Toon posts:

[xp] na reboot install?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn eerste keer losse onderdelen gekocht, En inelkaar gezet. Maar nu komt een probleem. Het is een lang verhaal, Dus ik zeg alleen het belangrijkste :p:
Ik heb nu xp pro van mijn vader's werk gekregen. Van een Compaq. Maar dat maakt niet veel uit. Ik doe die cd in de cd drive, En de setup begint. Dan moet hij rebooten. Nou Hij doet dat. Vraagt hij weer: Wilt u de cd opstarten? Druk een toets...(hij begint weer vooraan met de installatie)
Maar Hij moet dan verder gaan met de instalatie! Heb ik de boot menu niet goed staan? (Ik weet niet wat het nu is, ben nu ergens anders)
Ik heb al voor de 2e keer geprobeert te instaleren, En nu niet op een toets gedrukt. En dan hangt mijn pc!
Ik heb mijn HD ook een keer in een Dell Dimension 4300 gehangen. En xp daar geinstaleert En daar deed xp pro het wel !!! Als ik nu Mijn eigen pc opstart krijg ik de foutmelding: 0x0000007b. Heb al op google gezocht, Daar zeggen ze dat het komt omdat ik het dan in de dell heb geinstaleert, dus dat hij alleen op dat mobo werkt ed.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, Maar moet nu gaan
Ik edit later wel!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:19
Je moet na de reboot inderdaad niet op een toets drukken als hij vraagt of je van de CD wil booten.

Hij zou geen foutmelding moeten geven. en waarschijnlijk heeft Google gelijk. Omdat het een Dell specifieke CD is, heeft hij alleen maar ondersteuning daarvoor. en zal hij dus niet werken op jouw PC (tenzij je puur Dell onderdelen gebruikt)

probeer het eens met een andere CD.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Dude als je goed zou lezen zou je niet op een toets drukken. dan krijg je je winxp prof install bootmenu en gaat die iig verder met installeren...

suc6

Verwijderd

Topicstarter
doed, waar zou ik dan moeten lezen :/.

Het is een Compaq win xp prof cd, En hij doet het op een DELL ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je al geprobeerd de cd er uit te doen als ie moet rebooten? Cd ben je na de reboot volgens mij toch niet meer nodig, en zowel dan vraagt de setup er wel om.

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 08:23

Devion

Space for rent ;-)

'k zou eerst maar eens beginnen met een bios check. Hoe heb je dingen ingesteld etc. (dingen zoals com & lpt poorten uit zetten krijgt als resultaat bij veel computers dat XP niet boot)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, Ik denk ok dat het in de bios zit, Heb een asus mobo. (weet nu niet welk type). Ik heb onboard lan en sound, Die mss uitzetten?
Pagina: 1