Toon posts:

Lp's opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een erg groot aantal lp's opnemen om op cd te gaan zetten. Nu zat ik te denken om een nieuwe geluidskaart te kopen hiervoor maar ik weet even niet welke.

Ik zat er aan te denken om die Extigy te kopen, maar ik vraag me af of het slimmer is om ipv dat ding toch een Audigy 2 te kopen.. Kan iemand mij helpen ??

Budget zal zo tussen de 100 en 200 liggen.. Het moet niet te gek gaan worden namelijk

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 21:37 ]

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26
Welke kaart heb je nu? En wat denk je van je huidige, in combinatie met een Phono PreAmp van Terratec: http://productsen.terrate...opic=&allstories=1&menu=5

Verwijderd

Wat dacht je van gewoon je platenspeler op je huidige geluidskaart aansluiten?
Ik zie niet in waarom je er een aparte geluidskaart voor wilt.

Ik heb op die manier perfect een 'rare' LP van Queen opgenomen.

Zet er desnoods een versterker tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Audigy Player. Punt is dat ik zowiezo zat te kijken naar een nieuwe. Maar maakt niet uit.. Zo'n pre amp is dat dan het beste??Wil toch goeie kwaliteit hebben.. Is dat ook incl de software of moet die nog apart gezocht worden?

http://productsen.terrate...de=thread&order=0&thold=0

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

1. Een zo goed mogelijke platenspeler
2. Een zo goed mogelijk element
3. Een zo schoon mogelijke rechte plaat

4. een aparte pre-amp of een amp met pre-amp erin (phono aansluiting)
5. geluidskaart met line in

Ik zou niet weten waarom je voor dit doeleinde een nieuwe geluidskaart wilt, de kwaliteit van de line in is nagenoeg hetzelfde. Laat ik iig zeggen dat je het verschil niet gaat horen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik neem zelf mijn platen op via een stand alone cd-recorder van Philips. Zo creeer ik gelijk voor mezelf master schijven als het ware en kopieer ik deze voor gebruik en bewaar de masters. Kwaliteit van opname vind ik zelf wat beter dan via een geluidskaart. Misschien wat om naar uit te kijken, er ijn er genoeg 2dehands te koop.
Pagina: 1