Ik heb hier thuis een pc ingericht als windows 2000 advance server met AD, ik heb ook DHCP en DNS geinstalleerd (DNS deed ie automatisch met instaleren AD).
Alles leuk en aardig en nergens foutmeldingen, maar toen ik een client aan wou melden (de client heeft XP) op het domein krijg ik van XP de volgende error:
Als ik ping naar server-01 / server-01.home.nl kom ik gewoon op 192.168.0.1 en ik krijg een vlotte reply.
In de dns bestaat echter geen "map" in de zone genaamd _ldap, wel deze "mappen":
_msdcs
_sites
_tcp
_udp
Maar omdat de client wel server-01.home.nl vind en ik die goed kan pingen denk ik dat er ergens anders een fout zit, ik weet alleen niet waar
.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alles leuk en aardig en nergens foutmeldingen, maar toen ik een client aan wou melden (de client heeft XP) op het domein krijg ik van XP de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:WINDOWSdebugdcdiag.txt. De Service Location (SRV)-bronrecord is met succes opgevraagd uit DNS voor het vinden van een domeincontroller voor het domein home.nl:r De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.home.nl De volgende doemincontrollers zijn in de query gevonden: server-01.home.nl Mogelijke oorzaken van deze fout zijn: 1. Host (A)-records die de naam van de domeincontroller koppelen aan IP- adressen ontbreken of bevatten onjuiste adressen. 2. De domeincontrollers die in DNS zijn geregistreerd zijn niet met het netwerk verbonden of werken niet. Klik op Help voor meer informatie over hoe u het probleem kunt oplossen. |
Als ik ping naar server-01 / server-01.home.nl kom ik gewoon op 192.168.0.1 en ik krijg een vlotte reply.
In de dns bestaat echter geen "map" in de zone genaamd _ldap, wel deze "mappen":
_msdcs
_sites
_tcp
_udp
Maar omdat de client wel server-01.home.nl vind en ik die goed kan pingen denk ik dat er ergens anders een fout zit, ik weet alleen niet waar
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
edit:
layout
layout
[ Voor 4% gewijzigd door Jurgen op 25-12-2003 22:24 ]