Toon posts:

[php/apache/mysql] installeren op USB memory stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk Apache, PHP en eventueel MySQL te installeren op een USB memory stick?

Dit in verband met een project op school, waarbij een website ontwikkeld dient te worden. Na navraag bij de desbetreffende leraar bleek dat er eigenlijk geen gebruik kon worden gemaakt van php/mysql. Een aparte server hiervoor vinden de systeembeheerders te riskant, wegens mogelijk misbruik. Ook het uploaden van php files naar een server op internet is ook geen optie, aangezien FTP niet is enabled. Tja, het kan wel, maar leg dat maar eens uit als de leraar achter je staat.

Ik heb nu een memory stick van school gekregen, zodat ik kan proberen of ik het daarop kan installeren. Pogingen van mijzelf zijn tot nu toe op niets uitgelopen, daarom mijn vraag of dit mogelijk is?

(Ik weet niet of dit topic in de juiste rubriek staat, ben namelijk nieuw op GoT ;))

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Onder windows heb ik geen idee of het kan eigenlijk :o
Maar als het een beetje recente computer is waarop je het op school draait, dan kun je waarschijnlijk wel booten van die stick, en in dat geval kun je er linux opzetten inclusief apache, php etc.. Een voorbeeld van hoe je een distro op een USB stick zet is bijvoorbeeld hier te vinden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
het zijn allemaal win2k machines

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 16:20

samo

yo/wassup

Een programma dat dit kan is PHPDEV te vinden op www.firepages.com.au
Dat is een lokale voorgeconfigureerde apache server met php/mysql, welke je kan installeren op de memorystick. Je moet eventueel nog even zoeken waar op de memorystick je je php.ini moet plaatsen, want deze zet ie automatsch in de windows dir.
Je hebt geen admin rechten nodig deze te installeren/runnen, draait als service (werkt misschien niet) of als programma. Is alleen wel van die computer te bereiken, extern vergt weer meer configuratietijd.

Andere optie is Knoppix op een memorystick zetten, indien je genoeg ruimte heb, of op een cd (welke moeilijker is met een website, als die veranderd). Maar er zijn vast mensen die daar meer van weten dan ik...

[ Voor 17% gewijzigd door samo op 26-12-2003 10:52 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 10:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 10:46:
het zijn allemaal win2k machines
Als je boot vanaf een memory-stick en daar staat Linux op, heb je echt wel een Linux machine hoor, ook al staat er nog zoveel W2K op de harde schijf.

offtopic:
Welkom op GoT.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 26 december 2003 @ 11:07:
[...]

Als je boot vanaf een memory-stick en daar staat Linux op, heb je echt wel een Linux machine hoor, ook al staat er nog zoveel W2K op de harde schijf.

offtopic:
Welkom op GoT.
Ja, maar win2k is standaard geinstalleerd.

Ik zal eerst PHPDEV eens proberen.
Pagina: 1