Toon posts:

Kun je een SLIX/Shuttle barebone icm een P4 overclocken??

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een Creative SLIX (=shuttle SS51G) met een pentium 4 2,4 GHz, 2 x 512 mb ddr333 geheugen, 9800SE@9800PRO (6700 punten in 3dmark03 :*) )

En nu vroeg ik me af of er al mensen zijn die hun shuttle XPC of slix hebben overclocked. Fsb overclocked dus.

Is dit uberhaupt mogelijk?? Mijn huidige instellingen zijn:

MP : 18.0 (gelocked natuurlijk :( )
core clock: 133 (x18 = 2394 MHz)
d ram verhouding: 4:5

Verwijderd

Als je bios het ondersteund, dan kan het natuurlijk wel. Een probleem met zo'n klein kastje is natuurlijk de koeling. Het hele heatpipe gebeuren in zo'n kastje kan natuurlijk niet zo heel veel aan. maarja...proberen kan altijd :P

Er is maar 1 manier om er achter te komen. gewoon doen.
Misschien is het tactisch om te beginnen met de kast open...dat koelt al stukken beter. Of de kast dichlaten en heeeel voorzichtig overclocken.

PS. heb je enig idee wat je temps zijn zonder overclock ? want ik kan me voorstellen dat die radeon ook wel iets meer warmte produceert dan normaal :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja over die temps moet je je niet druk maken, die houdt ik wel onder de duim met mijn TT Aquarius 2 koelsysteem dat ik binnenkort ontvang. Maar de vraag is dus of die core clock hoger kan, ik bedoel, die core clock staat nu op 133 MHz, waarbij mijn 2,4 GHz gewoon op 2,4GHz draait. Sinds de core clock gebonden is aan de fsb, die 533 MHz bedraagt zou je denken dat je niet hoger kan dan 533 gedeeld door 4, dus ongeveer 133. Hoe zit dit nou? Zou dit betekenen dat wanneer je een Pentium 4 2,4 GHz 400 MHz bus koopt, je de core clock op 100 zou kunnen zetten, en dus op die core clock al 2,4 GHz hebben, en de core clock dan zou kunnen verhogen naar 133 als overclock??

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Coreclock == FSB

FSB is 133 MHz en er wordt zowel op de stijgende als de dalende lijn van de klokpuls tweemaal data overgebracht, het zogenaamde QDR (Quadruple Data Rate) systeem.

Het is dus net zo effectief als een 533 MHz "normale" bus, maar het is niet hetzelfde.
1*4 bits is iets anders als 4*1 bits :z

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom vraag je aan ons of het mogelijk is de fsb te veranderen? Jij hebt die pc daar staan, probeer het gewoon uit zou ik zeggen ;)

🖥️ | 🚗

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

ppold, ik zie dat je weinig geleerd hebt van je twee topics die op slot zijn gegaan in april. Je topicstart hier getuigt van nul eigen inzet om het uberhaupt te proberen / uit te zoeken, wat toch best jammer is. Lees alsjeblieft Moderatiepolicy DOC (24-10-2003) bovenaan dit subforum eens, en dan Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) om in ieder geval achter de basics te komen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.