probleem met flashbuttons die niet op de goede manier linken

Pagina: 1
Acties:

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik zit met het volgende probleem

ik ben een siteje met frames en alles in dreamweaver aan het bouwen
nu heb ik op de mainpage 2 frames.
de leftframe en de hoofdpagina
in de leftframe heb ik met dreamweaver flashbuttons gemaakt(gewoon standaard flashbuttons van dreamweaver).
die werken allemaal alleen op de verkeerde manier.
als ik een button in IE aanklik dan komt de volgende site waarna de button linkt in leftframe te staan terwijl ik die graag in hoofdpagina wil hebben.
ik ben ook al met TARGET="" aan de gang geweest maar dit wil me ook niet lukken met die buttons :(

ik voeg ff een stukje code van mijn flashbutton toe
<p>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="147" height="34">
<param name="movie" value="home.swf">
<param name="quality" value="high">
<param name="bgcolor" value="#0099ff">
<embed src="home.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="147" height="34" bgcolor="#0099ff"></embed>
</object>
</p>
ik hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe ik verder moet want ik snap er niks meer van.

alvast bedankt en als jullie meer info nodg hebben hoor ik het wel!

www.degroot-it.nl

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heb je de frames van je site goed aangegeven, dwz. alles met kleine letters? Heeft elk frame een eigen naam, zijn er geen namen dubbel of verwarrend?

als je dan bij de link je target op dát frame instelt, en goed erop let dat je dan geen hoofdletters gebruikt of spaties (haal vooral alle spaties eruit, die willen nog wel eens moeilijkheden geven) moet hij het goed doen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• degroot
  • Niet online
ja alles goed ingesteld
kweet echt nie waar de fout kan zijn
misschien dat ik de code verkeerd plaats?waar zou die bij die button dan moetn komen te staan?

www.degroot-it.nl

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

En is in je swf de getURL wel met target?

[ Voor 4% gewijzigd door CrashOne op 26-12-2003 00:39 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• degroot
  • Niet online
ik kan bij target in dw alleen _parent _top _self _blank kiezen
als je dat bedoelt?
verder kan ik als url dan alleen aanklikken waarna ie moet linken maar niet waar?!?!?

www.degroot-it.nl

• degroot
  • Niet online
en een kickje

de site staat tevens online zodat jullie kunnen zien wat mijn fout is 8)7

www.xs4all.nl/~hagroot

8)7

www.degroot-it.nl

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
degroot schreef op 26 december 2003 @ 00:46:
ik kan bij target in dw alleen _parent _top _self _blank kiezen
als je dat bedoelt?
verder kan ik als url dan alleen aanklikken waarna ie moet linken maar niet waar?!?!?
target de waarde van rechter frame geven je kan het kiezen die 2 maar ook gewoon editen (flash mx)

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
degroot maakt zijn Flash Buttons in Dreamweaver. Dreamweaver genereert zelf de SWFjes, dus hij kan niet ergens de getURL() parameters aanpassen.

Het klopt dat je in Dreamweaver alleen maar kiezen tussen _blank, _parent, _self en _top. Dat komt omdat Dreamweaver kijkt naar alle frame-namen die in je HTML
staan. Als je dus je "index.html" opent (die de frameset bevat), dan opent hij zowel de linker als de rechterframe. In de linkerframe voeg je DAN PAS je buttons toe, want dan ziet Dreamweaver dat je 2 extra frames in de lijst hebt staan: "hoofdframe" en "hoofdpagina" zoals jij die genoemd hebt.

• degroot
  • Niet online
ohkee met dank aan killrbee
de flashbuttons werken nu wel zoals het hoort

www.degroot-it.nl

Pagina: 1