[XP] gescheiden profielen onder Windows Xp*

Pagina: 1
Acties:

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-04 22:15
Weet iemand hoe ik Windows XP goed kan installeren zonder dat de profielen van anderen elkaar in de weg zitten.

Een voorbeeld (en meteen de meest irritante) Ik heb heb een profiel en mijn vriendin heeft een profiel.
Ik wil gewoon de simpele Outlook express draaien, zij wil onder haar profiel Incredimail draaien.
Werkt ook prima als je mails verstuurd e.d. maar het vervelende is als ik een attached email open of op een email adres klik op internet om een mail te openen. Elke keer start dan die Incredimail van mijn vriendin op met voor mij de vraag hoe ik Incredimail ingesteld wil hebben.
Nu had ik onder Internet explorer wel al gevonden dat je de default kan wijzigen voor het openen van mail van Incredimail naar Outook express, maar dat is natuurlijk niet de oplossing, aangezien het probleem dan weer bij mijn vriendin ligt.

Ook irritant, als ik of zij een een of ander spel instaleer, staat er bij de ander in zijn profiel ook een desktop icoon en een start menu entry.
Ik heb al gekeken en zie dan de spelen onder de "all user" en kan ze handmatig kopieren naar de juiste persoon zijn profiel, maar ook dat moet toch anders kunnen...

Ik heb mijn disks al als NTFS gezet, in de hoop dat het daarmee anders zou zijn... Zou het helpen als ik op ieder profiel een password zou zetten (zou dat bijvoorbeeld ook kunnen voor alleen tijdens het installeren?)

Ik hoop dat jullie een goed antwoord hebben!

Alvast bedankt en groetjes!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Ik denk dat je doodleuk tegen een beperking van Windows aanloopt. Sommige programma's ondersteunen bij het installeren namelijk wel netjes of je het programma voor iedereen of alleen voor jezelf wilt installeren, maar dat is enorm specifiek en nogal zeldzaam. Ik denk dat er voorlopig geen permanente, goede oplossing voor je probleem zal zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS tussen vierkante haakjes staat.

Over je eerste probleem. Normaal gesproken is je voorkeurs mail client gewoon een per-user setting. Wat wel zou kunnen is dat Incredimail bij het opstarten zichzelf als voorkeurs mailreader registreert, maar goed, dat betekent gewoon dat je geen Incredimail moet opstarten onder jouw username.

Over dat 2e probleem. Nee - het is niet of nauwelijks te bepalen ofdat een programma in "All users" of op je eigen desktop geinstalleerd moet worden. Wel is het zo dat alleen Administrators (dat is - users met administrator of poweruser rechten) in de "All users" folder mogen schrijven - als jullie normale accounts die dus niet hebben, zullen er ook geen icons komen :)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
elevator schreef op 26 december 2003 @ 02:59:
Over dat 2e probleem. Nee - het is niet of nauwelijks te bepalen ofdat een programma in "All users" of op je eigen desktop geinstalleerd moet worden. Wel is het zo dat alleen Administrators (dat is - users met administrator of poweruser rechten) in de "All users" folder mogen schrijven - als jullie normale accounts die dus niet hebben, zullen er ook geen icons komen :)
Helaas kun je zonder administrator priveleges meestal niet eens programma's installeren, dan weigeren ze stomweg de setup ook maar proberen uit te voeren.

Ik bedacht net dat met heel veel sleutelen aan de user policies je misschien wel uiteindelijk een soort workaround kunt creëren dat ongeveer aan je eisen voldoet.

• Kpz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 15:32

Kpz

had hier het zelfde probleem met incredimail.
ben zelf weer gewoon outlook expres gaan gebruiken, werd mij veel te irritant.
kan je beter een plugin voor outlook expres downen als je die leuke(*kuch*irritante*ahum*) achtergronden, sjablonen wilt.
hou het toch lekker bij simpele email.

maar om terug te komen bij je probleem met de profielen, het is inderdaad mogelijk om per user settings te maken/modificeren... hoe moet je me niet vragen :]

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Als je internet explorer opent, en dan kijkt bij Tools > Internet Options... > tabblad Programs > E-mail: ...

Welke client geeft hij dan weer?

| Specs Aurora24 | My music |

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-04 22:15
Momenteel staat Outlook express daar ingesteld... IK ben die gene met kennis hoe je dat moet switchen.... :-) Mijn vriendin (nog) niet..

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

elevator schreef op 26 december 2003 @ 02:59:
Kleine titel edit zodat het OS tussen vierkante haakjes staat.

Over je eerste probleem. Normaal gesproken is je voorkeurs mail client gewoon een per-user setting. Wat wel zou kunnen is dat Incredimail bij het opstarten zichzelf als voorkeurs mailreader registreert, maar goed, dat betekent gewoon dat je geen Incredimail moet opstarten onder jouw username.
[...]
Helaas is dit niet zo en is het gewoon een 'windows-based' setting ipv een user-based setting.. Ik heb anderhalf jaar terug eens een topic hierover geopend en sindsdien ben ik iig nog geen oplossing tegengekomen (maar wel al heel veel mensen met hetzelfde probleem >:)). Ik denk (hoop) dus dat ze bij Windows Longhorn eens even nagedacht hebben zodat iig de eigen Microsoft producten normaal met die profielen om kunnen gaan. Het is toch te gek voor woorden dat je op een PC met 10 gebruikers maar 1 standaard e-mail client kan instellen??!

Wees consequent, maar niet altijd

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-03 23:58
Als je genoeg harddiskruimte hebt kun je kiezen voor een multi boot machine. Iedereen heeft dan helemaal zijn eigen Windows.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

[b][message=19579086,noline]Ook schreef op 26 december 2003 @ 20:16Helaas is dit niet zo en is het gewoon een 'windows-based' setting ipv een user-based setting.. Ik heb anderhalf jaar terug eens een
Dat is eigenlijk heel raar - aangezien een normale user onder XP e.d. nauwelijks meer rechteen heeft in HKLM\Software. Echter, dit artikel onderstreept wat jij zegt.

Wat je eventueel kan proberen is om dan de benodigde registry setting te scripten via een registry filetje die je automatisch opstart tijdens het inloggen :)

Verwijderd

idee...

Maak eerst een backup van het register (herstelpunt)

zet in de opstart van elke user een registerstukje dat deze optie aanpast.

ik heb het register nagekeken en daar staat minimaal 1x deze code in waarmee de instelling vast gelgd is.
code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail]
@="The Bat!"
...........................

Kijk eerst of er nog een verwijzing naar de instelling staat.

1. Maak een export van deze sleutel voor user 1 en zet deze in het opstartmenu van user 1

2. Loguit en pas de internet optie voor de mail aan en check in het register of dit gebeurd is.
3. Maak een export van deze sleutel voor user 2 en zet deze in het opstartmenu van user 2.
4. Testen dus...

PS:
* ik heb het niet getest...mogen jullie lkeer doen (eerst backup /herstelpunt maken!!!).
* het kan zijn dat je het invoeren met OK moet bevestigen, maar dat is een klein ongemak tov het probleem...
* het is geen schoonheidsoplossing, maar als het werkt is het wel simple....

Succes en/of schiet er op los ;)

PS: elevator heeft ook al een vergelijkbare oplossing gepost terwijl ik eea aan het uitzoeken/ typen wa.s. Lijkt op support...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 20:59 ]

Pagina: 1