Sterretjes in javascript

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 19:03
Hallo allemaal,

Ik heb een bepaald onderdeel van een site die ik beveiligd heb met een javascriptwachtwoord (ja, ik weet dat dit geen goeie beveiliging is, maar ik heb niet meer kennis 8)7 . Als je het wachtwoord intoetst komt het letterlijke wachtwoord er te staan.
Dus stel het wachtwoord is tweaker, dan komt er dit te staan:

tweaker

Maar ik wil dat dit er komt te staan:

Weet iemand of dit kan in javascript en zo ja hoe?
Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik neem aan dat je bedoeld dat je sterretjes wilt zien als je een wachtwoord invuld in een formulier?

Dan moet je <input type="password" gebruiken. En dat is gewoon in html.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Kijk ook eens naar MD5 in JS:
http://bb.stbh.nl//javascript/md5.js
Daarmee kun je het iets verder beveiligen bijv door de code enkel in MD5 te plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Alex op 25-12-2003 22:50 . Reden: Oeps foutjuh ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 21:43:
Ik neem aan dat je bedoeld dat je sterretjes wilt zien als je een wachtwoord invuld in een formulier?

Dan moet je <input type="password" gebruiken. En dat is gewoon in html.
Hij heeft waarschijnlijk een javascript prompt en die wil hij nu sterretjes laten zien :) En ik heb even rondgezocht maar volgens mij is dat nagenoeg onmogelijk.

Is een gewone input=password zoals in de eerste reply word geopperd niet goed genoeg? Desnoods in een window.open() :?

[ Voor 28% gewijzigd door supakeen op 25-12-2003 23:07 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dat kan dus niet heh :)

Eventueel zou je in een 'gewoon' html-doc. de ingetoetste waarde bij kunnen houden, waarna je de value van een input vervangt door value.length x '*' :)

Toch zou ik gewoon gaan voor input type=password :P

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja bliep, ga jij de P&W FAQ nog maar eens doorlezen, dit is het 2e javascript topic dat je opent in P&W, het is de vorige keer toch duidelijk gezegd dat die in Webdesign & Graphics horen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.