Slechte kwaliteit muziek-DVD's

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Mijn moeder heeft net een DVD van Sting gekregen: The Brand New Day tour. Heb net ff stukje meegekeken. Damn wat een verschrikkelijke geluidskwaliteit zit daar bij zeg!

Lijkt wel of ze een of ander raar noise-filter gebruikt hebben...er vallen complete stukken muziek gewoon weg :/

Toch hebben we er wel meer ... en die klinken wel goed vaak .... Wat zijn jullie ervaringen?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alle muziekdvd's die ik beluister (lees: alle die ik gekocht danwel gevraagd heb) klinken goed.. Ik denk dat je de spreekwoordelijke rotte appel hebt. Stuur eens een klacht naar de producerende maatschappij?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien is het dynamisch bereik zo groot dat de noise gate (fout ingesteld) bij zachte passages in de muziek het volume op 0 zet. Kan btw. ook aan je DVDspeler liggen als je dynamic range compression aan hebt staan.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 20:57
Nou, ik moet zeggen dat ik dat verschil ook wel gemerkt heb. Met name bij de wat oudere concertopnames moet er wel met het geluid zijn geknutseld, omdat het toendertijd nooit als surround geluid is opgenomen. En dat geknutsel gebeurd soms goed, maar soms ook fout.

Ik vindt het geluid van die dvd van Sting trouwens ook niet echt super, maar ik heb niet gehad dat het geluid echt wegviel.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Wat voor speakers luister je op dan ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 00:26:
Ja dat is echt wel crusiaal.... alle dvd-speaker setjes onder de 500 euro geven naar mijn mening een verschrikkelijk hol geluid.... missen echt tonen vooral in het midden-circuit

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Heb je bij andere muziek DVD's of gewone CD's wel goed kwaliteit, of ligt het aan de gebruikte apparatuur?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 20:27:
[...]

Ja dat is echt wel crusiaal.... alle dvd-speaker setjes onder de 500 euro geven naar mijn mening een verschrikkelijk hol geluid.... missen echt tonen vooral in het midden-circuit
Nou ook de duurdere sets zijn niet per definitie veel beter als het om audio DVD's gaat. Begin december ben ik wezen luisteren naar wat midden (300 too 400 euro) en hoger (400 tot 900 euro) surround-sets.
Vooral van het hogere prijssegment hoor je keer op keer dat ze feitelijk zelfs goed genoeg zijn om je speakerset aan de stereo te kunnen vervangen.
Daar waar de geluidsweergave in film (Gladiator, Ronin, Italian job 1969) van bijvoorbeeld de Infinity Oreus en de KEF New Egg 2005.2 super de-luxe was, lieten beiden het op audio gebied behoorlijk af weten (test DVD, Appocalyptica, plays Metallica on Cello, the Cure Their greatest). Beide set's klonken behoorlijk dun en ijl (aansturing in handen van respectievelijk een Denon 2803, een yamaha 740 danwel 1400 en een Pioneer VSX-D 912). Een paar Infinity Alpha 30's klonkt aanmerkelijk beter in stereo en die kosten ca 400 euro per set. Wat uiteindelijk zowel in film als qua audio beiden wel goed klonk was de Infinity Alpha 5 HCS II set (ca 800 euro) maar dat zijn dan ook net geen boekenplank speakers qua formaat.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 00:26:
Jamo Studio 160 op een Yamaha amp waarvan ik t type zo ff niet weet (staat in de woonkamer) ... andere DVD's zijn wel goed

[ Voor 5% gewijzigd door dreeke op 26-12-2003 21:27 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:20
dreeke schreef op 25 december 2003 @ 23:55:
Mijn moeder heeft net een DVD van Sting gekregen: The Brand New Day tour. Heb net ff stukje meegekeken. Damn wat een verschrikkelijke geluidskwaliteit zit daar bij zeg!

Lijkt wel of ze een of ander raar noise-filter gebruikt hebben...er vallen complete stukken muziek gewoon weg :/

Toch hebben we er wel meer ... en die klinken wel goed vaak .... Wat zijn jullie ervaringen?
ok, beluister nu de 5.1 track eens !!!, die klinkt weer perfect!

Ik heb die dvd ook, stereo is om te huilen, maar 5.1 :P

aan stereo geluidsspooren wordt veel minder aandacht aan geschonken, de 5.1 track is een ander verhaal dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Animal op 26-12-2003 21:35 ]

Pagina: 1