spel: Vietcong
versie: 1.41
foutmelding: cheating ID #128
Ik heb sinds de 1.40/1.41 patch dat ik niet meer online kan spelen. Binnen een minuut wordt ik eruit gegooid wegens cheating ID #128 - penalty: kick.
Nu is er via Google wel een en ander aan uitleg te vinden (die ook in de console wordt geschreven):
Wat er wél draait (aan services) alvorens het spel wordt gestart:

Ik wordt er een beetje moedeloos van, mede ook omdat ik geen enkel idee heb waarin ik het moet zoeken. Er zijn geen custom shell's geladen, voordat de 1.40/1.41 patch erop kwam met de HradBa anticheat detector werkte het allemaal perfect en nu door de HradBa wordt mijn PC ten onrechte geclassificeerd als cheater en kan ik online spelen wel vergeten.
Wie heeft er tips waarin ik het kan zoeken?
versie: 1.41
foutmelding: cheating ID #128
Ik heb sinds de 1.40/1.41 patch dat ik niet meer online kan spelen. Binnen een minuut wordt ik eruit gegooid wegens cheating ID #128 - penalty: kick.
Nu is er via Google wel een en ander aan uitleg te vinden (die ook in de console wordt geschreven):
Maar het probleem is dat ik op de bewust PC geen firewall, antivirusscanner of (bij mijn weten) andere 'systemhook' software heb draaien (zoals Windows Blinds oid).128 - it's an engine hook detection. We had no problems with this during beta testing, we think it can be caused by some other programs running on people's computers like Anti-viruses and Firewalls.
They generaly hook applications to get control over file operations and so on.
If you're getting kicked off for it, please try to switch those off.
Bron: http://forum.preys-world.com/viewtopic.php?t=1430
Wat er wél draait (aan services) alvorens het spel wordt gestart:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Uitvoer van Tasklist /SVC:
Imagenaam Proces Services
System Idle Process 0 n.v.t.
System 4 n.v.t.
smss.exe 288 n.v.t.
csrss.exe 412 n.v.t.
winlogon.exe 436 n.v.t.
services.exe 480 Eventlog, PlugPlay
lsass.exe 492 SamSs
svchost.exe 672 RpcSs
svchost.exe 760 AudioSrv, Dhcp, RasMan,
TapiSrv, winmgmt
Explorer.exe 1076 n.v.t.
sstray.exe 1156 n.v.t.
wmiprvse.exe 184 n.v.t. |
Ik wordt er een beetje moedeloos van, mede ook omdat ik geen enkel idee heb waarin ik het moet zoeken. Er zijn geen custom shell's geladen, voordat de 1.40/1.41 patch erop kwam met de HradBa anticheat detector werkte het allemaal perfect en nu door de HradBa wordt mijn PC ten onrechte geclassificeerd als cheater en kan ik online spelen wel vergeten.
Wie heeft er tips waarin ik het kan zoeken?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 03:29 ]