Toon posts:

Outlook email filter

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem;

ik heb een thuisnetwerk, en een account van chello met 5 aliassen, nu wil ik elke computer zijn eigen email laten tonen

bijv.

comp. 1 a@chello.nl
comp. 2 b@chello.nl
enz.

alleen nu komen alle e-mail op elke computer terecht, wat zijn de stappen die ik moet ondernemen, hoe stel ik outlook in?

Verwijderd

Outlook: Menu Extra -> Berichtregels

Mail die niet bestemd is voor de betreffende pc "niet van server downloaden"

Je zou dit soort dingen natuurlijk ook zelf even uit kunnen zoeken...

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 11:42
Emailaliassen zijn gekoppeld aan één account/gebruiker. Als je op elke PC aparte mailadressen wilt installeren dan dient je account te beschikken over meerdere mailboxen. Chello kent deze alleen bij zijn "plusabonnementen" (Eur 79,95)

Met een light of classic abo kan dit dus (nog) niet. Reden waarom ik overgestapt ben op een ADSL abotje.

Verwijderd

EdjeK schreef op 25 december 2003 @ 22:15:
Emailaliassen zijn gekoppeld aan één account/gebruiker. Als je op elke PC aparte mailadressen wilt installeren dan dient je account te beschikken over meerdere mailboxen. Chello kent deze alleen bij zijn "plusabonnementen" (Eur 79,95)

Met een light of classic abo kan dit dus (nog) niet. Reden waarom ik overgestapt ben op een ADSL abotje.
Kan dus wel, als je het een beetje slim instelt:

Op iedere PC hetzelfde emailaccount instellen en dan:

PC 1 alle mail laten blocken die niet aan a@blaat.nl is gestuurd
PC 2 alle mail laten blocken die niet aan b@blaat.nl is gestuurd
PC 3 alle mail laten blocken die niet aan c@blaat.nl is gestuurd

Enz enz enz, werkt perfect.

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 11:42
Slim, dat ik daar nooit zelf op ben gekomen. Alleen "formeel" mag je van Chello maar één pc-tje aansluiten, en vond ik zelf meerdere mailboxjes handig. Ook vond ik de snelheid van Chello niet geweldig. Maar ja dat was de vraag van de steller niet. Met jouw reply is ie perfect geholpen.

Groetjes

Verwijderd

EdjeK schreef op 25 december 2003 @ 22:35:
Slim, dat ik daar nooit zelf op ben gekomen. Alleen "formeel" mag je van Chello maar één pc-tje aansluiten, en vond ik zelf meerdere mailboxjes handig. Ook vond ik de snelheid van Chello niet geweldig. Maar ja dat was de vraag van de steller niet. Met jouw reply is ie perfect geholpen.
Laten we het daar maar op houden :)
Inderdaad, meerdere mailboxen zijn sowiezo handiger.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[list="1"]
• Alles binnenhalen en de meeste op basis van regels wegknikkeren (plus leave mail on server)
• Een mailservertje opzetten en intern de boel doorsluizen (veel beter voor de ISP mailserver & als tweaker nog leuk & leerzaam om op te zetten ook - en je hebt al een server om het verkeer te delen)

Sja sorry, maar hier valt hier op het forum toch niets verder over te vertellen: een beetje zelf 'spelen' en proberen en het moet als tweaker wel lukken geloof ik. Al mag het blijkbaar officieel niet.

Succes en have fun :)

Edit:
Eeeeuhm, als je door Verwijderd in "e-mail verspreiden" al een slotje krijgt, is het niet de bedoeling een tweede topic te openen. Lees ajb Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) even goed door :)

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 25-12-2003 23:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.