Toon posts:

[XP] Zodra 2e XP pc aangaat, amper internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met een irritant probleem waarvan ik de oorzaak maar niet van kan ontdekken. Ik heb reeds de search geprobeerd, maar daar wordt ik niet veel wijzer van :'(

Het zit zo.... We hebben hier 2 pc's staan, beiden 2.4GHz met XP Pro SP1 en alle hotfixes e.d. Deze komen samen via een 100mbit Cat5 netwerk op een E-Tech Router RTBR03. Op de router komt de kabel van @Home binnen op de WAN-aansluiting, zoals werd voorgeschreven in de handleiding (die overigens niet hielp bij dit probleem). Beide pc's krijgen een IP toegekend d.m.v. de DHCP op de router.

Het probleem: als ik 1 XP pc aanzet gaat alles lekker snel. Zet ik de volgende XP pc aan, dat is het internet plotseling niet meer vooruit te branden. Ook al zit die andere gewoon met Word bezig ofzo, zonder internetactiviteit.
Het maakt niet uit of ik nou eerst pc 1 aanstaat of pc 2 eerst. Zodra de resterende pc aan gaat en Windows opgestart is dan wordt het traag.

Formatteren helpt niks (dacht wellicht aan vage spyware wat dataverkeer veroorzaakt), router gereset hielp ook niks.
Ik heb beide pc's via een proxy laten lopen, maar dat maakte ook niks uit.

Ik heb ook nog een Win98 bak staan, en als ik die aanzet is er niks aan de hand.
Het heeft dus puur met XP te maken.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? En belangrijker, misschien een tip hoe ik het kan verhelpen?

Verwijderd

Ik heb hier sinds een paar dagen ook last van met een sweex router :( sinda ik mn beide bakken heb voorzien van een xp installatie (voorheen 2k ) .

Een router reset wil dan wel ff voor 10 minuten helpen maar daarna is alles weer megatraag.

Ik heb helaaas geen oplossing gevonden maar ik als die er is zal ik het in deze topic posten

Verwijderd

Ik heb iets soortgelijks gehad met een ander merk router. Er werd na inloggen van de 2 de pc een extra verbinding gelegd ook al was dhcp aan. Het problem bij mij was dat upnp ook aanstond, vandaar die extra verbinding bij netwerkverbindingen. Je kan het eens checken. En beide verbindingen liepen dan over 1 pc. Als upnp aanstaat zet hem eens uit en kijk dan nog eens. Groetjes

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 22:43 ]

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
ik weet niet zeker hoor, maar mischien ligt dit aan QoS-pakketplanner(?) (staat bij je netwerk eigenschappen..) mischien moet je die eens verwijderen op beide bakken ?

Verwijderd

Daar zou het idd kunnen liggen, ik zal strax de upnp settings ff checken en hiero ff melden hoe die staan

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik thuis ben zal ik die upnp en QoS ook eens checken. Als dat het is spring ik een gat in de lucht :)

Ik begin me ook steeds meer te ergeren aan het feit dat mijn downloads van DC++ op timeouts komen zodra die ander aan staat.......weg film ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 08:03:
Zodra ik thuis ben zal ik die upnp en QoS ook eens checken. Als dat het is spring ik een gat in de lucht :)

Ik begin me ook steeds meer te ergeren aan het feit dat mijn downloads van DC++ op timeouts komen zodra die ander aan staat.......weg film ;)
Ik heb het ff gecheck en QoS stond op 1 bak aan en ik heb het direct gedelete, kwam dr ook nog eens achter dat de andere xp bak onder de spyware zat. Na de spyware verwijderd te hebben QoS verwijderd te hebben heeft het probleem zich niet meer voorgedaan!

Ik hoop dat dat bij jou ook zal helpen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb QoS ook verwijderd nu en het lijkt inderdaad opgelost te zijn!
Spyware heb ik gelukkig niet (volgens ad-aware, dus dat zal wel goed zijn). Maar ik heb nu beide XP pc's aan staan en voor de zekerheid ook maar de 98 bak erbij aangezet en het is nog steeds weer lekker snel...

Ik ben weer zo blij als een klein kind. Thanks!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 20:06:
Ik heb QoS ook verwijderd nu en het lijkt inderdaad opgelost te zijn!
Spyware heb ik gelukkig niet (volgens ad-aware, dus dat zal wel goed zijn). Maar ik heb nu beide XP pc's aan staan en voor de zekerheid ook maar de 98 bak erbij aangezet en het is nog steeds weer lekker snel...

Ik ben weer zo blij als een klein kind. Thanks!!
Ja, dit is echt beter, ik was namelijk al bang dat de router stuk was.
De verbinding is al meer dan 24 uur stabiel dus het zal wel opgelost zijn. Bij jou waarschijnlijnlijk ook wel !

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik vind het rottig om te doen..... maar ff omhoog gekicked. Mijn probleem leek verholpen te zijn, maar blijkbaar niet. Iemand nog meer ideeën wat ik nu kan doen?

Zou het misschien een probleem van m'n router kunnen zijn? Dat ie niet helemaal 100% goed functioneert?
Pagina: 1