Toon posts:

[Video] Counter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een video aan het editten en nu wil ik een aparte laag met tellertjes die in perspectief voorbij komen vliegen.

In premiere is dit niet mogelijk (tenzij je frame voor frame, teller voor teller de waardes gaat veranderen :O ) Aftereffects volgens mij idem-dito.

Dus ik zat te denken hoe ik dit dan het beste kon oplossen. Ik kan een teller in photoshop maken, en vervolgens als animated gif opslaan, maar das ook niet echt een succes.

Heeft misschien iemand een idee in welk programma ik dit kan maken?

Ik heb het uiteindelijk in flash geprobeerd, met een fel blauwe achtergrond zonder aa zodat ik deze wat kan wegkeyen in aftereffects. Maar om een of andere rede wil deze gewoon niet loopen. Ik heb vele pogingen gewaagd en hij telt maar 1 keer op, is ineens bij het eindgetal, of gaat de nummers achter elkaar zetten.. (1x) Bijvoorbeeld:
if (teller<=1999) {
teller = teller+1;
}
* de counter werkt wel als ik er buttons in ga betrekken en daar de actions op zet, maar ik wil gewoon dat ie gaat optellen uit zichzelf zodat ie binnen een seconde of 20 bij de 1999 is.

En dan moet er nog ergens een kleine pauze in, dat ie niet meteen bij de 99999 is, en dit dan weer naar avi, keyen etc :Z er moet toch iets beters zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 01:06 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:40

BaRF

bijna kerst

hm ik heb een tijd niet met aftereffects gewerkt, maar daar kon je toch gewoon een teller zeg maar aan zetten? en dat ie dat gewoon telt zoals je 'forumle', as-in 1,2,3,4,5 etc?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op 26 december 2003 @ 09:09:
hm ik heb een tijd niet met aftereffects gewerkt, maar daar kon je toch gewoon een teller zeg maar aan zetten? en dat ie dat gewoon telt zoals je 'forumle', as-in 1,2,3,4,5 etc?
Ik ken After Effects wel redelijk, maar niet zo goed als bijv. Premiere, dus het zou kunnen. Ik zal eens kijken of mr.google mij meer kan vertellen :)

Flash vind ik trouwens ook nog prima, als iemand dat toevallig weet, alleen zal het wel actionscript zijn voor ubernoobs :( (ik kan wel redelijk wat dingen in flash met actionscript, maar ben gewoon nooit zo'n wiskundige/programmeur geweest, dat terwijl actionscript relatief zo simpel is).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 11:29 ]

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

code:
1
2
3
if (teller<=1999) {
   teller = teller+1;
}

deze code wordt in 1 keer uitgevoerd als de afspeler bij het frame komt, en dat wil je niet. Dit is het kortste wat ik zo ff in elkaar kan zetten. Zet je je framerate op 100 dan heb je je 20 seconden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
teller = 0;

_root.createEmptyMovieClip("counter", 1);
_root["counter"].onEnterFrame = function() {
    _root.teller++;
    if (_root.teller >= 1999) _root.teller = 0;
}

vreemd trouwens dat Premiere geen swfjes kan lezen, dat had ik toch wel verw8 eik. Weet ook geen oplossing voor je dus ik wens je hier suc6 mee.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Super MpegErnie! Ik ga het meteen proberen, bedankt! :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

after fx +numbers in google intikken

en je moet dus nooit zeggen dat afx het niet kan, want afx kan het meestal wel :p

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik ben overtuigd van het feit dat ik nog veel te leren heb ik After Effects :)

Maar leren heb ik op dit moment weinig tijd voor, dus heb ik het op een hele simpele manier gedaan ;) (sarcasme)
Ik schrijf de methode even hierop zodat mensen die iets soortgelijks zoeken en ae ook niet zo goed kennen het in ieder geval kunnen vinden.

1) Swf maken met het actionscript en een pixelfont.
2) Swf container maken van hoeveel frames je nodig hebt met http://www.angelfire.com/clone/makliet/swf2avi_0.3_setup.zip .
3) De container omzetten naar *.bmp's.
4) Met BMP2avi of premiere of wat dan ook, de *.bmp's omzetten naar video.
5) De achtergrondkleur wegkeyen in Premiere.

Voila! Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :P

• XangadiX

XangadiX

right,

voor iedereen die afx wil leren kennen:

maak een nieuwe compositie
maak een nieuwe solid layer
pak effect >> numbers
stel het ding zo af als dat je het wil hebben (font etc)
zet 2 keyframepjes

render de shit

(note: op deze manier HEB je geen achtergrondkleur en hoef je niks te keyen, alpha channels zijn vele male mooier als de mooiste key in premiere)

;)

edit: kun je geen tga'tjes maken?
die kun je namelijk als stream importeren in zowel afx als premiere, scheelt je weer gedoe met bmps en bmp2avi meuk

edit2: wie doet er hier nou moeilijk? (8>

[ Voor 51% gewijzigd door XangadiX op 27-12-2003 17:45 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt XangadiX,

Dat ga ik vanavond als ik terug ben van werken even proberen.
En als ik weer tijd heb moet ik sowiezo nog een goed afx boek halen, dit vind ik net zo'n progrje als max, (voor mij) te moeilijk om ECHT helemaal goed te leren zonder naslagwerk. :)

• XangadiX

XangadiX

probeer eens afx-learning cds, dat zijn videofilmpjes van een scherm waarin iemand aan het after fxen is terwijl hij verteld wat ie doet; zijn erg de moeite waard.

http://maccentral.macworld.com/news/2003/12/23/lynda/

Stoer; Marduq

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:05
Ik neem aan dat je 't inmiddels al hebt opgelost, maar mocht dat niet zo zijn weet ik nog een tooltje waar je misschien wat aan hebt.
Text2Video

Daarmee kun je een filmpje maken van een aantal regels tekst en dus ook zo'n counter als jij bedoelt. Daarna kun je 't filmpje in Premiere toevoegen en door wat met de filters te spelen kun je de achtergrondkleur weghalen waardoor je je eigenlijke video gewoon ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het inmiddels werkend gekregen op de Xangadix manier en ook op mijn omslachtige wijze. Ik ken Ae inmiddels behoorlijk goed, het was toch niet zo'n taai progje als max, bij lange na niet zelfs.

Toch bedankt voor de tip, ik zal eens kijken wat het allemaal kan :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Gewoon Digital Fusion gebruiken en dan vervolgens DFScript schrijven (is volgens mij al reeds) die een Text+ component aanpast. :)

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:05
De site is op dit moment even down vanwege een kabelmodem-change. :-(
Ik hoop dat ie gauw weer up is. Ik laat 't hier wel weten als het zover is.

M'n IP-nummer is nu dus gewijzigd en de DNS is nog niet omgezet. Maar de site is bereikbaar via: http://212.204.183.226/

[ Voor 31% gewijzigd door maikel op 24-06-2004 10:40 ]

Verwijderd

Ook leuk progje om counters te genereren is Sony Vegas :)
Kun je met een paar klikken een echte TC invoegen, dus uur : minuut : seconde : frame

• XangadiX

XangadiX

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:36:
Ook leuk progje om counters te genereren is Sony Vegas :)
Kun je met een paar klikken een echte TC invoegen, dus uur : minuut : seconde : frame
dat kunnen premiere en afx ook, dat is niet alleen heel leuk, maar ook verdomt handig als je naar DigiBeta wil kopieren ofzo, ook voor het uitzoeken van materiaal is het handig

Stoer; Marduq

Pagina: 1