Toon posts:

[Kodak CX6200] ervaringen & foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze camera is de laatste tijd scherp geprijst. (Kruidvat = EUR 94,99 bijv. )

Afbeeldingslocatie: http://img.dpreview.com/reviews/images/kodak_cx6200.gif

Nou wil ik een diverse camera kopen voor "jongeren gebruik", dus niet prof. foto's maar gewoon simpele foto's van toch enig kwaliteit. Toen kwam ik bij deze Kodak CX6200. Kodak, toch een goed merk, je kan kwa prijs toch veel opties met de camera (movie clips enz.) Maar nou vraag ik me toch af de kwaliteit van de foto's en gebruikersgemak. Dus ging ik op zoek naar reviews maar kwam niet echt tot een conlusie.

Na enig rond gekeken te hebben op het web kwam ik tot een paar reviews. (geen van allen op GoT).
De sites met wel een review die ik bezocht heb zijn:
DPreview Kodak CX 6200

KiesKeurig.nl Kodak CX 6200

Ook had ik nog wat op GoT gekeken, maar kwam alleen tot
dit topic

Dus plaats hier aub. jullie ervaringen, meningen & foto's gemaakt met de Kodak CX 6200.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heeft echt niemand deze camera >:) ?? 8)7

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb deze camera eerste kerstdag gehad. Hij komt ook bij de kruitvat vandaan. M'n vader had 'm besteld. Ik vind het een leuk dingetje. Niet al te groot. Maar maakt mooie foto's. Het interne geheugen is 8 mb. Uitbreidbaar met MM/SD. Foto's op de laagste kwaliteit 0,5 MP kun je er ongeveer 55 op kwijt. Op de hoogste kwaliteit net een stuk of 10.
Beeldscherm is ook leuk, wel wat kleiner dan verwacht maar groot genoeg.

Wij hebben deze camera ook alleen gekocht voor de fun en als extra klein toestel om wat vaker mee te nemen dan de grote spiegel reflex die we ook hebben.

Mocht je nog vragen hebben of foto's willen, vraag maar!

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:37
Misschien kun je wat foto's posten hier?
(met een linkje naar de hoogste kwaliteit)
Dat is toch wel leuk om te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Beatman schreef op 27 december 2003 @ 12:46:
Ik heb deze camera eerste kerstdag gehad. Hij komt ook bij de kruitvat vandaan. M'n vader had 'm besteld. Ik vind het een leuk dingetje. Niet al te groot. Maar maakt mooie foto's. Het interne geheugen is 8 mb. Uitbreidbaar met MM/SD. Foto's op de laagste kwaliteit 0,5 MP kun je er ongeveer 55 op kwijt. Op de hoogste kwaliteit net een stuk of 10.
Beeldscherm is ook leuk, wel wat kleiner dan verwacht maar groot genoeg.

Wij hebben deze camera ook alleen gekocht voor de fun en als extra klein toestel om wat vaker mee te nemen dan de grote spiegel reflex die we ook hebben.

Mocht je nog vragen hebben of foto's willen, vraag maar!
als je ff wat foto's zou willen posten :) zou netjes zijn :)

• Beatman
Hehe, na veel gezoek en geprobeer weet ik eindelijk hoe je kleine foto's op got kunt zetten, en er vervolgens een koppeling naar grote foto's bij maakt.

Deze foto's heb ik ff snel genomen, zonder aan de instellingen te zitten. De kwaliteit is best (2.0 MP) en bij de foto van de kerstboom heb ik de flits expres uitgezet.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en dat lycos het trekt (daar staan me pics).

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/luukonline/Fotoshoot/mini-000_0301.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/luukonline/Fotoshoot/mini-000_0303.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/luukonline/Fotoshoot/mini-000_0304.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/luukonline/Fotoshoot/mini-000_0305.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/luukonline/Fotoshoot/mini-000_0307.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/luukonline/Fotoshoot/mini-000_0310.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Beatman op 27-12-2003 15:43 ]

• Beatman
Nog een paar site's gevonden.
Een site met een goede review.
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/cx6200.html
En Meer informatie over de Kodak CX6200

Ik heb ook nog de handleiding in *.PDF formaat. Wil iemand die nog hebben? Hij is 6 mb groot.

[ Voor 64% gewijzigd door Beatman op 27-12-2003 15:42 ]

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Ik heb deze camera ook, en hij bevalt mij prima, als je 'm wil gaan kopen, koop 'm dan alleen NIET bij de kruidvat zoals ik, want als je dan iets hebt, moet je naar KODAK nl zelf.
Al de foto's op mijn site zijn met deze cam geschoten, en zijn dus de eerste foto's die ik ooit gemaakt heb met een digicam.
Reken deze cam a.u.b. niet af aan 't gebrek van mijn fotokwaliteiten.
Ik heb wel met sommige foto's fink met de belichting zitten spelen op de cam, (zoals je kan zien bij de foto's van de lamp,) bij deze waren de omstandigheden telkens gelijk, ook heb ik foto's gemaakt met de flitser uit en een langere sluitertijd tewijl je eigenlijk wel moest flitsen (o.a.die van m'n TOBO).

http://members.chello.nl/w.dikmans/

[ Voor 5% gewijzigd door dikiedik op 27-12-2003 20:02 ]

ride on

Verwijderd

Erg goede cam voor dat geld, nog geen moment spijt van gehad. 64 mb kaartje tweedehands voor 20 euro op de kop kunnen tikken, nu een prima compacte camera waar ik 91 2,0 MP foto's mee kan maken die ik zo in m'n broekzak kan schuiven.

No brainer voor mensen die een simpel toestel willen zonder veel toeters en fratsen.

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hem vandaag ook gekocht! perfect cameraatje! Wel stoer dat de kruidvat goedkoper is als hem op internet bestellen!
Ik vind dat mijn foto's iets scherper zijn dan die van beatman (kan ook aan mij liggen).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/62001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/62002.JPG

Het is een echte aanrader deze digicam om mee te beginnen of gewoon voor de fun zoals ik! :)

[ Voor 32% gewijzigd door Speedfight op 28-12-2003 11:59 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik heb ondertussen wel gemerkt dat ie vrij gevoellig is voor beweging (van de camera), dus vooral bij aangepaste instellingen ff een statiefje gebuiken, zoals deze

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.dikmans/stafief.jpg

voor 5 euro bij THALENS

[edit] snap niet waarom ie niet werkt , HELP [edit]

[edit] gevonden, typo in filename [edit]

[ Voor 20% gewijzigd door dikiedik op 29-12-2003 16:54 ]

ride on

Verwijderd

Maar er zit alleen digitale zoom op en geen optische, vind je dat niet erg?

• Beatman
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 17:08:
Maar er zit alleen digitale zoom op en geen optische, vind je dat niet erg?
Voor die prijs gaan we natuurlijk niet klagen. Bovendien vind ik de digitale zoom tot vooralsnog ook wel aardig. Beter dan geen zoom. En hiervan is natuurlijk ook weer het voordeel dat hij kleiner is dan een spiegelreflex met een joekel van lens.

Verwijderd

Een optische zoom (tot 3-4x) vergroot niet/nauwelijks de camera. Een compact camera vergelijken met een SLR kan natuurlijk niet.. dat zijn 2 verschillende soorten camera's.

Verwijderd

Ik heb deze camera ook, maar bij mij zijn de battereien na ongeveer een uur of 2 op. Is dit normaal?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:37:
Ik heb deze camera ook, maar bij mij zijn de battereien na ongeveer een uur of 2 op. Is dit normaal?
Als je gewone batterIJen gebruikt is dat heel netjes, maar wel geldverspilling en miljeuvervuiling.......

• Speedfight
  • Niet online
Ik heb voor 9 euro twee Camelion 2000mAh Ni-Mh batterijen gekocht, deze gaan echt een stuk langer mee. Denk toch wel dubbel zolang als de bijgeleverde alkaline batterijen!

Ik schiet er ongeveer 200 foto's mee bijna allemaal met flits maar zonder live view en quick review.

[ Voor 24% gewijzigd door Speedfight op 06-01-2004 19:29 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

Verwijderd

ik vind dit nogal kort voor een camera. 200 foto's. Ligt dat nou aan het type toestel of gaan alle digitale camera's zo snel op?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wow, 200 vind ik aardig wat. Ik doe zonder beeldscherm aan ongeveer 200 foto's met 4 AA batterijen met mijn camera. Ik was van plan deze camera ook te gaan kopen. Ik zou em gaan gebruiken op vakantie en voor school. Er blijkt echter geen macro-functie op te zitten. Dit is een te groot nadeel. Ik gebruik nu een 1.3MP camera van mn ouders, en die geeft al genoeg kwaliteit. Hier zit wel een macro functie op.

Kan iemand misschien eens een foto van een object heel dichtbij nemen?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Speedfight
  • Niet online
wcduck schreef op 07 januari 2004 @ 16:46:
Wow, 200 vind ik aardig wat. Ik doe zonder beeldscherm aan ongeveer 200 foto's met 4 AA batterijen met mijn camera. Ik was van plan deze camera ook te gaan kopen. Ik zou em gaan gebruiken op vakantie en voor school. Er blijkt echter geen macro-functie op te zitten. Dit is een te groot nadeel. Ik gebruik nu een 1.3MP camera van mn ouders, en die geeft al genoeg kwaliteit. Hier zit wel een macro functie op.

Kan iemand misschien eens een foto van een object heel dichtbij nemen?
Zoiets als dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/ijs.JPG

Verwijderd

Ik heb deze camera ook, gekocht via een webwinkel.

Doet mn portomonee ook pijn om te zien dat ie voor 50Euro minder ook bij de kruidvat te krijgen is (tijdje geleden gekocht ook alweer).

Maakt prima foto's vind ik, hoge resolutie wel, goed scherp. Kben alleen niet heel erg gecharmeerd van de 'auto' flits instellingen, want hij flitst voor mn gevoel een beetje te vaak, als het naar mijn mening niet nodig zou moeten zijn, maar als je hem dan handmatig uitzet wordt het toch allemaal wel erg donker op de foto.

Kan ook zijn dat ik geen foto's moet maken van dingen die onder UV oplichten ;-)

Ook vind het ik scherm vrij donker, vooral als je dus zelf een beetje op een donkere plek staat is het moeilijk te zien.

Maar dat zijn verwaarloosbare probleempjes vind ik zeker gezien de prijs.

Khep trouwens wel een vraag aan de anderen in dit topic die deze camera hebben.

Hij gaat bij mij zo moeilijk aan. Als je hem aanzet gaat het scherm aan, een seconde of 5 lang en dan gaat ie vrolijk weer uit terwijl het draaiknopje wel nog op 'auto' (dus foto nemen) staat. Weer uit en nog een keer aanzetten werkt vaak wel, maar niet altijd.

Heeft dit met de batterijen te maken? Want volgens mij is dat batterijmetertje op mn scherm nog halfvol, hoewel het ook kan zijn dat het een onduidelijk icoon is en dattie eigenlijk leeg bedoelt.

Mijn vraag dus, is dit iets wat jullie ook gebeurt als de batts bijna leeg zijn, of doet de mijne gewoon vreemd?

• wcduck
  • Niet online
Bedankt!! Van hoe dichtbij is dit? Met de Macro functie van mn ouders kan ik foto's vanaf 7 cm nemen. Het ziet er dan zoiets uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1047337/Macro.JPG

Komt de Kodak in de buurt dan? Dan zou ie misschien toch nog wel interessant zijn.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Ik heb hem inmiddels al goedkoper voorbij zien komen! 88 euro'tjes bij MM.

• Beatman
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 10:50:
Ik heb deze camera ook, gekocht via een webwinkel.
Hij gaat bij mij zo moeilijk aan. Als je hem aanzet gaat het scherm aan, een seconde of 5 lang en dan gaat ie vrolijk weer uit terwijl het draaiknopje wel nog op 'auto' (dus foto nemen) staat. Weer uit en nog een keer aanzetten werkt vaak wel, maar niet altijd.

Heeft dit met de batterijen te maken? Want volgens mij is dat batterijmetertje op mn scherm nog halfvol, hoewel het ook kan zijn dat het een onduidelijk icoon is en dattie eigenlijk leeg bedoelt.

Mijn vraag dus, is dit iets wat jullie ook gebeurt als de batts bijna leeg zijn, of doet de mijne gewoon vreemd?
Als de batterijen bijna leeg zijn, komt er een batterijtje in beeld dat nog halfvol is. Als ze echt bijna leeg zijn, gaat die ook nog eens knipperen. Zover komt het bij mij nooit. Ik zie hem altijd alleen aan staan en daarna blijft ie uit. Dan knippert het lampje aan de achterkant ook rood.

Als een paar keer aan en uit zetten wel werkt denk ik dat er iets mis mee is.

Ohja, en is er ook nog iemand die dat docking station of die printer heeft? Hoe bevallen die? Is dat echt veel makkelijker, of is het de prijs niet waard?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 16:41:
ik vind dit nogal kort voor een camera. 200 foto's. Ligt dat nou aan het type toestel of gaan alle digitale camera's zo snel op?
is vrij normaal voor een digicam. De ene wat meer dan de ander maar 200 is toch wel een aardige schatting.

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Ik heb de camera niet zelf, maar stonde er evt aan te denken om hem te kopen.
Wat wel een groot nadeel is dat ie geen lensecover heeft.

>Systeemspecs<

Verwijderd

Dan zorg je ervoor dat je een simpel en goedkoop hoesje koopt voor de camera.
Ik had er nog eentje liggen waar hij prima inpast.

Verwijderd

Eej,
En als je de foto's laat ontwikkelen tot "normale" foto;s zien ze er dan ook goed uit?
Groeten Stefan

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 11:00
Heeft iemand ervaringen met dit fototoestel in het donker? Ik wil hem namelijk gaan gebruiken voor foto's tijdens het uitgaan enzo, en dan is het dus redelijk donker in zo'n zaal :P

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Solomon: vergeet het maar, echt goede foto's tijdens het uitgaan maak je alleen met echt dure cam's. (Vind ik dan)

Bericht hierboven

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nee, idd. Foto's in het donker maken gaat met een dergelijke camera niet goed. Ik heb zelf van Kodak de CX4200 gehad en volgens mij is die redelijk te vergelijken met deze camera, maar als het ook maar een beetje donker werd, was het erg lastig om goede foto's te maken. Waar de CX4200 zich wel goed voor leende, was lekker rondschieten op vakantie en in de vrije natuur. Tis jammer dat ie geen optische zoom heeft, maar volgens mij kom je dan alweer een stukje duurder uit. Misschien is de CX6230 dan wat? Die zag ik in de pricewatch voor iets van 133 euro staan.

• Solomon
Hmm, das minder. Maar gaan andere foto's binnenshuis wel goed?

Verwijderd

de CX6200 maakt prima contrastrijke foto's binnenshuis.

Ook foto's in donkere ruimtes gaat prima, alleen door de beperkte flits kun je niet echt foto's op grote afstand maken. Dus kleine groepjes op 1-5 meter prima..

Zal als ik thuis ben een aantal foto's posten die 's avonds gemaakt zijn..

• Solomon
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 23:34:
de CX6200 maakt prima contrastrijke foto's binnenshuis.

Ook foto's in donkere ruimtes gaat prima, alleen door de beperkte flits kun je niet echt foto's op grote afstand maken. Dus kleine groepjes op 1-5 meter prima..

Zal als ik thuis ben een aantal foto's posten die 's avonds gemaakt zijn..
Thx! Ik hoef ook geen grote groepsfoto's ofzo te maken :)
Ik zou het erg fijn vinden als je die foto's zou willen posten!

• SAiKO
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Hoe groot zijn de foto's in de standen die er beschikbaar zijn? maw, hoeveel foto's krijg je minimaal en maximaal op het interne geheugen en bijvoorbeeld een 128 mb sdcard?

Ik wil de camera aanschaffen om foto's te maken met carnaval en met uitgaan. Lijkt de camera jullie hiervoor geschikt?

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Foto's zijn 2 megapixel en afhankelijk van wat je op de foto zet, zullen foto's zo'n 500 tot 800 kb groot zijn denk ik. Hoe minder details, hoe kleiner de foto. Denk dat voor jouw doel de camera wel te gebruiken is, de prijs maakt hem heel aantrekkelijk voor dit doel!

Verwijderd

Hier een aantal foto's in het donker/slechte verlichting. Klik op de plaatjes voor de grote versie.

Feestje met weinig licht. Zoals je ziet zijn de mensen op 1-5 m prima te zien, de rest minder
Afbeeldingslocatie: http://195.169.212.216/donker1.jpg

Compleet donker washok van 5m diep

Afbeeldingslocatie: http://195.169.212.216/donker2.jpg

Donkere gang

Afbeeldingslocatie: http://195.169.212.216/donker3.jpg

Verder past op de de 8 MB intern geheugen:

10 foto's op 2 MP (1600*1200)
20 foto's op 1 MP (1024*768)
40 foto's op 0,5 MP (800*600)

• Solomon
Oe, dat ziet er best netjes uit voor een fototoestel van 95 euro :P

*besteld*

Verwijderd

Ik ga em vandaag hale :D

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik heb er een 128 MB SD kaartje inzitten, en daar kun je volgens de on-screen display :
185 op best; is 2,0 MP ;is 1200x1600
204 op best (3:2) deze stand maakt foto's waarbij er niet gesneden
hoeft te worden als je ze wil laten afdrukken op 15x10

371 op better
767 op good

ik gebruik zelf alleen de insteling van BEST, omdat je dan ook nog een beetje kan inzoomen later zonder dat het er al te snel niet meer uitziet.

meestal kun je trouwens meer foto's op je kaartje kwijt als dat de cam aangeeft op de display, hij gaat zelf standaard nl. uit van een worst-case-cenario.

ride on

Verwijderd

ZO ik heb hem :D
Maar kun je er ook korte filmpjes mee maken?

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Kijk voor de gein eens in de gebruiksaanwijzing, en dat knopje aan de bovenkant met een filmcamera erop laat IMHO ook weinig aan de verbeelding over.
Damn het niveau daalt hier tegenwoordig ook met de minuut (sorrie kon t niet laten)

edit:
syntax error

[ Voor 8% gewijzigd door dikiedik op 31-01-2004 23:32 ]

ride on

Verwijderd

sorry dikke :9 , nie iedereen is zo slim als jou (8>,
maar ik heb em pas sinds gistere he!
En als ie nie filmt breng ik em terug, dus dan moet ie terug zo te zien

Verwijderd

Nou komt de aap uit de mouw :9~ , ik heb de kodak cx4210 gekrege in plats van de CX6200, voor hetzelfde geld |:(. Daarom ken ik dus geen filmpjes maken,
toch maar goed dat ik had gevragen of ik mijn geld terug kon krijgen 8) .
Nu ga ik hem morgen terug brengen, en dan rijd ik meteen door langs de dixon, de goeie kopen!!!!!
Je kunt met de cx6200 wel filmpjes maken, zit daar ook audio bij?
Groeten Stefan

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 14:46:
Nou komt de aap uit de mouw :9~ , ik heb de kodak cx4210 gekrege in plats van de CX6200, voor hetzelfde geld |:(. Daarom ken ik dus geen filmpjes maken,
toch maar goed dat ik had gevragen of ik mijn geld terug kon krijgen 8) .
Nu ga ik hem morgen terug brengen, en dan rijd ik meteen door langs de dixon, de goeie kopen!!!!!
Je kunt met de cx6200 wel filmpjes maken, zit daar ook audio bij?
Groeten Stefan
Er zit helaas geen geluid bij.. en ze worden opgeslagen als *.mov wat wel beetje irri is omdat je dan quicktime moet installeren... maarja verder werkt het goed :)

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 09:02
Deze camera lijkt me wel wat, alleen ik zit met het probleem dat ik compactflash kaartjes wil gaan gebruiken.. (zit nog met een 256mb cf kaardje) weet iemand een vergelijkbare camera die dit wel ondersteund?

[ Voor 10% gewijzigd door BlubberZwijn op 02-02-2004 11:08 ]

Verwijderd

Oke bedankt voor de info speedfight.
Ik heb mijn oude camera terug gebracht, die ik zaterdag gekocht had :P (kodak cx4210) en ben mee doorgereden naar de dixon.
Ik moet zeggen dat de cx6200 eeen super camera is voor dat geld. De filmpjes zijn ook heel leuk, ookal vliegen de mb's er doorheen :) .
Wel jammer dat er geen geluid bij zit, marja je kan nie alles hebben!
Maar je kan hem niet aan de tv aansluiten geloof ik he?
Ik raad hem in ieder geval iedereen aan!

GroeNten Stefan

Verwijderd

Weet iemand trouwens een site ofzo waar ik makkeljk foto's op kan zetten zonder zon irritant datalimit, etc. en waarvan ik ze kan linken op andere sites?
Alvast bedankt,
Stefan

• SAiKO
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Hmm, 26 januari deze camera besteld bij Kruidvat (95 euro). Als betaalwijze had ik gekozen voor vooraf betalen. Meteen 26 januari geld overgemaakt. Ik kreeg maar geen bevestiging van betaling dus naar een aantal dagen maar eens een mail gestuurd. Geen reactie, toen nog maar eens gemaild (uiteindelijk 20 keer ofzo) en steeds geen reactie. De bestellingen gaan via A1 Interflow en dat bedrijf, samen met Kruidvat zelf (die had ik ook gemaild) hebben nog nooit gehoord van e-mail afhandelen. Nu zijn 2 weken voorbij en nog steeds heb ik geen e-mailreactie terug.

Tot alle ergenis maar eens naar de kruidvat gelopen en verhaal gehaald. Daar zeiden ze dat ze niks te maken hadden met die online bestellingen en dat ik maar moest mailen ofzo. Na beetje doorzeuren gingen ze toen toch maar bellen met het hoofdkantoor en een kwartier later kwam de manager terug met een telefoonnummer dat ik de volgende dag zou kunnen bellen. Meteen gebeld gisteren en toen zeiden ze dat de bestelling was doorgekomen en dat mijn camera de dag erna verstuurd zou worden... nu zijn ze vandaag dus werkelijk aan de deur geweest met dat ding maar toen was ik werken. Maandagmorgen, ohnee dat gaat dan weer niet..maandagmiddag dan maar ophalen..shit, moet ik werken..dan word het dinsdagmorgen of ik moet iemand anders regelen. kut postkantoren!

Het boeit mij niet dat ik 2 weken moest wachten maar ik vind het absoluut LOMP dat ze niet ff iets laten weten als je ze 99 euro overmaakt. Een berichtje met bevestinging van betaling en de informatie dat de verzending langer zou duren dan normaal (althans, ik hoop dat ze normaal sneller werken) zou wel fijn zijn.

Misschien nog een tip voor de rest. Hieronder de accesoires die beste koop van consumentenbond waren:

Snellader:
Hema 20 euro (zit ook een stekkertje bij voor opladen in auto)

Oplaadbare batterijen:
Ansmann 2000 mA 4,25 euro
Kodak MAX 4,50 euro

Het SD geheugen (256Mb) heb ik bij http://www.interngeheugen.com besteld. Goed geregeld daar..'s middags om 16:00 uur besteld, dag erna in huis.

Het schijnt trouwens wel noodzakelijk te zijn om een hoesje of iets ervoor te kopen omdat het ding geen lenskapje heeft. Standaard hoesje kost 5 a 10 euro ofzo en voldoet prima...te koop bij fotozaak op de hoek

• Solomon
Ja, dat latere leveren komt doordat dat bedrijf ze nog niet op vooraad had :) Daarom moest ik ook redelijk lang wachten.

Verwijderd

mn moeder heeft sinds kort de CX6200 maar krijgt de camera op dr werk niet goed geinstalleerd. Daar heeft ze win2K draaien. Hier doet ie het wel goed op XP. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik heb gezocht naar drivers maar kan niets vinden, op kodak.nl staat alleen het hele software gedoe met easyshare etc. Vanaf de cd was dit ook al niet gelukt dus downloaden heeft weinig zin. Verder werkt die van drivers.net ook niet. iemand hetzelfde probleem of suggesties?

Verwijderd

SAiKO schreef op 07 februari 2004 @ 20:50:
Hmm, 26 januari deze camera besteld bij Kruidvat (95 euro). Als betaalwijze had ik gekozen voor vooraf betalen. Meteen 26 januari geld overgemaakt. Ik kreeg maar geen bevestiging van betaling dus naar een aantal dagen maar eens een mail gestuurd. Geen reactie, toen nog maar eens gemaild (uiteindelijk 20 keer ofzo) en steeds geen reactie. De bestellingen gaan via A1 Interflow en dat bedrijf, samen met Kruidvat zelf (die had ik ook gemaild) hebben nog nooit gehoord van e-mail afhandelen. Nu zijn 2 weken voorbij en nog steeds heb ik geen e-mailreactie terug.

Tot alle ergenis maar eens naar de kruidvat gelopen en verhaal gehaald. Daar zeiden ze dat ze niks te maken hadden met die online bestellingen en dat ik maar moest mailen ofzo. Na beetje doorzeuren gingen ze toen toch maar bellen met het hoofdkantoor en een kwartier later kwam de manager terug met een telefoonnummer dat ik de volgende dag zou kunnen bellen. Meteen gebeld gisteren en toen zeiden ze dat de bestelling was doorgekomen en dat mijn camera de dag erna verstuurd zou worden... nu zijn ze vandaag dus werkelijk aan de deur geweest met dat ding maar toen was ik werken. Maandagmorgen, ohnee dat gaat dan weer niet..maandagmiddag dan maar ophalen..shit, moet ik werken..dan word het dinsdagmorgen of ik moet iemand anders regelen. kut postkantoren!

Het boeit mij niet dat ik 2 weken moest wachten maar ik vind het absoluut LOMP dat ze niet ff iets laten weten als je ze 99 euro overmaakt. Een berichtje met bevestinging van betaling en de informatie dat de verzending langer zou duren dan normaal (althans, ik hoop dat ze normaal sneller werken) zou wel fijn zijn.

Misschien nog een tip voor de rest. Hieronder de accesoires die beste koop van consumentenbond waren:

Snellader:
Hema 20 euro (zit ook een stekkertje bij voor opladen in auto)

Oplaadbare batterijen:
Ansmann 2000 mA 4,25 euro
Kodak MAX 4,50 euro

Het SD geheugen (256Mb) heb ik bij http://www.interngeheugen.com besteld. Goed geregeld daar..'s middags om 16:00 uur besteld, dag erna in huis.

Het schijnt trouwens wel noodzakelijk te zijn om een hoesje of iets ervoor te kopen omdat het ding geen lenskapje heeft. Standaard hoesje kost 5 a 10 euro ofzo en voldoet prima...te koop bij fotozaak op de hoek
Ik had hem ook besteld bij kruidvat, zelfde verhaal, geen teken van leven van ze.
Op mailtjes werd ook niet gereageerd, bijna 4 weken later kreeg ik een mail van ze dat de camera binnen enkele dagen bezorgd zou worden.
Volgende dag kwam ie met de post.
Ik had die lui van interflow en de mensen van kruidvat ondertussen al laten weten dat ik de camera linea recta terug zou sturen als ie binnenkwam.
Ik heb ze maar weer gemaild dat het ding weer naar ze retour was en nou maar wachten hoe lang het duurt eer ik m'n geld teruggestort krijg.
Bij kruidvat koop ik dus niks meer online.

Verwijderd

Hetzelfde als je daar online foto's heen stuurt om te laten ontwikkelen, je zou een ontvangstbevestiging moeten krijgen en een emailtje als ze klaar waren, nou geen mailtje gezien. Dus ik ga na 2 weken toch even naar de kruitvat om te kijken of ze er waren maar ze waren der toch wel. Viel niet tegen.

De volgende keer overweeg ik om ze ergens anders af te laten drukken.

En weet er nog iemand een goede site waarop je foto's online kunt zetten, zonder dat irritante data limit?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 12:09 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24

BHQ

Ik heb 'm ook, gelijk maar een 64 MB geheugenkaartje erbij gekocht, topding voor dat geld.

• dipesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 14:34
heb jij nog die handleiding van die kodak cx 6200
alvast bedankt
dipesh@pandora.be

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24

BHQ

Staat op de cd..

• Beatman
Ik heb 'm, staat ook al op internet.

Hier staat ie

Op http://www.handleiding-online.nl/ staat ie trouwens ook (Engels)

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zow, nu ook besteld. 99 euro totaal voor een digicam is voor de zomer een primaprijs.
Hij is ook niet zo super duur dus als er iets mee gebeurd stort de wereld niet in.. Dat is ook wel fijn :)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

Hellup!! De aan/uit knop zit ineens helemaal vast..
Niet gevallen of wat dan ook, maar je hebt nu ongeveer een tang nodig om het toestel aan/uit te zetten..

Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt?
Verder toptoestelll..

gr
mark

Verwijderd

Hebben ook dit toestel. Het enige nadeel is dat je eerst software moet installeren om je foto's op de peecee te zien/zetten. (of doen we iets verkeerd) ??

Alle andere foto's die op de peecee staan moeten nu geopend worden met dit programma en dat willen wij eigenlijk niet.

Iemand een tip???

• Beatman
In windows XP kan ik de foto's openen zonder apart programma. Er komt dan gewoon in Deze Computer een extra icoontje met camera CX6200, deze kan ik gewoon benaderen en de foto's kopieëren.
Wat wel naar is: Eerst zag ie 'm gewoon als verwisselbare schijf, en kreeg hij een driveletter, tegenwoordig ziet ie 'm als camera waardoor je de wizard moet gebruiken, en dat gaat traag:(

Pagina: 1