[Sil 3112A controller] driver probleem bij XP

Pagina: 1
Acties:

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Mijn onboard S-ATA controller laat zich niet juist instaleren onder XP, echter wel goed onder Win98.

Ik heb in de BIOS de controller aangezet en ingesteld op Base. Ik heb op de controller één HD aangesloten. De HD wordt herkend door de controller BIOS. Bij het opstarten van XP wordt de controller als nieuwe hardware herkent en herkent als Sil 3112 SATALink controller. Wanneer ik dan de nieuwste driver van Silicon Image laat instaleren geeft XP op een geven moment aan dat de installatie mislukt is door een gegevens fout.

Ik heb toen heb de hand de driver geforceerd geïnstalleerd en er kwam toen een naamloos massastorage apparaat en de Sil 3112 controller met uitroepteken in apparaatbeheer staan (code 10, apparaat niet gestart). De aangesloten HD wordt nu ook herkend en ik kan hem dus gebruiken onder XP.

Bij elke nieuwe opstart van XP wordt weer opnieuw de Sil 3112 controller als nieuwe hardware herkent, waarna de installatie weermislukt. De Sil 3112 controller met uitroepteken heb ik weer verwijderd en dat gaf geen verschil. HD blijft bruikbaar en automatische nieuwe hardware herkenning blijft en daaropvolgende installatie mislukt.

Ik geprobeerd de BIOS van de controller te flashen. Ik heb daarvoor Win98 opgestart, die ogenblikkelijk de controller herkende en juist installeerde, om een DOS-Boot-diskette te maken met de flashprogramma's. Wanneer ik van deze Boot-disk opstart en de flashutillity gebruik, kan de flashutil. de controller niet vinden.

Ik heb de search afgezocht, maar geen identieke problemen tegen gekomen. Heeft iemand een idee?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

Krijg je toevallig de melding "de gegevens zijn ongeldig"?

Zo ja, hieronder de oplossing:

Ga met regedit naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI

Onder ieder VEN..... mapje staat altijd 1 mapje(soms meerdere)
In ieder mapje staat DeviceDesc.

Spoor het mapje op waar DeviceDesc PCI Mass Storage Controller(of RAID-controller) is.
Ga op die DeviceDesc staan en kies voor Bewerken-Machtigingen en zet daar volledige toegang aan.
Installeer hierna de drivers opniew.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 22:27 ]

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03

Wimmel

Hello

Er zijn 2 verschillende versie's van de Sil 3112 controller. 1 met raid en 1 zonder. Voor beide versie's zijn er verschillende drivers in omloop. Misschien moet je een andere driver proberen.
SIL 3112 IDE driver
SIL 3112 RAID driver

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 22:23:
Krijg je toevallig de melding "de gegevens zijn ongeldig"?

Zo ja, hieronder de oplossing:

Ga met regedit naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI

Onder ieder VEN..... mapje staat altijd 1 mapje(soms meerdere)
In ieder mapje staat DeviceDesc.

Spoor het mapje op waar DeviceDesc PCI Mass Storage Controller(of RAID-controller) is.
Ga op die DeviceDesc staan en kies voor Bewerken-Machtigingen en zet daar volledige toegang aan.
Installeer hierna de drivers opniew.
Thanks, nu ik het lees krijg ik een Aha erlebnis. Ik heb dat zelfde gezeur ook gehad met mijn creative geluidskaart. Ik had toen met de helpdesk van Creative gebeld en pas de 2e of 3e persoon aan de lijn vertelde mij toen hetzelfde verhaal van die machtigingen. XP heeft de gwoonte om die standaard uit te hebben staan, ook al ben je administrator.

@Wimmel

Het verschil in de drivers is mij bekend. De verkeerde driver pakt hij helemaal niet.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm