Toon posts:

[Vietcong] Cheating ID 128: engine hook detection

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
spel: Vietcong
versie: 1.41
foutmelding: cheating ID #128

Ik heb sinds de 1.40/1.41 patch dat ik niet meer online kan spelen. Binnen een minuut wordt ik eruit gegooid wegens cheating ID #128 - penalty: kick.

Nu is er via Google wel een en ander aan uitleg te vinden (die ook in de console wordt geschreven):
128 - it's an engine hook detection. We had no problems with this during beta testing, we think it can be caused by some other programs running on people's computers like Anti-viruses and Firewalls.
They generaly hook applications to get control over file operations and so on.
If you're getting kicked off for it, please try to switch those off.
Bron: http://forum.preys-world.com/viewtopic.php?t=1430
Maar het probleem is dat ik op de bewust PC geen firewall, antivirusscanner of (bij mijn weten) andere 'systemhook' software heb draaien (zoals Windows Blinds oid).

Wat er wél draait (aan services) alvorens het spel wordt gestart:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/services-started-in-XP-handmatig-en-automatisch.gif

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Uitvoer van Tasklist /SVC:

Imagenaam                 Proces Services

System Idle Process            0 n.v.t. 
System                         4 n.v.t.
smss.exe                     288 n.v.t.
csrss.exe                    412 n.v.t.
winlogon.exe                 436 n.v.t.
services.exe                 480 Eventlog, PlugPlay
lsass.exe                    492 SamSs
svchost.exe                  672 RpcSs
svchost.exe                  760 AudioSrv, Dhcp, RasMan,
                                 TapiSrv, winmgmt
Explorer.exe                1076 n.v.t.
sstray.exe                  1156 n.v.t.
wmiprvse.exe                 184 n.v.t.

Ik wordt er een beetje moedeloos van, mede ook omdat ik geen enkel idee heb waarin ik het moet zoeken. Er zijn geen custom shell's geladen, voordat de 1.40/1.41 patch erop kwam met de HradBa anticheat detector werkte het allemaal perfect en nu door de HradBa wordt mijn PC ten onrechte geclassificeerd als cheater en kan ik online spelen wel vergeten. ;(

Wie heeft er tips waarin ik het kan zoeken? :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 03:29 ]

Verwijderd

router misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Nope
Het gaat om een PC die direct via het cabelmodem (heeft geen NAT of firewall) aan internet hangt - alle poorten zijn beschikbaar en worden niet door de provider geblokkeerd. De poorten die door Vietcong worden gebruikt zijn dus beschikbaar.

3783 (Voice Chat Port for LAN use)
27900 (Master Server UDP Heartbeat)
28900 (Master Server List Request)
29900 (GP Connection Manager)
29901 (GP Search Manager)
13139 (Custom UDP Pings)
15425 (Vietcong Server)
6515 (Dplay UDP)
6500 (Query Port)
5425 (Default VC port)

Een poortmonitor programma laat geen ander poortprofiel zien dan mij bekend is.

Overigens kom ik een rare oplossing tegen voor het probleem:
Too all with hradba code 128 problem : install vc on a different particion than windows are in! I tryed every thing , but only this worked!!
Bron: http://www.gathering.com/forums/viewtopic.php?t=17757
Helaas heb ik hier niets aan, want mijn Windows XPsp1 staat op 1 fysieke schijf (C) en Vietcong is geinstalleerd op een andere fysieke schijf (D). Ik heb dus niet alleen een andere partitie, maar zelfs een compleet andere harde schijf voor de Vietcong installatie.

edit:

Gevonden! \o/
Ik heb naar aanleiding van bovenstaande eens gekeken, en mijn Vietcong installatie verplaatst naar harddisk 3 partitie E. Daarna de registrykeys zodanig veranderd dat de E herkend werdt als de installatiedirectory.
Ik ben een aantal minuten online een Stream geweest bij een server waarbij ik om de haverklap users gekicked en killed zag worden wegens cheating ID #128/#28 maar ik bleef gewoon in het level (zoals het hoort). Volgens mij heb ik het opgelost :) Bizar alleen dat de andere gescheiden harddisk niet het probleem voorkwam, maar dat er alsnog een copy naar E nodig was. Ik ben alleen nog niet herstart (inmiddels herstart) en ook staat m'n VC nog niet optimaal voor MP (ik had hem meer specifiek ingesteld voor SP-campaign), maar zoals het er nu uitziet is het opgelost (tot nader order/nieuws).

Regfile die ik gebruikt heb na kopiëeren naar E:\Vietcong:
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Pterodon\Vietcong]
"InstallDir"="E:\\Vietcong"

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 04:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
_quote_ ipv edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 02:28 ]

Verwijderd

Dit is duidelijk zo'n cheating detectie die ongeveer nog erger is dan de kwaal, heb je de maker van het spel hiervan ook op de hoogte gesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Geen noodzaak, zie quote welke herleid naar de servers van de makers :)
Het bizarre is overigens dat de installatie dus verplaatst is van een Fat32 naar een NTFS schijf. Als ik ergens vermoede dat geclassificeerd kon worden als 'enginehook' leek mij dat een NTFS schijf, maar nee, daarmee doet hij het juist wél goed :?

Overigens zijn er wel meer mensen die last hebben, zo heeft een maat van me last dat hij eruit wordt gekicked met cheating ID #130:
#130 - speedhack detection, again no problems during betatest .
We will disable this detection in the next HradBa version until we found the reason of the false detection.
Het rare is dat het blijkbaar disabled hoort te zijn vanaf HradBa 112 (de versie die de server en de client allebei draaien was 116).

Ik hoop alleen dat ze met deze anticheat niet teveel mensen wegjagen - want zelfs als HradBa is uitgeschakeld op de server worden er nog mensen gekicked voor cheating ID#'s.
Gelukkig is er nog wel wát info te vinden voor de slachtoffers:
- HradBa Faq
- cheating ID#26 #27
- cheating ID#27
- new hradba update is crashing the servers
Code 2, speedhack, can be caused by bad connection that the server sees as cheating
Code 3, flying cheat
Code 4, weapons cheat
Code 5, ammo cheat
Code 6, US grenade cheat, no punishment, cheaters grenade is ignored, just info written to hblog.txt
Code 7, VC grenade cheat, no punishment, cheaters grenade is ignored, just info written to hblog.txt
Code 8, booby-trap cheat
Code 9, speedhack, disabled in v1.40 because some false detections
Code 20, weapons cheat
Code 21, weapons cheat
Code 22, player definition file cheat
Code 23, player definition file cheat
Code 24, headgear cheat
Code 25, headgear cheat
Code 26, super jump cheat
Code 27, flying cheat
Code 28, HradBa is hacked
Code 29, HradBa answer time out, can be caused by bad connection
Code 128, game engine hooked, can be cause by some Firewalls, Anti-viruses or by Windows Blinds like software
Code 129, HB answer time out, can be caused by bad connection
Code 130, speedhack, disabled in HradBa v103 because false detection, still written to the log to help us debug it
Code 131, speedhack
Code 132, HB answer time out, can be caused by bad connection
Code 133, game data differs on the server and the client, can be caused by some unofficial patches ( blood patch,...)
Code 134, just info, player uses incorrect map ( can happen when server changes maps)
Code 135, player uses incorrect map and do some action ( shooting, grenades and so on)
Code 136, HB answer time out, can be caused by bad connection
Code 137, Game engine is hacked
Code 138, Game engine is hacked
Code 139, HB answer time out, can be caused by bad connection
Code 140, HB answer time out, can be caused by bad connection
Er zijn trouwens al Patch v1.41 HradBa 116 proof hacks, dus de 'oorlog' is lang niet voorbij...

Mijn probleem is in ieder geval opgelost - ik heb al menig uurtje kunnen online gamen - en ondertussen is ook de 2e user te vinden die het ook op dezelfde manier heeft opgelost: http://www.gathering.com/forums/viewtopic.php?t=18005

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 02:58 ]

Pagina: 1