Toon posts:

ASUS K8V 6 kanaals audio ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen ,ik ga binnenkort een nieuwe pc samenstellen met een ASUS K8V mobo (64-bits) ik heb ook gekeken op de ASUS site wat dat mobo allemaal onboard heeft daarbij zag ik een 6 kanaals audio met maar 3 audio jacks een roze ,een blauwe ,een groene ,nu vraag ik me af waarom het er maar 3 zijn ipv 5 zoals bij de ge-avanceerde soundcards die (de zwarte ,oranje audio jacks voor Subwoofer & Center) hebben of zijn die 2 extra alleen voor de ongekende EAX effecten ? want ik ga namelijk een Logitech Z640 halen en ik vraag me dan af waar die andere 2 kabels in moeten of kan het ook zijn dat het 5.1 geluid word nagebootst op die groene audio jack ?

heeft iemand hier ervaring mee ?

bedankt alvast

groetjes AMDBOY

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Elke jack is stereo. Voor 6 kanaals geluid bij de meeste onboard soundchips gebruik je dan alle 3 de jacks voor Front-L/R, Rear-L/R, en subwoofer/center. Dus kun je de line-in en microphone ingang niet gebruiken. Bij echte goeie geluidskaarten zijn er voor line-in en mic nog aparte jacks gemaakt, en hebben jacks dus maar 1 functie...

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:46
op dezelfde asus site kan je ook de manual van het bordje bekijken/dl ;)

*hint*

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:28
de midden speaker en de subwoofer zitten op een jack, net zolas het met creative setjes is.

dus je hebt:

L+R voor
L+R achter
M+S midden + subwoofer

En dan hebben de aans;uitingen op het moederbord ook nog self sensing dus je kan eventueel ook nog microphone aansluiten en daar vraagt dan om wat voor input/output het is.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Vaak kun je nog wel een extra bracket bestellen waar je dan aparte rear en center/bass hebt. Dan behout je je line-in en microfoon. :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt mensen ik ben jullie eeuwig dankbaar en een fijne 2e kerstdag en een gelukkig nieuwjaar

groetjes AMDBOY

Verwijderd

Ik heb hetzelfde bordje, het is 5.1 geluid.

Ik heb er zelf een Audigy 2 ZS op gezet.

Maar het bordje is een aanrader hoor.
Pagina: 1