Toon posts:

[geluid] 2 geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een geluidskaart zitten op mijn moederbord en heb er nu een 2e bijgezet, ik heb me headset op de 2e geluidskaart aangesloten zodat ik wil dat die microfoon en het geluid wat ik terugkrijg via Advanced Voice Client door me headset komt, en de rest (muziek, spellen etc) door me boxen.

Maar alles gaat door me boxen en ik kan in AVC dus ook niet een andere geluidsoptie selecteren maar ik zou niet weten wat voor geluidskaart het is en hoe dat dus op een manier toe te voegen.

Iemand please...

Verwijderd

volgens mij kun je de onboard soundcard beter gewoon disablen in de bios.
ik neem aan dat je wel weet waar dat zit? NOFI maar als je niet weet wat het voro soundcard onboard is, dan schat ik in dat je het niet voor elkaar gaat peuteren om met 2 soundboards tegleijk te gaan werken: daar is Windows niet bijzonder goed op voorbereid, en zo zeg 99% van de gewone thuisgebruiker software al helemaaaal niet. tenzij je profi voicecall software hebt die specifiek geschreven is voor Pcs met 2 geluidskaarten, maar het laatste wat ik gezien heb wat twee soundsources ondersteunde was Settlers of één of andere ouwe Apogee shareware shooter voor DOS. En dan nog was de support alleen gescheiden op muziek (midi over midi bord) en effecten (SFX via pc speaker of voor de ECHT rijken over een heuse soundblaster)

Helaas.