichtzitten "omdat daar toch niets in zit", net zoals tegenwoordig bij de keypin van een IDE kabel, zit ook dicht.

Zelfde tip als met die IDE kabel: prik gewoon dat ding door met iets als een passer, er zit nix achter, dus je extra pin maakt geen contact. Waarschijnlijk zit er in de monitor zelf ook niets op aangesloten.

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-08 14:20
ik zal voor alle zekerheid eens gaan navragen bij de winkel... In ieder geval bij mijn monitor zit dat extra pinnetje er ook niet ....

alvast bedankt...

Als er nog mensen raad hebben geef maar door....

Der had iemand mij al gezegd met een hete naald of kleine soldeerbout doorboren...

"If it works, don't fix it"