mijn computer ziet mijn dvd stations niet meer. Ik heb twee dvd stations de ene is een dvd-speler en de andere is dvd brander. ik heb overgens geen cd-spelers.
Het is gekomen nadat ik het spel Grand Theft Auto Vice city geinstalleerd en gespeeld heb. Of dit de oorzaak is weet ik niet, maar wat ik wel weet dat ik mn dvd stations niet kan terug krijgen.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Windows laten zoeken naar nieuwe hardware - geen effect
- pc opnieuw opstarten - geen effect
- kijken of ze in de bios staan - ziet alleen harddisk, maar dvd stations
- kijken of de kabels in pc goed zaten - deze zitten goed aangesloten
- kijken of master/slave goed is ingesteld - hier is niks aan veranderd, dus lijkt mij dat die dus goed staan
- in "diskmgmt.msc" kijken of die wel dvd stations ziet - geen dvd stations te zien
Kan iemand mij vertellen wat nog kan proberen zonder dat de harde schijf geformatteerd worden.
De enige manier die ik kan bedenken om het op te lossen is de pc terug naar fabrieks-instellingen te zetten maar dan ben alles kwijt (moet anders een harddisk van 80 GB gaan backuppen en ik zou niet weten waar ik die dan zou moeten laten, omdat ik het niet kan branden op cd/dvd).
Het is gekomen nadat ik het spel Grand Theft Auto Vice city geinstalleerd en gespeeld heb. Of dit de oorzaak is weet ik niet, maar wat ik wel weet dat ik mn dvd stations niet kan terug krijgen.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Windows laten zoeken naar nieuwe hardware - geen effect
- pc opnieuw opstarten - geen effect
- kijken of ze in de bios staan - ziet alleen harddisk, maar dvd stations
- kijken of de kabels in pc goed zaten - deze zitten goed aangesloten
- kijken of master/slave goed is ingesteld - hier is niks aan veranderd, dus lijkt mij dat die dus goed staan
- in "diskmgmt.msc" kijken of die wel dvd stations ziet - geen dvd stations te zien
Kan iemand mij vertellen wat nog kan proberen zonder dat de harde schijf geformatteerd worden.
De enige manier die ik kan bedenken om het op te lossen is de pc terug naar fabrieks-instellingen te zetten maar dan ben alles kwijt (moet anders een harddisk van 80 GB gaan backuppen en ik zou niet weten waar ik die dan zou moeten laten, omdat ik het niet kan branden op cd/dvd).
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."