Hoi,
Een aantal dagen geleden heb ik een server opgezet met daarin:
CPU: AMD Athlon XP 2700
MEM: 2x 512 MB
HD: 3x Maxtor Atlas 10K IV 10K rpm 36 gig
Controller: Adaptec 2120S
array: Raid 5
Nu heb ik het volgende probleem; Op deze machine wil ik freebsd 4.8 zetten. Met een IDE cdrom kun je wel booten maar ziet ie geen scsi schijven/arrays, dus heb ik met 2 floppys geboot.
Na het booten wordt de kernel geload en krijg ik onderstaande error:
ad0s4: Slice extends beyond end of disk: Truncating from 50000 to
4123 sectors.
Vanaf hier blijft het systeem hangen en komt niet verder.
Ik heb de raid array goed aangemaakt, en de schijven zelfs al een low-level format gegevens waardoor er 1 gesneuveld is.
Ik heb onder andere dit g00gle resultaat gevonden maar hierin staat ie bij de partitie manager komt, ik kom daar nog niet eens.
Verder heb ik ook gezocht maar hieruit kan ik niet opmaken waar het probleem daadwerkelijk ligt.
Een aantal dagen geleden heb ik een server opgezet met daarin:
CPU: AMD Athlon XP 2700
MEM: 2x 512 MB
HD: 3x Maxtor Atlas 10K IV 10K rpm 36 gig
Controller: Adaptec 2120S
array: Raid 5
Nu heb ik het volgende probleem; Op deze machine wil ik freebsd 4.8 zetten. Met een IDE cdrom kun je wel booten maar ziet ie geen scsi schijven/arrays, dus heb ik met 2 floppys geboot.
Na het booten wordt de kernel geload en krijg ik onderstaande error:
ad0s4: Slice extends beyond end of disk: Truncating from 50000 to
4123 sectors.
Vanaf hier blijft het systeem hangen en komt niet verder.
Ik heb de raid array goed aangemaakt, en de schijven zelfs al een low-level format gegevens waardoor er 1 gesneuveld is.
Ik heb onder andere dit g00gle resultaat gevonden maar hierin staat ie bij de partitie manager komt, ik kom daar nog niet eens.
Verder heb ik ook gezocht maar hieruit kan ik niet opmaken waar het probleem daadwerkelijk ligt.