Ik heb nogal een vaag probleempje met mijn wireless netwerkje. Ik heb boven op zolder een wireless AP staan van edimax en ik heb een pcmcia kaart van het zelfde merk in mijn laptop. (alles staat qua verbinding correct ingesteld naar mijn idee)
Nu het probleem : windows xp geeft af en toe een aantal seconden aan dat er geen wireless connection available is, alleen het vreemde is dat dit alleen maar gebeurd met het overpompen van grote files (+200 mb)
Buiten dit heb ik absoluut geen problemen met de verbinding alleen dus met grote bestanden. (van de zomer had ik helemaal achter in de tuin nog een prima verbinding)
wat ik al geprobeerd heb :
- Nieuwste drivers van edimax voor de pcmcia kaart geinstalleerd.
- Link speed van auto naar lagere snelheden gezet
- Search gebruikt op got maar met het zoeken naar dit probleem kom je snel uit op "grote" draadjes ipv grote bestanden icm wireless lan.
deze drie dingen mochten dus niet baten
iemand een idee
Nu het probleem : windows xp geeft af en toe een aantal seconden aan dat er geen wireless connection available is, alleen het vreemde is dat dit alleen maar gebeurd met het overpompen van grote files (+200 mb)
Buiten dit heb ik absoluut geen problemen met de verbinding alleen dus met grote bestanden. (van de zomer had ik helemaal achter in de tuin nog een prima verbinding)
wat ik al geprobeerd heb :
- Nieuwste drivers van edimax voor de pcmcia kaart geinstalleerd.
- Link speed van auto naar lagere snelheden gezet
- Search gebruikt op got maar met het zoeken naar dit probleem kom je snel uit op "grote" draadjes ipv grote bestanden icm wireless lan.
deze drie dingen mochten dus niet baten
iemand een idee