Toon posts:

USR 808054 +805410 no signal error

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds afgelopen vrijdag in het bezit van deze USR set router/accespoint en bijpassende PC-card.
Tot nu toe ben ik dik tevreden, in en rond het gehele huis tot een meter of 50 (in dichtbebouwd gebied door allerlei betonnen muren heen, kortom bereik is meer dan ik verwachte en hoogwaardig kwaliteit).

1 minpuntje : om de xx minuten (varierend van 05 tot 45) geeft windows XP een no signal error en wordt er opnieuw verbinding "verzocht" aan de AP.
Ik heb mijn logboek in de router bekeken en dan wordt er opnieuw een IP nummer aan de pccard geleased.
Allemaal leuk en aardig, maar de verbinding wordt dan iedere keer verbroken voor een periode of 5 a 7 seconden. Net genoeg om bijvoorbeeld downloads te verbreken en/of problemen te verzorgen bij MSN verbindingen.
De problemen doen zich voor met de laatste drivers van de pc-card, maar ook bij de originele drivers. Ik heb ook al naar de drivers gekeken van de router er naar verschillende firmwares , maar bij alle versies blijft het probleem.

Ik heb al oplossingen toegereikt gekregen mbt het zero configuration probleem veroorzaakt door XP, maar die instelling wijzigen maakt ook niets uit. Tevens de instelling welke software de verbinding regelt (XP of die van USR) maakt ook geen verschil.
Ook heb ik gekeken naar de leasetijd van het ip adres, die kun je niet instellen, maar de router verstrekt er eentje met een tijd van 6 dagen (moet genoeg zijn toch ??)

Ik heb ook al naar de powersafe feature gekeken, die staat op permanent access -> dus powersafe off

Om een lang verhaal kort de maken WIE WEET RAAD ??

Want hoe goed hun producten ook zijn, de helpdesk van USR is dat dus niet gebleken.

Alle tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand met raad of dezelfde problemen ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:56
Welke verbreekt de verbinding? Je AP of de pccard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus het probleem.............dat wordt niet duidelijk uit het logboek van de router

het enige wat die aangeeft is na verloop van tijd dat hij een wireless device gevonden heeft(ookal is deze eerder succesvp; verbonden geweest) en hem een IP adres toewijst de router geeft zelf op dat moment geen problemen met de verbindingen aan of statusproblemen aan van de router (alles draait op 100% volgens de routerlogboek)

cést tout.

Ikzelf denk dat het aan de pc card kant ligt en dan zowel aan de XP kant. Ik heb veel gevonden over de zero configuration problemen van XP , maar geen oplossingen. Er zijn meerdere mensen met een vergelijkbaar probleem........
wacht even ik zal een uitdraai van de logboek maken

Dec/27/2003 12:21:45 DHCP lease IP 192.168.123.100 to Laptop
Dec/27/2003 12:21:44 Wireless PC connected
Dec/27/2003 12:11:44 DHCP lease IP 192.168.123.100 to Laptop
Dec/27/2003 12:11:44 Wireless PC connected
Dec/27/2003 12:06:44 DHCP lease IP 192.168.123.100 to Laptop
Dec/27/2003 12:06:44 Wireless PC connected

Dat is alles uptime van de WLAN WAN en hub is nu 7 dagen continu zonder onderbrekingen

Het is ook dat windows netwerkbeheer met deze melding komt (geen verbindig) pas daarna is bv netstumbler en/of de software de verbinding even kwijt

Heel IrrI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:56
Lijkt me ook IrrI
Toch moet je (denk ik) uit zien te vinden welke de verbinding verbreekt.

-Nodig eens iemand anders met een laptop uit, of zo
-Heb je niet toevallig nog een andere wireless-lancard om te testen?
-Misschien heb je (tijdelijk) ruimte op je schijf voor een dual-boot?

[ Voor 15% gewijzigd door zetje01 op 27-12-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb een power out van de ap gedaan......dit wordt *raar genoeg* andres verwerkt door XP dan mijn euvel......eerst geeft netstumbler en de usr de no signal error aan......daarna pas XP zelf (bij het probleem is dat net anders om.) Me buurman heeft een laptop met 98se en daarop heeft hij met zijn pcmia kaart geen problemen...... mijn kaart wordt nu ook uitgetest en in een 1/2 uurtje totop heden geen problemen.

Heb al een kobishi setje hier gehad...........onderling hebben die dat probleem ook.
Vrienden van me hebben de SENAO set (puik spul) ook dat probleem.
Allen konden doormiddel van een firmware update en het verwijderen van een bepaalde XP updatepatch opgelost worden.

Bij mij maakt het niets uit...... voordeel na de fimware update en patch verwijdering : downloads zijn niet meer corrupt en worden niet verbroken

raar he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke patch de WPA Patch, daarmee ken ik ook mensen die daar problemen met hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste Firmware patch
V1.17 ....die zat er trouwens "al in"

voor de PCMCIA kaart gaat het op de USR 11G 4.0g van 19 september 2003

die moest ik wel downloaden en patchrn de V1.17 zat al in de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hetzelfde setje maar dan de router ipv accesspoint. Heb / had problemen met datatransfer van een zip-file van 400MB van laptop naar desktop. Verbinding werd op gegeven moment verbroken :( . Daarna moest ik of de laptop opnieuw opstarten of de pcmcia-kaart opnieuw erin doen, omdat de hele verbinding eruit lag :( . Vreemd genoeg werd de verbinding niet verbroken wanneer ik gewoon een beetje zat te internetten. Had firmware-update al gedaan en had ook al de nieuwste drivers geinstalleerd (Win XP). Dacht dat het lag aan signaal dus router op verschillende plaatsen gepositioneerd, maar het hielp niet. Moet wel zeggen dat er een telefoontoestel ongeveer tussen ligt :| . WEP uitschakelen hielp ook niet. De laatste dagen gaat het echter beter (na de router gereset en opnieuw geupdate te hebben en de rest ook opnieuw geinstalleerd te hebben): De verbinding wordt niet meer verbroken maar heeft wel af en toe een inzinkinkje (is dit goed gespeld :? ).

p.s. helpdesk USR is idd :r . Had hun een e-mail gestuurd hoe de turbo-functionaliteit aan de praat te krijgen. Kreeg dus geen antwoord. Moest daarvoor echter alleen de firmware updaten en de nieuwste drivers downloaden :oops: . Beetje vreemd wel, produkt verkopen met 100mbps dat vervolgens niet volgens de specificaties werkt :? .

nog iets: Ik heb wel vaker meegemaakt dat ook na het opstarten van de laptop een "new network" zichtbaar is in ZoneAlarm. Mijn USR network adapter heeft dan IP-adres 0.0.0.0. De laatste tijd niet meer. Heeft Zonealarm misschien er iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*of topic* heb ook de router
en bij mij stond op de doos met een knullige sticker dat ik moest updaten voor 100 mbit. (echt zo een ultra goedkoop stickertje met de gedachte dat het er maar toch op moest)
beetje knullig

*on topic*

Kan....... je moet effe uitvinden met welk ip adres de wireless DHCP werkt (staat vaak dan in de melding van ZoneAlarm "ip ******* trying to access ***laptop***" of zo iets.

Als je nou een rule maakt in ZoneAlarm dat de router dat ten alle tijden mag....scheelt heel wat frustraties en problemen

ZoneAlarm verbreekt alleen de verbinding wanneer er sprake is van een "attack" dus niet zomaar

let op!!!! controleer wel welk IP adres van je router is............anders gooi je misschien alles open voor een hacker (niet tof dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die meldingen maakten me in het begin idd horendol. Ik heb het intern ip-adres van de router (192.168........) en mijn netwerkje dan ook opgenomen in het lijstje van trusted zones.

Wat betreft die verbinding, alleen de verbinding met de laptop ligt er dan uit (blijkbaar omdat ik de transfer vanuit de laptop heb uitgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweeB
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Had ook problemen met deze router..... Mijn verbinding klopte er willekeurig na een bepaalde tijd er uit.... Mailtje naar usr en de nieuwe firmware 1.21 gekregen. Staat niet op de site, maar heeft mij wel geholpen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je mij die firmware 1.21 toesturen?heb ze gebeld die sukkels van usr en zouden die upgrade gelijk mailen maar tot op heden nog niks ontvangen.
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Kun je de 1.21 firmware ergens ter download neerzetten?? ik heb namelijk ook wel er belang bij..

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De USR8054 firmware v1.21 heb ik gevonden via usenet, iemand had het op z'n site gezet. Zoek in google groups ff op "USR 8054 constant restart", en dan vind je hem in die thread. Ik heb de firmware niet gedraaid overigens, ik wacht nog ff op de firmware die in februari (nu dus) zal/zou uitkomen, met WPA ondersteuning.
Pagina: 1